Operation eller aflivning {{forumTopicSubject}}
Jeg har en perser på 8 mdr. som for en måneds tid siden kom galt af sted med sit ben. Vi fik taget en masse billeder og det "eneste" der var galt, var en løs knæskal - dvs ingen brud på vækstknoglen eller hofte. En måned senere er det ikke blevet bedre og knæskal sidder permanent til siden og hun er så småt begyndt at miste muskelmasse i benet.- så det retter sig ikke selv. Nu sidder jeg så med patella på en kat - umiddelbart ikke noget problem... man da hun stadig er i voksealderen, så kan det måske give problemer. Dyrlægen vil gerne operere hende, men vil ikke garanti for en fit kat bagefter (og det er jeg godt klar over). Det "nemmeste" ville være aflivning... men... Har andre erfaring med at operere så ung en kat, og hvordan er katten kommet sig???
Jeg har det sådan, at katten skal ikke lide fordi det er synd for mig... Det skal være for kattens skyld - til pokker med mine følelser - jeg kommer nok over det.
Hvad ville i gøre??+
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Vi har godt nok ikke oplevet det med kat , men vores hund var kun lige blevet 6 måneder , da han var igennem denne OP.
Nu er han snart 7 ½ og har et super liv.
Det eneste vi passer på med er hans vægt.
Men den første tid efter OPén var en hård tid .Med at han ikke måtte bevæge sig. Og det er meget vigtig med daglig genoptrænning. i langtid.
Så kender godt de overvejelser du har.
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 5 Emner: 7 Svar: 145
Jeg har én gang tidligere fået opereret en kat for det samme: operationen gik godt, men katten havde mange smerter og der gik næsten 2 mdr. før katten var helt ovre det - så jeg kender også bagsiden af en operation... Og nu er det jo et ungt dyr der stadig har vækst i knoglerne - så de 2 operationer kan ikke sammenlignes
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Operationen gør katten bliver smertefri og knæet sidder hvor det skal
Der er kun to muligheder - og den beslutning skal tages NU!
http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=59430
der er så vidt jeg ved også en metode til at stramme ledbånd - andet en at skære knoglen over - det har jeg ikke den store viden om
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Katte: 1 Emner: 59 Svar: 574
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Katte: 1 Emner: 59 Svar: 574
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Når katten er kommet sig over indgrebet er den smertefri - alle de katte jeg har hørt om er kommet sig helt over operationen.
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 5 Emner: 7 Svar: 145
Det er ikke nogen hemmelighed, at det er en stor operation for katten - og man kan jo aldrig vide hvordan skaden ser ud før der er åbnet.
Jeg har fået godt indput fa folk, som har erfaring med omtalte operation. Min beslutning bliver nok, at gøre et forsøg med operation.
Operation eller aflivning