Halv surt opstød herfra Halv surt opstød herfra
Jeg synes at det er utroligt at der er stadig er så mange der tager killingerne fra moderen når killingen er 8 uger gammel - de har allesammen en masse undskyldninger for hvorfor de mener at det er iorden, men den der oftest bliver brugt er - jamen moderen ville ikke længere kendes ved killingen....
Nej når killingerne har den alder, så vil moderen ikke længere lade killingen die, men det er altså ikke det samme som at moderen ikke længere opdrager på killingen - tvært imod, så er det en meget vigtig proces som killingen skal igennem, for at få et godt katteliv.
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 252
Synes det er rigtig synd. At killing og mor skal blive sammen til killing er mindst 12 uger (nogen mener 16uger) synes jeg er noget af det første man støder på, når man læser om killinger. Så det kan også chokere mig, at så mange ikke kender til konsekvenserne ved at skille dem ad før de 12 obligatoriske uger.
jan 2010
Følger: 25 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 38 Svar: 611
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
Desuden så er det ikke længere et spørgsmål om hvornår killingeejer og sælger synes det er smart/nemmest, at de flytter, for der er en lov der diktere, at killinger ikke må flyttes eller fjernes fra deres mor før de er 12 uger gamle.
Jeg er helt enig i, at de nogen killingekøbere og katteejere, tænker at fordi moren afviser dem, så er de klar til at flytte, men sådan hænger det bare ikke sammen. Når moren først så småt begynder at afvise dem, så er det første skridt i en opdragelse, der ender med at killingerne bliver mere selvstændige, og klar til at flytte hjemmefra.
Det er muligt, at killingen selv kan spise, bruge bakken og leger meget alene, eller væk fra sin mor, når den er 8-9 uger, men den er ikke mentalt klar til at flytte hjemmefra. De fleste killingerne bliver også stadig vasket og nusset om af deres mor, når de er 8-9 uger, og ofte helt indtil de flytter.
jun 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 80 Svar: 534
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 17 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 330
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 29 Svar: 224
og det var opdrætteren der sagde at kun ikke gad at bøvle med den, så hvis jeg havde overskud så måtte jeg tage ham med, jeg blev så forarget over det at jeg tog killingen med det samme ....
man skal ikke købe killingere fra "urigtige" opdrætter ....
men er heldig , for han er sund og rask ..
men vil have mig en rigtig kat næste gang..
og ja der er mange dumme undskyldninger ...
men sådan lå landet alltså .. :S
jun 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 80 Svar: 534
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 252
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 367
apr 2008
Følger: 90 Følgere: 84 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.349
apr 2008
dec 2008
SKÆLD UD NÅR FØRST KILLINGEN ER KØBT; ER IKKE KONSTRUKTIVT.....
Jeg havde også rystet på hovedet af dig og din skæld ud, og med sådan en gang skæld ud ville jeg heller ikke fortælle dig hvor den var købt........
Det korte af det lange er at du var nået længere ved at have taget en stille og rolig snak med pigen og have fortalt om loven og hvorfor der er en sådan lov........
SÅ skum du bare videre men ret galden mod dig selv.....
dec 2008
apr 2008
Nu ser jeg ikke pigen ret ofte, da hun bor for sig selv og er 20 år, så at forklare hende det inden, var ikke muligt. Samtalen foregik nu også med skæld ud til sidst, jeg har endnu aldrig starten en samtale med, at skælde ud, det skete først da hun trak på skulderen.
Så Hanne man kan ikke handle konstruktivt på noget der er sket, og som de egentlig er ligeglade med. Hun ville jo ikke aflevere den tilbage anyway. Jeg kunne kun fortælle at hun og sælger havde brudt loven og hvorfor.
Halv surt opstød herfra