{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

Janni K
Janni K
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 30

fodring af overvægtig kat {{forumTopicSubject}}

Hejsa KG smiley

Min ene kat er for tyk, og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal takle det, da den er ENORMT sulten 24 timer i døgnet, og piver, når jeg går ud i køkkenet. Jeg fodre dem ca. 3-4 gange i døgnet (står sågar op om natten og giver dem mad, fordi de er urolige). Vil nu spørge jer, om nogen har erfaringer med overvægtige katte og som evt. ved, hvor meget mad den må få i døgnet? (den er ca. 8 mdr. og vejer 6 kg). Er der evt. nogle der kan anbefale noget godt foder til formålet? Dyrlægen sagde at jeg gerne måtte skifte til adult foder, selvom missedrengene er under et år gamle, men hun var iikke vildt glad for det, men kunne jeg evt. blande killingefodret med noget andet, der feder mindre? Eller hvad ville I have gjort?
Men mest vigtigt - Hvor meget skal jeg fodre dem med i døgnet? både den normalvægtige kat og ham den tykke? smiley

Håber I kan hjælpe, Mvh Janni

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fodring af overvægtig kat
  • #1   20. aug 2010 Jeg ville helt klart skifte til voksenfoder. Og så ville jeg supplere med vådfoder.

• Janni K
    Janni K Tilmeldt:
    mar 2010

#2   20. aug 2010 Jeg supplerer allerede med vådfoder, men de får det kun som snack, da det bare er noget billigt noget jeg køber, og vil egentlig ikke fylde dem for meget med alt muligt dårligt mad, i starten gav jeg dem Iams vådfoder, men jeg har desværre ikke penge til det, så har valgt at satse på et godt tårfoder som det primære.. Men tror også jeg skifter til voksenfoder, skal bare være sikker på, at de ikke kommer til at mangle noget? Ham den normalvægtige vil heller ikke tage skade af voksenmaddet vel? smiley

• #3   20. aug 2010 Mine killinger spiser voksenfoder fra 3-4mdrs alderen uden at tage skade - så nej, dine katte tager ikke skade af voksenfoder.

Prøv Lux vådfoder - det er billigt og faktisk ganske godt. Og erstat gerne et eller flere tørfodermåltider med vådfoder.

• Janni K
    Janni K Tilmeldt:
    mar 2010

#5   20. aug 2010 Dkkorat: Okay, er det et supermarkedsprodukt det der Lux? smiley Jamen, så vil jeg da skifte - Lyder somom det i virkeligheden er det bedste at gøre..

Lotte: Jeg startede med at have mad stående fremme hele tiden, og det var det han blev tyk af - hvilket skyldes at jeg i dag giver dem afmålt mad.. Det der sker når de har mad stående fremme er, at ham den tykke spiser alt der er i hans skål, og fylder jeg den spiser han også det inkl. Darios mad, og så har han lige pludselig fået aaaaaaalt for meget..
    Og jeg ved godt jeg ikke skal gå efter hans vægt, men man kan se på ham, at han er for tyk (fik det også af vide af dyrlægen).

• #6   20. aug 2010 Lux købes enten i Fakta eller Aldi - husker ikke hvilken af de kæder. Lux kan også med fordel købes i Sverige, hvor det hedder Mjav.

• #7   20. aug 2010 Mjau kan også købes online i DK http://www.petsilk.dk/shop/mjau-helfoder-med-2024p.html

• #8   20. aug 2010 Både Luxog Mjau er ganske udmærkede - kødindholdet er højt, og der er kun et minimum af tilsætningsstoffer.

Kommentér på:
fodring af overvægtig kat

Annonce