{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.041 visninger | Oprettet:

Katten ændrede adfærd... {{forumTopicSubject}}

Hej...

Min søster har en kat på 2 år, hun fik da den var omkring 6-8 uger gammel. Den var underærneret og havde ikke haft det godt. Katten har altid haft et specielt sind og ville ikke "finde" sig i noget, men hun var ikke agressiv.

Så blev hun gravid og så pågyndte hun på agressiv adfærd. Det startede med hun angreb min nevø på 4 år. Han lå i sengen og legede og var altså ikke i nærheden af katten da hun gik amok. Den rev ham i ansigtet, og han måtte til lægen og få en stivkrampe vaccine.
Så skete der er ikke mere før killingerne blev født, hun blev meget sær og var over killingerne hele tiden. Hørte hun en lyd kom hun med det samme og legede killingerne blev de skilt ad af moren.
Da killingerne var 5 uger begyndte hun at angribe alt omkring hende: Min chihuahua hund, blev overfaldet selvom hun sad stille i et andet rum og de kom ellers godt ud af det med hinanden. En af min søsters venner kom med en hundehvalp, som også fik en tur, katten sprang på min søsters kærestes ben og angreb igen da han fik den rystet af. Endelig har den angrebet min søster på begge ben så hun også måtte til lægen og havde smerter i flere dage når hun gik. Den ene af gangene angreb den fordi min søster kom gående med en tom pose i hånden - den stoppede ikke før hun smed posen.

Vi blev alle utrygge ved katten og stod efterhåden klart at den måtte aflives, men da den havde killinger fik den mange chancer. Tilsidst turde hun ikke få sine børn hjem, så længe katten var der. Det gjorde udslaget, katten måtte væk. Killingerne var 6uger gamle. De klarer sig udmærket og får modermælkserstatning. De er livet meget mere op, løber rundt over det hele og kravle selv op i sofaen og leger meget mere med hinanden.

Nu sider vi med en masse sprøgsmål tilbage.. Hvad skete der? Hvorfor blev hun sådan?
Hun var ellers en god kat og hun er savnet...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten ændrede adfærd...
  • #1   15. maj 2010 Højst sansynligt fordi hun var alt for lille da hun blevet taget fra sin egen mor. Og de her killinger har samme risiko for at blive sådan, når de heller ikke har deres mor.

Gravide hunkatte, samt diegivende katte kan blive aggresive, men det går over når killingerne flytter.

Min egen hunkat var virkelig aggresiv overfor børn og de andre katte, hun fik et rum for sig selv med killingerne selfølgelig og det hjalp. Ofte er der uro om killingerne der gør dem utrykke.

• #4   15. maj 2010 Det gør mig oprigtigt ondt at læse, for hunkatten opførte sig kun, som nogle hunkatte gør, når de føler dem og især deres afkom truet.
    Hun blev forhåbentlig aflivet og ikke blot fjernet fra sine killinger?

En hunkat med killinger skal have ro, og der skal IKKE pilles for meget ved killingerne, især ikke i starten og SLET ikke af fremmede. Jeg ville heller aldrig lade fremmede hunde, heller ikke hvalpe, komme i hjemmet.

Og med killinger i 4-ugers alderen er en hunkat i forvejen frustreret og "tænder" nemt, fordi hun ikke har samling på dem længere, da de myldrer rundt overalt.

En af mine hunkatte, Angel, normalt blid som et lam over for alt og alle, gik engang amok på min hund, Mandy.

Jeg kom til at træde en af hendes killinger på halen (der skete ikke noget), og da den hylede op, for Angel i hovedet på Mandy, som lå og sov i sin kurv i nærheden.

Det varede flere uger, før hun tålte synet af Mandy, som klogeligt nok sig langt væk fra hende for ikke at blive splittet til atomer.

Hvordan det vil gå med disse killinger, ved jeg ikke, for de mangler jo deres mor i en meget vigtig periode af deres liv, men det er absolut en fordel, at de trods alt har hinanden.

PS: Jeg ved også udmærket, hvordan et barn på 4 år kan "lege" med killinger, og din nevø har nok ikke altid ligget i sin seng og leget smiley
    I hvert fald har katten forbundet ham med en trusel.

Kommentér på:
Katten ændrede adfærd...

Annonce