hjælp insekter på en af killingerne {{forumTopicSubject}}
hej KG
har virkelig brug for jeres hjælp. i dag ville jeg se, om den sidste killing (der er 3) havde tabt sin navlestreng. det havde den. men jeg fik et chok, da jeg så, at der kravlede et insekt rundt på den.
jeg har søgt på nettet, og fundet frem til, at det måske kan være lopper? er ikke sikker, for ved ikke, hvor store sådan nogle kryb kan blive hos katte. men altså stort nok til at man kan se den. Kan det være, at det er lopper?
Nu er problemet, at killingerne kun er 5 dage gamle, så hvad kan man gøre? har taget den op igen, for at se om det virkelig passede, havde ikke mine briller på lige der. Men der kravlede stadig et insekt rundt. Meget hurtigt.
Skal lige tilføje, at jeg ikke har givet noget mod lopper og orm endnu, da jeg tror det er for tidligt. Men kan man gøre det nu?
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 104 Svar: 391
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 104 Svar: 391
lukker ikke kattemor ud mere. Men den må godt gå lidt rundt i resten af huset eller hva? min mor har sat, at det er godt at den får lidt fritid fra ungerne. Men når der nu er lopper, så er det vist ikke så godt.
havde lige tænkt: hvad gør jeg med ungerne, når jeg skal rense de steder, hvor kattemor normalt sover og opholder sig? skal jeg lægge dem i kassen, og så rense et sted af gangen? er bare bange for at kattemor flytter dem igen:(
vil lige for en sikkerheds skyld kontakte min dyrlæge, for at få noget der virker rigtig godt. det jeg har prøvet, før den blev gravid, var ikke godt:( kløede sig næste dag igen. men har aldrig set lopper på den.
går nu i krig mod lopperne ;D
hjælp insekter på en af killingerne