{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.281 visninger | Oprettet:

Kat i Løbetid :/ {{forumTopicSubject}}

Hej folk

Jeg ved ikke om det er her jeg skal skrive og spørge.

Men jeg har som i kan se en hun kat på 1 år. Den har nu været helt ude af kontrol i 14 dage måske lidt mere fordi den er i løbetid, jeg får jo ikke min søvn. Det er en inde kat og her vil jeg høre,

Det er da ikke normalt at hun er det så længe??

På forhånd tak. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat i Løbetid :/
  • #1   27. apr 2010 Hvis de ikke får p piller eller blir neutraliseret, så vil deres løbetid blive længere og længere. Det bedste du kan gøre er at sterilisere hende.. Når de går i lange og ofte løbetider øger man risikoen for underlivsbetændelse.

• #2   27. apr 2010 Jeg vil give Jeanette W ret.

Skal du ikke bruge løbetiden til noget, andet end til at miste din nattesøvn - og til at have en frustreret hunkat. Så er min store anbefaling oz at få din hunkat neutraliseret hurtigst muligt (altså så snart hun er gået ud af løb).

• #3   27. apr 2010 Ret til alle smiley katten vil fortsat komme i løbetid med kortere intervaller hvis ikk hun steriliseres .

• #4   27. apr 2010 Tak for responsen til alle, det er i hvert fald ikke sidste gang jeg vil bruge dette sted til at blive klogere på smiley

Jeg har lige en lille ting til det med at sterilisere en kat nu når hun er lidt over et år.

Vi har haft en kat før som blev meget "underlig" efter hun blev det, så jeg har lidt forbehold ved denne operation???

For hun er virkelig skøn som hun er nu, lige minus denne tid.

• #5   27. apr 2010 Jeg har kun gode erfaringer med det. Min er blevet mere rolig og er mere puttesyg.

• #6   27. apr 2010 Okay det lyder som en god ting jo smiley Men bare nervøs for den skal blive som den anden vi havde.

Hvad koster sådan en operation ca? Selvfølgelig kommer det ikke an på prisen men at katten skal ha det bedst muligt det ved jeg.

Men det vist ikke helt billigt.

• #8   27. apr 2010 Okay ja så skal der lige spares lidt penge sammen, men hvis hun får det bedre så er det klart pengene værd, det er sku synd for hende og lidt for mig smiley

Hvordan med P-piller har det en midlertidig løsning hvis det er, nogen som ved det?

• #9   27. apr 2010 Okay Britt, det var der bestemt ikke noget at sige til smiley Men der jo ikke andet for end jeg lige snupper røret og ringer til min dyrlæge og høre..

• #10   27. apr 2010 Jeg gav 850 kr for en sterilisering. Man kan være heldig smiley

• #11   27. apr 2010 Når hun er i narkose alligevel, så få hende også mærket, enten øretatoveret eller chippet.
    Også selvom hun ikke kommer ud er det en rigtig god idé, at få det gjort, *hvis* nu hun en dag slipper ud.
    Hvis hun ikke allerede er vaccineret bør hun også blive dette. Der gives (mig bekendt) altid rabat, når man tager hele pakken.
    Held og lykke med det hele, som vil gøre livet nemmere, både for dig og for hende
    smiley
    Pia

• #12   28. apr 2010 Tak endnu en gang, jeg fik snakket med min dyrlæge igår og fik købt P-piller til 60 uger så har jeg lidt tid til at få sparet penge op til/hvis den skal steriliseres..

Men -

Nu er den et år og hvis der yderligere går et par måneder er det så ikke for sent at få det gjort uden den bliver for underlig? for mener jeg har hørt snak om at det skal være inden den er 1 år men det ved jeg ikke?

• #13   28. apr 2010 Hej Jonas

Kort og godt: Nej det er ikke for sent.
    Jeg har aldrig før hørt om katte der blev 'underlige' af neutralisering og jeg har selv haft flere (han- og) hunkatte, der er blevet det; derudover har mange venner katte og jeg har arbejdet som veterinærsygeplejerske igennem ca 12-14 år (uddannelsestiden inkluderet) og derved oplevet rigtig mange katte der er blevet neutraliseret, stadig har jeg aldrig hørt om det tidligere.

Dog vil jeg af sundhedshensyn anbefale at få hende neutraliseret så hurtigt som muligt, det er også meget nemmere ikke at skulle huske p-piller og man har ikke problemer med at pillen måske kastes op.

Som sagt vil jeg også anbefale at hun bliver mærket (øretato eller chip) og vaccineret, der spares nogle penge, hvis det hele gøres samtidig.

Få det gjort så snart du har sparet sammen til det og sørg for det er en god dyrlæge der gør det.
    smiley
    Pia

Kommentér på:
Kat i Løbetid :/

Annonce