1.110 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

er ved at være træt af det her.... er ved at være træt af det her....

Ja min nye avlshun havde jo haft meget tynd mave de i lang tid lige siden jeg fik hende, efter 2 måneder hvor jeg både har prøvet med zoolac og a38 tog vi til dyrlægei fredags.... Han så bare lidt på hende og sagde så at hun skulle på pincilin i 14 dage og så må vi se om det så ville hjælpe... Jeg skulle så tage en afføringsprøve søndag og mandag og så komme ind med dem så han kunne tjekke om hun fejler noget.... problemet er bare at hun ikke har skidt siden lørdag, kan se hun har rigtig hård mave, hun kom af med en meget meget lille klummp men det er ikke nok til at få nogen prøve af, så ringede jeg selvf til dyrlægen igen. og hun sagde så at jeg skulle prøve at give hende noget vådt foder her til aften, og hvis hun stadig ikke har skidt imorgen eftermiddag skal vi ind med hende... Er simpelthen så træt af det...

Ved ik lige hvad jeg ville med det her, men er bare så frusteret over det...

hun er frisk og spiser og drikker normalt, men der må jo være et eller andet galt siden hun har sådan en afføring....

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  er ved at være træt af det her....
  • #1   7. jul 2010 dyrlægen sagde selv at det lød som forstoppelse... men jeg er sku ret træt af det når jeg jo sådanset har givet ret mange penge for hende, og der så er alt muligt galt med hende....

• #2   7. jul 2010 Øv , ja det er sku rigtig træls smiley For jer begge to !! Håber hun kommer sig !

• #3   7. jul 2010 håber jeg også.... syns bare det er en rigtig træls start at få med sin første avlshun.....

• #4   7. jul 2010 Hun skal have masser af væske... Men er der hårboller der sidder fast er malt godt samt Iams hairballcontrol, sidstnævnte er også rigtig godt til at regulere maven.

• #5   7. jul 2010 Har du talt med din opdrætter, hvis killingen har haft dårlig mave lige siden hun flyttede ind, så er det måske noget de har set før, og kender? Jeg synes det er alt for længe at hun har gået med dårlig mave, noget som måske er startet harmløst kan jo ende med at blive kronisk.
    Hvis hun har meget dårlig mave, og ellers er frisk, så ville jeg tænke i retningen af giardia eller tritrichomonas foetus, og der skal man bruge en dyrlæge der ved hvordan der skal testes for disse ting. Men igen hiv fat i din opdrætter, og spørg ind til problemet, og måske vedkommende kan hjælpe dig.

Der kan også måske være tale om at hun ikke tåler det foder hun får, i hvert fald skal du nøje overveje, hvis I ikke får løst problemet, hvorvidt hun skal have killinger, men jeg krydser fingre for at I får klaret problemet.

• #7   8. jul 2010 Bob, bob Mette - de er ikke alt der kan se i et mikroskop - så vil man have et brugbart svar hurtigst muligt - så er det laboratoriearbejde ...

Og Giardia og mikroskop - glem det - antigen er det eneste der duer - med mindre man er utrolig heldig - og så er der liiige den lille hage at Giardia, hvis det lykkedes at finde den - måske slet ikke er Giardia men Tritrichimonas Foetus der ligner til forveksling. Behøver jeg at sige der bestemt ikke er ens behandling?

Nu er det næppe nogen af dem - da katten i dag bestemt ikke ahr dårlig mave ...

• #8   8. jul 2010 Det er jo en smagssag hvordan man vælger at gribe det an - maveproblmer kan være mange andre ting, bakterie og helt andre parasitter osv...

Personligt er jeg ikke tilhænger af prøve mig frem metoderne.

Og jo der findes behanding for TF - jeg har pt ikke hørt det er i DK endnu - men at der arbejdes på sagen - men det kan købes on-line i Europa ti 10% opløsning til fugl

• #9   8. jul 2010 jeg har selvf snakket med opdrætter, allerede efter en måned... hun sige hun aldrig har haft problemet før, men har hørt flere rygter om at hun skulle have solgt en syg kat ud... Nej selvf skal hun så ikke bruges til avl hvis det er noget der er kronisk, og hvis det er det så skal hun højstsandsynligt retuneres....

Ja den tyndemave er væk, men hva hjælper det når hun så har fået forstoppelse....?! Har snakket med lægen igen idag og nu skal jeg hente noget medicin mod forstoppelse imorgen når jeg har fri... så må vi se om det så virker... håber sku!

• #10   8. jul 2010 Masser, masser af vand. Drikker katten kun iidt bliver afføringen for tør - stort problem i den her hede ...

Sardiner eller tun i olie - det virker fremmende

• #11   8. jul 2010 vi har prøvet med tun, torskerogn med a38, potionsposer fra rc og så har hun en kæmpe skål vand til at stå tilrådighed dagen lang...

• #12   8. jul 2010 jeg vil anbefale dig FLERE skåle med vand placeret rundt omkring så drikker katten mere.

Iøvrigt drikkes mindre står mad og vand ved siden af hinanden!

Måske du skulle skifte tørkosten ud med vådmad indtil der er kommet styr på den hårde mave.

• #13   8. jul 2010 det med vandet lyder som en go ide.... vi har jo en anden kat, og han kan ik li vådfoder, så blir nød til at have tørkost stående også....

Kommentér på:
er ved at være træt af det her....

Annonce