798 visninger
|
Oprettet:
slettet emne hittekillinger {{forumTopicSubject}}
Ja jeg har nu valgt at slette emnet jeg havde oprettet.
Syntes det kørte helt af sporte.
Og nej jeg er ikk tøse sur, syntes bare at det endte for langt ude
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 16 Svar: 130
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Dette var et svar til en der pt. ikke har kommenteret i denne tråd, men her kommer det alligevel:
Ja, der er nogen der er hellige - jeg f.eks. er meget hellig - men også realistisk.
Tag et kig på internaterne - det kunne måske fremme forståelsen lidt - gør det ikke, så prøv at sæt dig lidt ind i hvorfor det er så vigtigt at have en morkat - og hvorfor mennesker ikke kan gøre det arbejde ligeså godt.
Det ville for mig være helt ok HVIS killinger var en højt skattet mangelvare - sådan er det ikke - det virker mere som det er et overswkudsprodukt. Skammeligt er det.
Så jeg er ogås skuffet over folk - det er bare stik modsat af hvad du.
Der mangler alt for tit at tænkes før det handles - det går stærkt når hjertet tager over og forstanden er koblet fra - og så er det ulovligt!
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 144 Svar: 820
Har snakket med internat idag og min dr. dyr og de mener det er ok, da de er helt bugget op.
nov 2008
jun 2009
jan 2008
Bente, jamen så er jeg jo så kriminel.
nov 2009
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 145
Alle er jo kriminelle hvis vi skal køre ud af de små spor alle mennesker bøjer loven mere eller mindre hver dag ved og køre en smule forstærkt ved og parkere steder de ikk må fordi de lige skal smide en af også vidre..
Jeg ønsker dig alt held og lykke med killingerne og håber de klare den
jan 2008
Det blev de allerede igår
Og til hjem jeg kommer i så det er dejligt
jun 2009
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
"Ja jeg har nu valgt at slette emnet jeg havde oprettet.
Syntes det kørte helt af sporte.
Og nej jeg er ikk tøse sur, syntes bare at det endte for langt ude"
Hvorfor søren har du så slettet tråden
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 93 Svar: 603
jan 2008
jan 2008
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 93 Svar: 603
jan 2008
Så jeg lærte noget nyt idag, og blev samtidig krimminel
nov 2008
Desværre går de nok ikke så meget op i det - de er jo et problem mindre, øv ...
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 78 Svar: 510
En ting er at sige at man ikke syntes at det er godt for killingerne, og deres opvækst kan blive noget tvivlsom, både i sundhed og i sind, og at man burde overlade det til folk som har forstand. Noget andet er at kalde folk kriminelle, der er mange wanna be politifolk herinde som har travlt med at pege fingre. Hvis det handlede om dyremishandling så ville jeg syntes at det var på sin plads at himle op, og melde det til rette sted, men her er det et forsøg på at hjælpe og med den rette ånd.
Men selv foilk som har forstand, er også startet et sted. HUSK det.
Og selv internater har ikke ammekatte som kan tage over. Og kan internater eller hittekillingen ikke tage imod, så kunne man selvfølgelig vælge at køre til dyrlægen med dem, og ja så bliver de aflivet og gæt så hvad... du ender med regningen. Hverken hittekillingen, Internaterne eller dyrenes beskyttelse dækker regningen for aflivning af killingerne.
Vi kan sagtens blive enige om at der er mange som er uansvarlige og bare lader deres katte rende rundt uden at være neutraliseret, men så ret jeres skyts på de landmænd, eller andre som har vildkatte eller staldkatte rendende rundt, og gi råd og vejledning på en venlig måde til dem som trods alt prøver af bedste mening at hjælpe hvor de kan.
Men at kalde folk kriminelle er simpelthen uanstændigt, og ganske meningsløst hvis det er killingernes sag man prøver at procedere.
jun 2009
Polemikken i dette eksempel er at det IKKE er Pernille som har fundet killingerne , de var hos svigerfaderen, altså er de i dette tilfælde overdraget til Pernille.
Og nej , man må ikke efterlade dyr i nød.
jun 2009
I dette tilfælde handler det om at det er en 3. person som har fundet killingerne og de er derfor overdraget. Hvilket der skal søges dispensation til.
Citat
"Men selv foilk som har forstand, er også startet et sted. HUSK det."
Betyder det du mener det er okay at der trods lov imod det , fortsat skal leges Florence Nightingale når det "bare" er killinger der leges med ?
Citat
"Og selv internater har ikke ammekatte som kan tage over. Og kan internater eller hittekillingen ikke tage imod, så kunne man selvfølgelig vælge at køre til dyrlægen med dem, og ja så bliver de aflivet og gæt så hvad... du ender med regningen. Hverken hittekillingen, Internaterne eller dyrenes beskyttelse dækker regningen for aflivning af killingerne."
Lige nu har både internaterne og hittekilling.dk plads.
Med hensyn til selv at betale regningen for aflivning , hvad tror du så koster mest , aflivning eller modermælkserstatningen ?
jul 2007
Man skal også huske at det heller ikke er lovligt at anklage folk for kriminel handling, hvis ikke der er noget i det, så overtræder man faktisk en helt anden lov, og er man vidne til en kriminel handling har du pligt til at melde det til ordensmagten, og så er det dem der bedømmer om loven er overtrådt. Og sådan kan vi så blive ved.
