{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.911 visninger | Oprettet:

8 ugers killinger - Hoager marked.... {{forumTopicSubject}}

Skulle lige af med lidt harme....

Jeg har i dag været på Hoager marked (ikke langt fra Holstebro) og hvad står de smilende og glade og sælger dér ???
Killinger.....MEGET små killinger.... og når man så spørger til alderen... så er de 8 ½ uge.......
Måtte så fortælle MEGET højlydt, at det er ulovligt at sælge killinger før de er 12 uger - men man får også en kat der ikke er klar til at komme fra moderen - med bl.a. adfærdsproblemer til følge.....
Sjovt nok, så stod der en plads-kontrollant liiige bag mig, da jeg højlydt ytrede min mening om sagen......

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  8 ugers killinger - Hoager marked....
  • #1   7. aug 2010 Hvad svarede sælgeren så?
    og så du hvad der efterfølgende skete?

Jeg synes desværre man stadig møder det...At de dog ikke fatter det!!!
    Uha jeg også blir harm over det smiley

• #2   7. aug 2010 Folk er jo totalt ligeglade med dyr..

• #3   7. aug 2010 Hvad skete der så efterfølgende ? smiley

• #4   7. aug 2010 Plads-kontrollanten gik hen til sælgeren - og så gik jeg derfra...
    Jeg kunne jo ikke gøre mere. På vej derfra blev jeg stoppet af 2-3 stykker, der gerne ville høre lidt om adfærdsproblemer med killinger taget for tidligt fra.

Hvad der skete med sælgeren ved jeg ikke.

• #5   7. aug 2010 Du skulle ha' ringet t politiet med det samme...det er hvad man kan gøre.
    Så havde de fået en bøde.

• #6   7. aug 2010 Om 14 dage er der Ulfborg marked, det er nok højest sansynlig det samme der.

Jeg kender dog en at dem der står for marked, så jeg vil lige give et praj om at killinger skal være 12 uger før de sælges.

• #7   7. aug 2010 personligt syntes jeg ikke det skal være tilladt at sælge dyr på sådanne markeder...
    håber at det blev stoppet daa du var gået derfra

• #8   7. aug 2010 Jeanette, Godt du gir' dem et praj, for det skulle ikke undre mig at deik' kender t de nye regler...

Charlotte, Jeg er enig, det skulle forbydes på markeder.

• #9   7. aug 2010 Jeg var også til dette marked i dag. Sagde til dem der solgte killingerne at jeg ville kontakte politiet og fortælle det. Så sagde han til mig at det kunne jeg bare gøre fordi de var sikkert solgt inden politiet kom. Ganske rigtigt en time efter var der kun 1 killing tilbage!! Fatter slet ikke folk køber dyr på marked, men det er en anden sag. Stakkels små katte.
    -politiet kunne så fortælle mig i telefonen at de ikke havde resurcer til at tage ud og kigge på sagen!!

• #11   7. aug 2010 Jeg skal der ud i morgen , og skal nok give besked til sælgerne hvis der er små killinger !

• #13   8. aug 2010 Jeg fatter heller ikke at det er lovligt at sælge dyr på sådanne markeder. Jeg har dog læst at det er sidste år i år at det var tilladt at sælge smådyr på Vorbasse marked - om det også gælder heste og andre store dyr ved jeg ikke.

• #14   8. aug 2010 DE LYVER hvis de siger at dyrlægen har godkendt det!
    Ingen dyrlæge ville tillade det...

De siger det bare for at lukke munden på folk - for ingen tjekker det alligevel!

• #15   8. aug 2010 Næste gang spørg om navn og adresse, og SÅ himmel op smiley Så kan du nemlig gå direkte til politiet bagefter

Anja N - Der har da været smådyr i langtid på Vorbasse.. De står bare ikke samme sted som hestene..

Der er også hvalpe og killinger, hvalpene kan de endda finde på at slæbe rundt på hele arealet hele dagen, dvs de stakkels hvalpe ikke kan gå hen et sted for dem selv, men er i menneskemylder 24/7, bare med klapvogn var det næsten umuligt at komme rundt uden folk gik ind i den, så kan livligt forestille mig hvor mange gange hvalpene bliver jogget på

Kommentér på:
8 ugers killinger - Hoager marked....

Annonce