5.073 visninger
|
Oprettet:
Min lille hankat er væk! {{forumTopicSubject}}
Min lille skat er pist forsvundet....
Jeg fik min lille kat sidste sommer og da han begyndte at blive udekat gik det fint - han kom hjem og har altid været tæt på os selvom han har været udenfor. Så for 14 dages tid siden bestilte jeg kastrering til ham til imorgen og han har været væk siden mandag aften (17/5) - (typisk er han ikke kommet hjem endnu)... Så han er ikke kastreret endnu :S
Men nu har han så været væk en uge.. Vejret har været godt og tror der er hunkatte der dufter godt tæt på os, men er en uge normalt?? Jeg synes godt nok det er lang tid og har ledt og ledt men kan ikke finde ham :((
Niri
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
maj 2010
Følger: 2 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 25
jun 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 80 Svar: 535
Det er træls for dig, at din kat er væk, du kan ikke gøre andet end at håbe, at han kommer igen, og hvis han kommer igen, så vil jeg anbefale, at du får den kastreret.
nov 2008
Følger: 3 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 64 Svar: 246
og selvfølgelig kan du gøre andet end bar og sidde og håbe :
led efter katten, kald efter den og hav eventuel nogen godbidder med som han elsker, spred lidt kattegrus ud, kan hjælpen via lugten, hæng sedler op i butikker lygtepæle osv, efterlys ham via dyrenes beskyttelse, smid sedler i folks postkasser, bed folk tjekke skure, lofter osv. En hankat der ikke er kasteret kan selvfølgelig være på damejagt, men det kan altså også være andre ting der spiller ind, han kan være lukket inde, f.eks.
Håber du finder ham (:
Hilsen Sandra.
maj 2010
Niri
maj 2010
Niri<3
nov 2008
Min Hunkat har været væk 3 gange, den første gang var hun væk i en hel uge, og der fandt vi hende i et skur, hvor hun sad og mijauvede, og anden gang var hun også væk en hel uge og der kom hun bar hjem igen af sig selv, den 3 gang endte dog ikke så lykkeligt, da hun desværre var blevet kørt ned. men da hun var en hunkat og din er en hankat, er der selvfølgelig ret stor sandsynlighed for at han bar er på damejagt, (: men prøv i hvert fald noget af det jeg skrev før, og så håber jeg virkelig at han snart kommer hjem til dig igen, det er hårdt ikke og vide hvor ens elskede misser er henne. knus Sandra
sep 2009
Følger: 45 Følgere: 47 Katte: 8 Emner: 49 Svar: 409
Men som skrevet kan de desværre godt være væk længe... Men prøv med sedlerne, måske er der nogle der har set ham ;O)
Krydser fingre for at han snart vender næsen hjemad igen ;O)
maj 2010
Stort knus Niri
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 145
Så lad være med og give hende skylden..
Din hankat kommer nok snart hjem han har bare været ude og hygge sig med de dejlige damer som render rundt i området.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Vær også opmærksom på Fyn er højriskoområde for FeLV (leukæmi) håber i det midste din kat er vaccineret for det - og med en vaccine der stadig dækker.
Håber du snart ser ham igen
nov 2008
Men ja håber snart han kommer hjem (:
Knus herfra
nov 2008
Hanner er altså værre (parrer mange hunner, er smittespredere, sóm fertile fritgående end hunner - hanner er også økonomisk billigere at få fikset ...
maj 2010
nov 2009
Og siger derved ikk at alle som har hankatte bare skal lade dem gå fertile men man skal bestemt ikk give skylden for andre få killinger til dem. for der er 2 til den leg..
nov 2009
nov 2008
jeg giver ingen skylden - men stadig er hanner større producenter end hunner. Den evige klagesang med prisen for dyrlgeindgreb er og bliver billigere på hanner - førger man for at få dem fikset - så var vi nået langt. Både hvad angår produktion af killinger - og smitte.
Så beklager jeg er en af dem der finder det især uansvarligt at have fritgående fertile hanner.
nov 2009
Jeg har selv kastrat hankat som render frit..
Jamen kan kun give dit ret men derfor sys jeg ikk den komentar med at det var hendes skyld hele nabolaget fik killinger skal pålægges på hendes da som sagt er to til denne sag.
maj 2010
nov 2008
men ja tråden handlede om at hendes hankat er blevet væk, og at hun somsagt har bestilt tid til og få ham ordnet, så skal vi ikke bar lade tråden være i det den er lavet til, og så alle krydse finger for at hendes lille skat snart kommer hjem igen.
jun 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 80 Svar: 535
Jeg ved ikke helt hvem det er du mener der skal tage ansvaret for de vilde hunkatte?! Det er jo ikke nødvendigvis dem der bor i området, der har lukket kattene ud.
Her hvor jeg bor vrimler det med vilde katte, fordi det er et vældig populært sted, at slippe uønskede katte fri, men det er altså ikke os der bor her der gør det, men det er os der gang på gang må rydde op efter disse personer - og når man gang på gang må rydde op efter disse personers uansvarlige opførsel, så er det altså lidt svært, at se positivt på, at der findes katteejere, der lader fertile hankatte løbe frit...
Hvis man har en fertil hankat, så kan du altså ikke komme udenom, at det er dårlig stil, at lade den løbe fri?
nov 2008
nov 2008
Så slå et slag for at hannerne er fixet - det e heller ikke så dyrt - de luger langt bedre bagefter også:-)
nov 2008
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
men skynd dig at neutralisere når han kommer hjem så der ikke kommer uønskede killinger derfra..
maj 2010
Niri
maj 2010
maj 2010
(:
Niri
Min lille hankat er væk!