824 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Halv surt opstød herfra Halv surt opstød herfra

Jeg synes at det er utroligt at der er stadig er så mange der tager killingerne fra moderen når killingen er 8 uger gammel - de har allesammen en masse undskyldninger for hvorfor de mener at det er iorden, men den der oftest bliver brugt er - jamen moderen ville ikke længere kendes ved killingen....

Nej når killingerne har den alder, så vil moderen ikke længere lade killingen die, men det er altså ikke det samme som at moderen ikke længere opdrager på killingen - tvært imod, så er det en meget vigtig proces som killingen skal igennem, for at få et godt katteliv.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Halv surt opstød herfra
  • #1   13. jun 2010 Den med at moderen ikke vil kendes ved killingen længere og derfor skulle det være ok at skille dem fra hinanden, forstår jeg heller ikke helt smiley
    Synes det er rigtig synd. At killing og mor skal blive sammen til killing er mindst 12 uger (nogen mener 16uger) synes jeg er noget af det første man støder på, når man læser om killinger. Så det kan også chokere mig, at så mange ikke kender til konsekvenserne ved at skille dem ad før de 12 obligatoriske uger.

• #2   13. jun 2010 ja er også uforstående over for det, min missemor vil heller ikke ha noget med killingerne at gøre indimellem,og hun ligefrem bider og slår efter dem, men af den grund vil jeg ikke aflevere dem til nye ejere endnu, de er 10 uger... en af de nye ejere var forbi forleden og så missemor knurre og slå efter killingen og straks ville hun ta den med hjem når den nu ikke måtte die mere, men jeg var stædig og sagde nej, jeg kommer med den når dagen er der og den er 12 uger ikke før

• #3   13. jun 2010 Jeg forstår heller ikke, at det kan være så svært at få budskabet igennem, uanset om moren afviser dem eller ej, så er killinger bare ikke klar til at flytte før de er 12 uger, og i nogen tilfælde ældre.
    Desuden så er det ikke længere et spørgsmål om hvornår killingeejer og sælger synes det er smart/nemmest, at de flytter, for der er en lov der diktere, at killinger ikke må flyttes eller fjernes fra deres mor før de er 12 uger gamle.

Jeg er helt enig i, at de nogen killingekøbere og katteejere, tænker at fordi moren afviser dem, så er de klar til at flytte, men sådan hænger det bare ikke sammen. Når moren først så småt begynder at afvise dem, så er det første skridt i en opdragelse, der ender med at killingerne bliver mere selvstændige, og klar til at flytte hjemmefra.

Det er muligt, at killingen selv kan spise, bruge bakken og leger meget alene, eller væk fra sin mor, når den er 8-9 uger, men den er ikke mentalt klar til at flytte hjemmefra. De fleste killingerne bliver også stadig vasket og nusset om af deres mor, når de er 8-9 uger, og ofte helt indtil de flytter.

• #4   13. jun 2010 Problemet er jo at folk IKKE læser om noget som helst, og iøvrigt ikke anser katte for noget særligt.

• #5   13. jun 2010 hmm missemor afviser jo ikke, hun fravender dem, hvornår mon folk lære at se forskellen..

• #6   13. jun 2010 Nogle mennesker er uvidende, og hvis de har læst den bog om kattekillinger som min datter lånte på skolens bibliotek, så bliver de ikke klogere. For der stod der at en killing ikke måtte tages fra moderen før den var 6 uger gammel, det var godt nok en bog fra midt i 90'erne men det er desværre ikke alle der tænker over det.

• #7   13. jun 2010 jeg fik min kat for tidligt ....
    og det var opdrætteren der sagde at kun ikke gad at bøvle med den, så hvis jeg havde overskud så måtte jeg tage ham med, jeg blev så forarget over det at jeg tog killingen med det samme ....

man skal ikke købe killingere fra "urigtige" opdrætter ....
    men er heldig , for han er sund og rask ..

men vil have mig en rigtig kat næste gang..

og ja der er mange dumme undskyldninger ...

men sådan lå landet alltså .. :S

• #8   13. jun 2010 Hvis man køber en killing der er under 12 uger, så er man jo faktisk ikke bedre end opdrætteren.

• #10   13. jun 2010 Lisbeth - Haha, lige det jeg tænkte tidligere (: Bare fordi en 11årig kan klare det meste selv og man ikke længere vasker numse på dem og putter ligeså eget omkring dem, så er de bestemt ikke klar til at flyve fra reden endnu (:

• #12   13. jun 2010 Ja, det er forbudt at sælge dem før de er 12 uger gamle, men hvad så med dem der skiller mor og killinger ad, så de går hver for sig,når de er ca 8 uger gamle og mormis begynder at afvende dem ????? De kan jo ikke længere enes.... den oplysning får man tit hvis man ringer på en killing, det er da helt hul i hovedet men lovligt.

• #15   13. jun 2010 Jeg tror stadig der er mange der ikke kender til den nye lov. Har lige snakket med en der købte en killing der kun er 9 uger. Jeg skældte ud og forklarede om adfærd og lovgivningen og det jeg fik tilbage var et træk på skulderen, og at det jo var sælger der havde gjort noget ulovligt og ikke hende. Måtte så forklare, at det var altså også hende der stod til en bøde, da det stadig var ulovligt. Endnu et træk på skulderen... grrrr...

• #16   13. jun 2010 Jeanette det havde jeg også gjort, hvis ikke lige det var min kærestes datter, og hun ikke ville oplyse navnet på sælger...Så kunne kun nøjes med at skumle.

• #17   13. jun 2010 Lotte...Hvad hjalp dit skæld ud ????? INGEN kan bruge skæld ud når skaden først er sket..... DU skulle have forklaret pigen om loven INDEN hun købte...Brug du hellere et ½ års løn på off. oplysning... Hvad er meningen mjed en lov der kun er kendt på KG ????? Den lov er kun lavet for at lukke munden på DB og KV... Havde det været en seriøs lov som man ville have overholdt, så havde man gjort noget ud af at oplyse befolkningen om loven..... og hvis nogen forventer at politiet vil gøre noget ved det så er man naiv, de har end ikke resurser til at opklarer alvorlige forbrydelser, de bruger kun energien på at skære ned og sparre *S*
    SKÆLD UD NÅR FØRST KILLINGEN ER KØBT; ER IKKE KONSTRUKTIVT.....
    Jeg havde også rystet på hovedet af dig og din skæld ud, og med sådan en gang skæld ud ville jeg heller ikke fortælle dig hvor den var købt........
    Det korte af det lange er at du var nået længere ved at have taget en stille og rolig snak med pigen og have fortalt om loven og hvorfor der er en sådan lov........
    SÅ skum du bare videre men ret galden mod dig selv.....

• #18   13. jun 2010 Der er MANGE sælgere af killinger der IKKE kender den lov, og hvor skulle de kende den fra ????? Det betyder ikke at de sælger af et ondt hjerte eller med vilje overtræder en lov som kun de færeste kender til *S*

• #19   14. jun 2010 Hey spis lige brød til....
    Nu ser jeg ikke pigen ret ofte, da hun bor for sig selv og er 20 år, så at forklare hende det inden, var ikke muligt. Samtalen foregik nu også med skæld ud til sidst, jeg har endnu aldrig starten en samtale med, at skælde ud, det skete først da hun trak på skulderen.
    Så Hanne man kan ikke handle konstruktivt på noget der er sket, og som de egentlig er ligeglade med. Hun ville jo ikke aflevere den tilbage anyway. Jeg kunne kun fortælle at hun og sælger havde brudt loven og hvorfor.

Kommentér på:
Halv surt opstød herfra

Annonce