1.281 visninger
|
Oprettet:
Kat i Løbetid :/ {{forumTopicSubject}}
Hej folk
Jeg ved ikke om det er her jeg skal skrive og spørge.
Men jeg har som i kan se en hun kat på 1 år. Den har nu været helt ude af kontrol i 14 dage måske lidt mere fordi den er i løbetid, jeg får jo ikke min søvn. Det er en inde kat og her vil jeg høre,
Det er da ikke normalt at hun er det så længe??
På forhånd tak.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Skal du ikke bruge løbetiden til noget, andet end til at miste din nattesøvn - og til at have en frustreret hunkat. Så er min store anbefaling oz at få din hunkat neutraliseret hurtigst muligt (altså så snart hun er gået ud af løb).
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 17 Svar: 27
Jeg har lige en lille ting til det med at sterilisere en kat nu når hun er lidt over et år.
Vi har haft en kat før som blev meget "underlig" efter hun blev det, så jeg har lidt forbehold ved denne operation???
For hun er virkelig skøn som hun er nu, lige minus denne tid.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
apr 2010
Hvad koster sådan en operation ca? Selvfølgelig kommer det ikke an på prisen men at katten skal ha det bedst muligt det ved jeg.
Men det vist ikke helt billigt.
apr 2010
Hvordan med P-piller har det en midlertidig løsning hvis det er, nogen som ved det?
apr 2010
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Også selvom hun ikke kommer ud er det en rigtig god idé, at få det gjort, *hvis* nu hun en dag slipper ud.
Hvis hun ikke allerede er vaccineret bør hun også blive dette. Der gives (mig bekendt) altid rabat, når man tager hele pakken.
Held og lykke med det hele, som vil gøre livet nemmere, både for dig og for hende
Pia
apr 2010
Men -
Nu er den et år og hvis der yderligere går et par måneder er det så ikke for sent at få det gjort uden den bliver for underlig? for mener jeg har hørt snak om at det skal være inden den er 1 år men det ved jeg ikke?
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Kort og godt: Nej det er ikke for sent.
Jeg har aldrig før hørt om katte der blev 'underlige' af neutralisering og jeg har selv haft flere (han- og) hunkatte, der er blevet det; derudover har mange venner katte og jeg har arbejdet som veterinærsygeplejerske igennem ca 12-14 år (uddannelsestiden inkluderet) og derved oplevet rigtig mange katte der er blevet neutraliseret, stadig har jeg aldrig hørt om det tidligere.
Dog vil jeg af sundhedshensyn anbefale at få hende neutraliseret så hurtigt som muligt, det er også meget nemmere ikke at skulle huske p-piller og man har ikke problemer med at pillen måske kastes op.
Som sagt vil jeg også anbefale at hun bliver mærket (øretato eller chip) og vaccineret, der spares nogle penge, hvis det hele gøres samtidig.
Få det gjort så snart du har sparet sammen til det og sørg for det er en god dyrlæge der gør det.
Pia
Kat i Løbetid :/