1.324 visninger
|
Oprettet:
Er der nogen der savner en Maine Coon? {{forumTopicSubject}}
Han er sort blotched tabby og blev fundet i Hobro for en måned siden.
Jeg var helt sikker på at det var min Norske skovkat, da han har det samme hak i øret og præcis de samme farver, men han ligner nu mere en Maine Coon.
Nogen der savner ham?
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Har du været inde og kigge på efterlysninger på nettet (dx dyrenes beskyttelse, men der er også mange andre)?
Ved du om han er øretatoveret eller chippet?
Du kan få dyrlægen til at checke for chip, det kan jo være han er mærket.
Pia
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
Har først lige fået ham herhjem i dag, så jeg tager til dyrlægen i eftermiddag og får tjekket for chip, men jeg kan ikke mærke én, så jeg tror det ikke.
apr 2009
I nedenstående er *efterlysnings* hints, da dette er en fremlysning skal du 'bare' gøre det 'modsatte'.
Jeg har kopieret nedenstående vedr efterlysning fra andre efterlysninger her på KG til en mail til mig selv så jeg altid kan finde den, der er masser af gode råd og idéer til efterlysning, forfattet af Tinka D i bla denne tråd:
http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=67146
"Pia D - Hvis det er nedenstående, du tænker på, så er det mig, der har forfattet det. Du må hjertens gerne kopiere:)
HVIS DIN KAT LØBER VÆK
Led efter katten - på alle tider af døgnet. (hav godbidder med)
Lad om muligt et vindue stå åbent.
Strø evt noget brugt kattegrus ud - især hvis det er en kat, der ikke er vant til at orientere sig udendørs.
Katten kan være blevet lukket inde et sted, så bed naboer tjekke skure, kældre o.lign. Og bed dem give besked til dig straks, hvis de ser katten i nabolaget.
Meld katten savnet hos de lokale dyrlæger og dyreinternat/kattehjem. Og hold øje med hvilke katte internaterne får ind. Nogle internater lægger billeder ud på nettet af senest indkomne dyr.
Sæt efterlysningsopslag (med foto af katten) op i lokalområdet.
Efterlysningsannonce i lokalavisen
Sæt efterlysninger på www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.forsvundnedyr.dk og hold også øje med fremlysninger.
Og efterlys på diverse kattefora.
Hvis katten er mærket, så efterlyses den (også) via katteregistrene.
Obs, der findes TO registre: Dansk Katteregister og Det Danske Katteregister. Katten skal selvfølgelig være korrekt registreret (ejer, adresse, kontaktoplysninger).
Hold øje med fremlysninger i aviser, på nettet og opslag i lokalområdet."
okt 2008
Tager til dyrlægen og får tjekket for chip i dag * krydser fingre *
okt 2008
Puh.. Hvis der er nogen der hører noget, så vær søde at skrive.
apr 2009
Håber du finder ejeren og der sker en lykkelig genforening.
Jeg tænkte at du måske også kan kontakte maine coon klubben (søg på nettet) og bede dem fremlyse...
Nej selvfølgelig skal den ikke bare lukkes ud, hvor skulle den dog gå hen?
Held og lykke med det
Pia
Er der nogen der savner en Maine Coon?