Jeres mål er det samme... I vil redde de dyr der kan reddes, og gives et godt liv, og dem som ikke kan, skal aflives humant. Det bedste middel er nu engang gode råd og venlig vejledning, Ikke lektioner i Lov og paragrafer.
nov 2008
Nu er der altså trådstarter der selv skriver: "Jamen så må jeg være kriminel længre er den jo nok ikk så" - og bruger ordet kriminel om sig selv flere gange.
Så den der fingerpegning ...
Du får mig ALDRIG til at sidde og gynge med på "hvor er det godt sangen" - for det mener jeg ikke af flere årsager.
Sjovt nok formår dem der tager flaskekillinger at få dem afsat når de når alderen alllerede dagen efter de er kommet ind huset - de må ha' nogen evner som ingen andre er i besiddelse af:-)
jul 2007
Det er ikke pointen, og nej trådstarter var ikke den der viftede med den bekendtgørelse, og den bliver viftet rundt herinde i flere tråde. hun kom bare meget hurtigt til den konklusion som mange andre også gør, når de ikke forstår paragraferne - at så må man have overtrådt loven et eller andet sted, og så må man jo så være kriminel, og flere har i andre tråde skrevet meget tydeligt at de gør sig til kriminelle, og det budskab helligere på ingen måde midlet, ej heller gavner det dem som vi alle har interresse for, nemlig kattene. Hvis man vil opnå at ændre noget så er grovfilen ikke den bedste metode, og i dette tilfælde ganske unødvendigt.
Jeg vil nu mene at man godt kan opnå et godt resultat ved venlig råd og vejledning uden at hive Karnovs samling ned fra hylden og sl¨folk oven i hovedet med den ;o)
Men i andre tilfælde kan jeg godt overtales til at bruge Karnovs samling til landet end at læse op fra
nov 2008
Ikke at gøre det er det samme som at gynge med på "ihhhh hvor er det godt du har reddet" ...
Selv mine racekræ redder jeg ikke alle - for meget slingen så får de sprøjten - det sker ikke tit - men det sker. Jeg vurerer altid: er det noget jeg selv vil beholde - hvis ikke - så skal andre ikke belemres med det. Det er ris til egen ... Igen, der er masser af katte - der er også masser af dårlig omtale - direkte at be' om den dårlige omtale - det er idioti. Vil vi kan vi holde liv i stort set alt. Det er så et spørgsmål om hvad der er stærkest moral eller blødsødenhed
jun 2009
"trådstarter var ikke den der viftede med den bekendtgørelse, og den bliver viftet rundt herinde i flere tråde."
Hvis det er min "viften" med bekendtgørelsen du mener er forkert, så kan jeg kun forsikre dig om at det er noget jeg vil blive ved med at fremhæve.
Jeg har set og grædt over SÅ mange mishandlede killinger, for deres og for de killinger der i fremtiden skal lide unødigt, mener jeg det er på sin plads.
Hvis ikke , ville det være det samme som at bifalde når det sker.
jul 2007
Men min pointe Her, er at hvis man slår folk oven i hovedet istedet for at vejlede ( samme princip som med børn ;o) ) så får man den modsatte effekt, at nogle bakker baglæns og ikke søger råd og vejledning men forsøger selv, og det kan bliver katastrofalt for dem og for de dyr de tager til sig, og vifter man med Love og regler og siger forbudt dit og forbudt dat, så klapper folk i som østers, og undlader at sige noget, og så får vi en del andre uønskede resultater ud af det.
jun 2009
Lad hende endelig vaske killingerne , det har en meget stor værdi for dem.
Og hold godt øje med deres maver , der er en tendens til hård mave når der gives modermælkserstatning, men ellers du har mit tlf.nr.
jan 2008
Men det er da rart at der kommer bare en smule hjælp istedet for at diskutere de paragraffer, ja jeg har lært at det jo så er fy fy det jeg har gjordt. Der blev jeg så kloger.
Lis
Det er helt vildt så mange morkatte med små killinger der køres ned - og så hurtigt man finder ud af det efter der bliver stillet spørgsmåltegn ved om der er en mor ...
Ja undskyld mig, men prøv da lige at lyd som om alle lyver når de finder ud af denne oplysning, sener på dagen.
Men den vil jeg sku ærligtalt ikke finde mig i.
Prøv at lad vær at skriv så nedladene Lis, du får ikke en rygende papfis ud af det. Anden folk bliver irreteret, og vælger at sortere dine råd fra, os selvom de måske kunne være nyttige.
nov 2008
Jeg er da fløjtende loigeglad med hvem der sorterer i hvad - smålighed trives i bedste velgående - også herinde.
Jeg har aktid været så naiv at tro det var kattene det drejede sig om på et KatteGalleri.- må konstatere det mere er mennesker og ryggnidning, suk ...
nov 2008
Talte på hvilken måde til dig? Tror du er en anelse nærtagende - du mener selv du har gjort den bedste gerning på denne jord og kan ikke håndtere der er andre mener noget andet. Er det min fejl - eller kunne det måske være din?
Noget om snakken og flere ... - hold dig til hvad du selv mener - det er generelt voksne mennesker der er herinde - du behøver ikke tale på deres vegne - de kan sikkert selv hvis de har noget på sinde ...
Hvad jeg skal - det bestemmer kun jeg - men tak for dine "velmenende" råd:-)
slettet emne hittekillinger