{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slettet emne hittekillinger
  • #1   22. apr 2010 Er det fordi jeg gjorde opmærksom på at det du gør er ulovligt ?

• #2   22. apr 2010 Ja det opdagede jeg - men vi kan da fortsætter herover.

Dette var et svar til en der pt. ikke har kommenteret i denne tråd, men her kommer det alligevel:

Ja, der er nogen der er hellige - jeg f.eks. er meget hellig - men også realistisk.

Tag et kig på internaterne - det kunne måske fremme forståelsen lidt - gør det ikke, så prøv at sæt dig lidt ind i hvorfor det er så vigtigt at have en morkat - og hvorfor mennesker ikke kan gøre det arbejde ligeså godt.

Det ville for mig være helt ok HVIS killinger var en højt skattet mangelvare - sådan er det ikke - det virker mere som det er et overswkudsprodukt. Skammeligt er det.

Så jeg er ogås skuffet over folk - det er bare stik modsat af hvad du.

Der mangler alt for tit at tænkes før det handles - det går stærkt når hjertet tager over og forstanden er koblet fra - og så er det ulovligt!

• #3   22. apr 2010 Jamen så må jeg være kriminel længre er den jo nok ikk så.

Har snakket med internat idag og min dr. dyr og de mener det er ok, da de er helt bugget op.

• #4   22. apr 2010 Iøvrigt kørte den anden tråd ikke af sporet - svarene passede dig bare ikke, suk ...

• #5   22. apr 2010 Internat og dyrlæge kan IKKE give tilladelse, der skal søges om dispensation hos fødevaredirektoratet

• #6   22. apr 2010 Lis, så siger vi det, hver vores holdning.

Bente, jamen så er jeg jo så kriminel.

• #7   22. apr 2010 Pernille..

Alle er jo kriminelle hvis vi skal køre ud af de små spor alle mennesker bøjer loven mere eller mindre hver dag ved og køre en smule forstærkt ved og parkere steder de ikk må fordi de lige skal smide en af også vidre..
    Jeg ønsker dig alt held og lykke med killingerne og håber de klare den

• #8   22. apr 2010 mange tak. vil lige melde de er afsat.
    Det blev de allerede igår smiley
    Og til hjem jeg kommer i så det er dejligt

• #9   22. apr 2010 Pernille , har du prøvet om din missemor evnt. vil give dem lidt ?

• #10   22. apr 2010 Pernille K
    "Ja jeg har nu valgt at slette emnet jeg havde oprettet.
    Syntes det kørte helt af sporte.

Og nej jeg er ikk tøse sur, syntes bare at det endte for langt ude"

Hvorfor søren har du så slettet tråden

• #11   22. apr 2010 Nogen der kan forklare hvad den anden tråd handlede om???

• #12   22. apr 2010 At jeg har taget 3 killinger ind som åbenbaret er ulovligt (har sener idag fundet ud af hvorfor deres mor ikke har været hos dem i 2 dage, hun er blevet kørt ned/over)

• #13   22. apr 2010 Hov bente havde ikke set du havde skrevet, det vil hun ikk hun gider kun slikke på dem

• #14   22. apr 2010 Nu er jeg ikke så meget inde i det der, men hvad skulle man ellers gøre med tre killinger der er moderløs?

• #15   22. apr 2010 prøv at læse i det indlæg der hedder Bekendtgørelse 1025, der står det. Det er meget langt.
    Så jeg lærte noget nyt idag, og blev samtidig krimminel smiley

• #16   22. apr 2010 eg vil da håbe at dyrenes beskyttelse eller hvem der kontaktes ønsker dokumentation for hunkatten er kørt ned. Det er helt vildt så mange morkatte med små killinger der køres ned - og så hurtigt man finder ud af det efter der bliver stillet spørgsmåltegn ved om der er en mor ...

Desværre går de nok ikke så meget op i det - de er jo et problem mindre, øv ...

• #17   22. apr 2010 Hvorfor annoncere at tidligere tråd er slettet og så diskutere videre her ?

• #18   22. apr 2010 Nu syntes jeg efterhånden at denne bekendtgørelse er blevet gradbøjet, og folk himler op om at andre er kriminelle, og dybt uansvarlige. NEJ slå bremsen i, og se engang på hvad det er for handlinger I sidder og himler om. Det er jo ikke fordi at folk slår missemor eller killinger ihjel. Det handler om folk som har fundet nogle hjælpeløse skæbner og med hjertet på rette sted forsøger at hjælpe.

En ting er at sige at man ikke syntes at det er godt for killingerne, og deres opvækst kan blive noget tvivlsom, både i sundhed og i sind, og at man burde overlade det til folk som har forstand. Noget andet er at kalde folk kriminelle, der er mange wanna be politifolk herinde som har travlt med at pege fingre. Hvis det handlede om dyremishandling så ville jeg syntes at det var på sin plads at himle op, og melde det til rette sted, men her er det et forsøg på at hjælpe og med den rette ånd.

Men selv foilk som har forstand, er også startet et sted. HUSK det.
    Og selv internater har ikke ammekatte som kan tage over. Og kan internater eller hittekillingen ikke tage imod, så kunne man selvfølgelig vælge at køre til dyrlægen med dem, og ja så bliver de aflivet og gæt så hvad... du ender med regningen. Hverken hittekillingen, Internaterne eller dyrenes beskyttelse dækker regningen for aflivning af killingerne.

