{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.370 visninger | Oprettet:

tisser med blod , intet med urinen. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en dejlig hunkat kat Coco på 3½ år. Hun begyndte for ca 3 uger siden at tisse blod og opfører sig mærkeligt, slikkede sig ofte, ruller rundt på gulvet og er ekstra vræssende overfor min anden kat garfield bare han nærmer sig. Har været ved dyrlægen . Der var intet af infektioner og krystaller i urinen . Nyrerne er fine også hun var indlagt en eftermiddag. Hun fik smertestillende med hjem. Da det nok var noget uforklarligt som dyrlægen sagde. De forsker meget i med disse katte som er ekstra sarte. Jeg kan ikke lide , at jeg ikke kan gøre så meget . Men hun holdte en uge med det tissen. og begyndte så igen i fredags.
Det at hun skulle være stresset forstår jeg ikke helt. Fordi vi bor et stille sted og jeg er jo meget hjemme.
Kan ikke lide hun får blod i urinen og sidder nu alle steder ned på noget der kan ligge på gulvet . Hun ser ud som hun skal tisse, der kommer lidt. men hvad er det .
Dyrlægen har forklaret mig at det er noget nogle katte har. Som nervøs blære eller stress. Hun er og har altid været en sær kat. Men noget så kærlig når det passer hende. Putter meget nogen nætter i sengen tæt på mig. Hun miaver en del for tiden . Men er jo steriliseret , men som dyrlægen sagde har de kun taget æggestokken. Hvilke jeg får at vide , at det ikke er så godt . På nettet. Men dyrlægenhuset som jeg benytter er meget god synes jeg.
Ligenu går hun ude i haven , og kun haven . De kan ikke komme udenfor den. spærret af. Hopper rundt efter sommefugle.. Hmm .
Er der nogen her , der har det samme problem med jeres katte.
Jeg vil jo så gerne kunne hjælpe hende. Hun er iøvrigt bleven noget stor , 7 kilo. Skal have hende ned i vægt. Garfield trives og har intet. Han vejer det han skal . 5,2 kilo. Fik ham som en legekammerat og for at få hende til at bevæge sig mere.. Han er en bølle nogen gange . Men ville jo kun lege.. Men coco gider ikke altid. '
Har I derude nogle råd. Og hørt om det med sarte katte der tisser blod....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tisser med blod , intet med urinen.
  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #1   22. aug 2010 Jeg har ikke hørt om sarte katte tisser blod.
    Men min den ene hunkat, hun begyndte pludselig som du skriver
    "Hun ser ud som hun skal tisse, der kommer lidt."
    og det var en urinvejsinfektion, som jeg fik piller for hos dyrlægen. De tisser meget ofte og der kommer næsten ikke nogen tis ud, et lille klat eller et par dråber og det er meget smertefulgt for katten :-(.

• Janne.*

#2   22. aug 2010 "smertefuldt" skulle der stå smiley

• #3   22. aug 2010 Kunne man se blod i urinen ved urinprøven ? havde en kat der dryppede med blod og det var livmoderbetændelse.

• #4   22. aug 2010 hej Janne.. Tak for dit svar. Dyrlægen har checket for infektion. Der var intet , hun blev ultralyd scannet . Og de har testet det hele . Undre mig jo at de ikke kan finde noget. Gav 1365 kr for at få hende undersøgt. Hun ser ikke ud som er der smerter. Men hun gør det jo ikke hele tiden. Dyrlægen sagde hun havde meget røde slimhinde i urinvejen.. Kan jo kun tro på hvad hun siger. Men jeg kan jo ikke lide hun tisser blod. Det er jo en anderkendt dyrlægehus. , Det at de forsker i det og fundet ud af at det kan skyldes stress. Men hun har jo en sart sind.. Ikke fordi hun er bange af sig , næh hun er meget glad for folk der kommer . Hilser altid hjertelig.HUn har altid været lidt sær og bestemt kat .. Men jeg har i den sidste tid haft nogle projekter i gang . Hvor jeg ikke har været så meget det samme sted.
    Været lidt mere hjemmefra. Jeg synes jo at hun er noget af en speciel kat. Har altid været. Stædig og kan knurrer af en hvis det ikke lige passer hende. Men det er i perioder. Har du hørt om det at katte der er steriliseret ,men kun har fået æggestokken fjernet kan komme en slags løbetid. For hun ter sig sådan. Som dengang slikken på poten og slikken i bagdelen, det at hun ruller rundt og er meget kælen . men nærmere man sig hende bliver hun gal.
    Åh synes det er frustrerende, at de ikke kan give hende noget for det. men man kan, siger dyrlægen ,give kunstig feromoner man stikker i kontakten . Og skifte tørfoder ud med vådfoder. Nu får hun meget vådfoder, men også tør. Jeg må jo prøve mig frem . Men har jo aldrig hørt om en kat tisser blod , fordi hun er stresset eller sart.
    I den næste tid vil jeg være hjemme og passe og pleje hende .
    Håber det hjælper. . Tak

• #5   22. aug 2010 Hmm det lyder godt nok underligt. Jeg tror jeg ville forsøge hos en anden dyrlæge og høre vedkommendes vurdering. Det lyder langt fra normalt at en hunkat render og bløder ud af bagdelen uden der er noget galt.

• #6   22. aug 2010 Vil lige chekket med dyrlægen igen imorgen . Om det med livmoder, det er da underlig hvis man indlægge en kat og hvis de ikke har undersøgt disse ting også . jeg kan jo ikke se hvor det kommer fra.
    Uhh håber da ikke det er sådan noget. Kan jo ikke helt forstå hvorfor nogen dyrlæger fjerner det hele og andre ikke. Hun har kun fået fjernet æggestokken. Hun var lidt over et år da det blev gjort. Har ikke været noget før nu. Samme dyrlægehus..
    Skriver igen når jeg har fået snakket med den dyrlæge igen. Hun fik i fredags lidt mere smertestillende fra dyrlægen. Men det får jo ikke det til at holde op .. uhh kan ikke klare når de har det sådan . Ingen af mine skal lide.. Jeg må prøve mg frem til det hjælper og håbe på det går over. tak

• #7   22. aug 2010 Ja Maria , man kunne se blod i urinen. men der var intet infektion eller krystaller.. Urinsten. De dyrkede den til næste dag . Intet.
    Der er to forskellige dyrlæger fra samme dyrlægehus der har set på hende. Så det er kommet til det samme , at hun er sart og stress. Tænk at den kan bløde af det.

• Janne.*

#8   22. aug 2010 Hej Lone.

Det var da så lidt, vil jo gerne prøve at hjælpe på ens erfaringer hvis man kan. smiley

Men jeg tror ikke rigtig på at katte kan tisse blod på grund af stres, heller ikke mennesker for den sag skyld. smiley Det kan måske være hun alligevel har en livmoderbetændelse fordi de kun har fået taget æggestokken og ikke det hele. Men har hørt at katte godt kan komme i løbetid, hvis de ikke har fået taget det hele.

Men du kan jo forsøge og se om det er stres og så kan udelukke det ved at prøve en af disse beroligne midler hvis det skulle hjælpe, Her er 2 link:

http://www.dyrlaegevagten.dk/shopframe.cfm/cms/id=276/sprog=1/item=yes/

(link fjernet)

Kommentér på:
tisser med blod , intet med urinen.

Annonce