fodring af overvægtig kat {{forumTopicSubject}}
Hejsa KG
Min ene kat er for tyk, og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal takle det, da den er ENORMT sulten 24 timer i døgnet, og piver, når jeg går ud i køkkenet. Jeg fodre dem ca. 3-4 gange i døgnet (står sågar op om natten og giver dem mad, fordi de er urolige). Vil nu spørge jer, om nogen har erfaringer med overvægtige katte og som evt. ved, hvor meget mad den må få i døgnet? (den er ca. 8 mdr. og vejer 6 kg). Er der evt. nogle der kan anbefale noget godt foder til formålet? Dyrlægen sagde at jeg gerne måtte skifte til adult foder, selvom missedrengene er under et år gamle, men hun var iikke vildt glad for det, men kunne jeg evt. blande killingefodret med noget andet, der feder mindre? Eller hvad ville I have gjort?
Men mest vigtigt - Hvor meget skal jeg fodre dem med i døgnet? både den normalvægtige kat og ham den tykke?
Håber I kan hjælpe, Mvh Janni
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
mar 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 30
dec 2004
Prøv Lux vådfoder - det er billigt og faktisk ganske godt. Og erstat gerne et eller flere tørfodermåltider med vådfoder.
mar 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 30
Lotte: Jeg startede med at have mad stående fremme hele tiden, og det var det han blev tyk af - hvilket skyldes at jeg i dag giver dem afmålt mad.. Det der sker når de har mad stående fremme er, at ham den tykke spiser alt der er i hans skål, og fylder jeg den spiser han også det inkl. Darios mad, og så har han lige pludselig fået aaaaaaalt for meget..
Og jeg ved godt jeg ikke skal gå efter hans vægt, men man kan se på ham, at han er for tyk (fik det også af vide af dyrlægen).
dec 2004
dec 2004
dec 2004
fodring af overvægtig kat