er ved at være træt af det her.... er ved at være træt af det her....
Ja min nye avlshun havde jo haft meget tynd mave de i lang tid lige siden jeg fik hende, efter 2 måneder hvor jeg både har prøvet med zoolac og a38 tog vi til dyrlægei fredags.... Han så bare lidt på hende og sagde så at hun skulle på pincilin i 14 dage og så må vi se om det så ville hjælpe... Jeg skulle så tage en afføringsprøve søndag og mandag og så komme ind med dem så han kunne tjekke om hun fejler noget.... problemet er bare at hun ikke har skidt siden lørdag, kan se hun har rigtig hård mave, hun kom af med en meget meget lille klummp men det er ikke nok til at få nogen prøve af, så ringede jeg selvf til dyrlægen igen. og hun sagde så at jeg skulle prøve at give hende noget vådt foder her til aften, og hvis hun stadig ikke har skidt imorgen eftermiddag skal vi ind med hende... Er simpelthen så træt af det...
Ved ik lige hvad jeg ville med det her, men er bare så frusteret over det...
hun er frisk og spiser og drikker normalt, men der må jo være et eller andet galt siden hun har sådan en afføring....
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 306
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.209
mar 2008
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
Hvis hun har meget dårlig mave, og ellers er frisk, så ville jeg tænke i retningen af giardia eller tritrichomonas foetus, og der skal man bruge en dyrlæge der ved hvordan der skal testes for disse ting. Men igen hiv fat i din opdrætter, og spørg ind til problemet, og måske vedkommende kan hjælpe dig.
Der kan også måske være tale om at hun ikke tåler det foder hun får, i hvert fald skal du nøje overveje, hvis I ikke får løst problemet, hvorvidt hun skal have killinger, men jeg krydser fingre for at I får klaret problemet.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Og Giardia og mikroskop - glem det - antigen er det eneste der duer - med mindre man er utrolig heldig - og så er der liiige den lille hage at Giardia, hvis det lykkedes at finde den - måske slet ikke er Giardia men Tritrichimonas Foetus der ligner til forveksling. Behøver jeg at sige der bestemt ikke er ens behandling?
Nu er det næppe nogen af dem - da katten i dag bestemt ikke ahr dårlig mave ...
nov 2008
Personligt er jeg ikke tilhænger af prøve mig frem metoderne.
Og jo der findes behanding for TF - jeg har pt ikke hørt det er i DK endnu - men at der arbejdes på sagen - men det kan købes on-line i Europa ti 10% opløsning til fugl
mar 2008
Ja den tyndemave er væk, men hva hjælper det når hun så har fået forstoppelse....?! Har snakket med lægen igen idag og nu skal jeg hente noget medicin mod forstoppelse imorgen når jeg har fri... så må vi se om det så virker... håber sku!
nov 2008
Sardiner eller tun i olie - det virker fremmende
mar 2008
nov 2008
Iøvrigt drikkes mindre står mad og vand ved siden af hinanden!
Måske du skulle skifte tørkosten ud med vådmad indtil der er kommet styr på den hårde mave.
mar 2008
er ved at være træt af det her....