2.883 visninger
|
Oprettet:
Hulk hulk. Svag killing {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle sammen.
Vi fik 5 dejlige killinger igår morges. desværre var en dødfødt og en anden døde i nat og vi kunne desværre intet gøre.
I morges og frem til ved en 6-tiden i aftes havde de sidste 3 det rigtig godt og de drak rigtig godt af sutteflasken da Baze (Mor) havde svært ved og give dem mælk.
Men nu da de skulle have flaske igen, er den mindste lille pige pludselig meget svag og lidt kold. Hun spiser ikke ret meget og vil ikke drikke fra missemor. Hun vil slet ikke hænge på.
Er bare så ulykkelig. Hvad skal jeg gøre ?
Overlever hun ? Det var rigtig hårdt og miste de andre 2
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 87
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 65
feb 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 38
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Desværre er det sjældent det lykkedes at holde liv i de "kolde"
mar 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 10 Svar: 26
Så er vi vendhjemt fra Dyrlægen. Der må være sket et mirakkel i nattensløb. Igår raslede hun når hun trak vejret og boblede, hvilket vi jo var bange for var vand i lungrene.
Da vi så kommer til dyrlæge i dag var der INGEN mislyde overhovedet. Dyrlægen roste hendes hjertetakt og sagde at lungerne lød super fine.
Men hun var så dehydreret, så hun fik saltvandsindsprøjtninger til og give hende et lille skub med på vejen samt lidt sukkervand.
I nat ville hun slet ikke drikke noget som helst, men fik hende til og drikke 1 ml her efter dyrlæge besøget.
Hun er stadig MEGET svag, men dyrlægen sagde, at vi bare skulle blive ved, som vi gør nu da hun er for svag til og drikke selv.
Vi prøvede og åbne hendes lille mund og sætte den til Baze's pat, men uden held. Lille pige ville ikke drikke da hun var for svag. Sutteflasken hjalp da vi kunne ligge små dråber ind i hendes mund, som hun langsomt kunne sluge.
Så dyrlægen siger, at hvis lille pige stadig har livslysten og glæden så skal hun nok overleve. Men hvis hun ikke tror på sig selv og livslysten, bliver det desværre svært og gøre noget.
Men hun har simpelthen været for svag til og drikke noget som helst i nattens løb.
Tak for jeres støtte
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Killiger der i forvejen er svage og ingen colostrum får - tjaaaa - de kan risikere at blive en rigtig dårlig og dyr oplevelse.
Man har et ansver producerer man killinger - også at sørge for at kun de stærke, sunde og raske beholdes - dårlige oplevelser er der nok af.
Tænk som naturen - barsk, men det er der fornutt i.
mar 2008
De to andre drikker på livet løs og det går rigtig godt. Lillepige ville også drikke igår ved en 6 tiden men fik det pludselig dårligt ved en halv 10 tiden. Så nu håber vi, at hun kan komme på hægterne igen og også komme til og drikke ved sin mor. Baze er blevet rigtig god til og tage sig af dem. Tror bare hun var bange over de to døde.
Men de to hankillinger drikker helt vild og har det rigtig godt.
mar 2008
Tusinde tak for din varmende besked. Blev lidt ked af det før, men ved godt, at i alle vil hjælpe.
Missemor har fint mælk i brysterne og de to ande killinger drikker også rigtig godt ved hende. Lillepige fik jeg til og drikke en lille smule her for en halv time tiden. Dyrlægen sagde også at lidt er et kæmpe fremskridt. Dyrlægen mener heldigvis, at hvis lillepige har livsglæden og vi hjælper hende skal hun nok overleve.
Jeg føler selv, at det er det rigtige og kæmpe vidre. Var næsten oppe hele natten fordi hun skulle have lidt sukkervand hver 1½ time.
Men min indstilling er bare lige nu, at Baze tror virkelig på, at hun overlever. Ellers ville hun også have rykket hende væk fra kuldet, ligesom den syge som ikke klarede den. Det mener dyrlægen også. Og når Baze tror på at hun overlever, så gør jeg altså også ! Jeg beder en bøn for hende om aftenen. Jeg tror på, at hun klare den, selvom mange odds måske er imod hende ! Hun er en kæmper !
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
Hulk hulk. Svag killing