Vi kan sagtens blive enige om at der er mange som er uansvarlige og bare lader deres katte rende rundt uden at være neutraliseret, men så ret jeres skyts på de landmænd, eller andre som har vildkatte eller staldkatte rendende rundt, og gi råd og vejledning på en venlig måde til dem som trods alt prøver af bedste mening at hjælpe hvor de kan.

Men at kalde folk kriminelle er simpelthen uanstændigt, og ganske meningsløst hvis det er killingernes sag man prøver at procedere.

• #19   22. apr 2010 Britt L
    Polemikken i dette eksempel er at det IKKE er Pernille som har fundet killingerne , de var hos svigerfaderen, altså er de i dette tilfælde overdraget til Pernille.

Og nej , man må ikke efterlade dyr i nød.

• #20   22. apr 2010 Fabis.

I dette tilfælde handler det om at det er en 3. person som har fundet killingerne og de er derfor overdraget. Hvilket der skal søges dispensation til.

Citat
    "Men selv foilk som har forstand, er også startet et sted. HUSK det."

Betyder det du mener det er okay at der trods lov imod det , fortsat skal leges Florence Nightingale når det "bare" er killinger der leges med ?

Citat
    "Og selv internater har ikke ammekatte som kan tage over. Og kan internater eller hittekillingen ikke tage imod, så kunne man selvfølgelig vælge at køre til dyrlægen med dem, og ja så bliver de aflivet og gæt så hvad... du ender med regningen. Hverken hittekillingen, Internaterne eller dyrenes beskyttelse dækker regningen for aflivning af killingerne."

Lige nu har både internaterne og hittekilling.dk plads.
    Med hensyn til selv at betale regningen for aflivning , hvad tror du så koster mest , aflivning eller modermælkserstatningen ?

• #21   22. apr 2010 Jeg syntes man skal passe lidt på mht. at pege fingre og himle op. Målet er fint nok, men man skal bare huske at køre skræmme kampagner ikke altid har den ønskede effekt. Man skal også huske at denne bekendtgørelse ikke er lavet med hittekillinger i mende, men af en helt anden årsag.

Man skal også huske at det heller ikke er lovligt at anklage folk for kriminel handling, hvis ikke der er noget i det, så overtræder man faktisk en helt anden lov, og er man vidne til en kriminel handling har du pligt til at melde det til ordensmagten, og så er det dem der bedømmer om loven er overtrådt. Og sådan kan vi så blive ved.

Jeres mål er det samme... I vil redde de dyr der kan reddes, og gives et godt liv, og dem som ikke kan, skal aflives humant. Det bedste middel er nu engang gode råd og venlig vejledning, Ikke lektioner i Lov og paragrafer.

• #22   22. apr 2010 DK * Fabis - NFO den lille Bisse *

Nu er der altså trådstarter der selv skriver: "Jamen så må jeg være kriminel længre er den jo nok ikk så" - og bruger ordet kriminel om sig selv flere gange.

Så den der fingerpegning ...

Du får mig ALDRIG til at sidde og gynge med på "hvor er det godt sangen" - for det mener jeg ikke af flere årsager.

Sjovt nok formår dem der tager flaskekillinger at få dem afsat når de når alderen alllerede dagen efter de er kommet ind huset - de må ha' nogen evner som ingen andre er i besiddelse af:-)

• #23   22. apr 2010 Lis - jeg er jo slet ikke uenig i at mange burde lade det være op til andre som har kendskab og viden til at opfostre moderløse killinger, og mange internater er overfyldte med katte som ingen fremtid har, eller vildkatte og tamkatte som render rundt omkring og går for lud og koldt vand, der er simpelthen for mange af dem, pga folks uansvarlighed, vi er rørende enige, og man må gøre det mest humane for dyrene.

Det er ikke pointen, og nej trådstarter var ikke den der viftede med den bekendtgørelse, og den bliver viftet rundt herinde i flere tråde. hun kom bare meget hurtigt til den konklusion som mange andre også gør, når de ikke forstår paragraferne - at så må man have overtrådt loven et eller andet sted, og så må man jo så være kriminel, og flere har i andre tråde skrevet meget tydeligt at de gør sig til kriminelle, og det budskab helligere på ingen måde midlet, ej heller gavner det dem som vi alle har interresse for, nemlig kattene. Hvis man vil opnå at ændre noget så er grovfilen ikke den bedste metode, og i dette tilfælde ganske unødvendigt.

Jeg vil nu mene at man godt kan opnå et godt resultat ved venlig råd og vejledning uden at hive Karnovs samling ned fra hylden og sl¨folk oven i hovedet med den ;o)

Men i andre tilfælde kan jeg godt overtales til at bruge Karnovs samling til landet end at læse op fra

• #24   22. apr 2010 Jeg syntes det eneste rigtige er at henvise til den bekendtgørelse der er - enten man kan lide den eller ej.

Ikke at gøre det er det samme som at gynge med på "ihhhh hvor er det godt du har reddet" ...

Selv mine racekræ redder jeg ikke alle - for meget slingen så får de sprøjten - det sker ikke tit - men det sker. Jeg vurerer altid: er det noget jeg selv vil beholde - hvis ikke - så skal andre ikke belemres med det. Det er ris til egen ... Igen, der er masser af katte - der er også masser af dårlig omtale - direkte at be' om den dårlige omtale - det er idioti. Vil vi kan vi holde liv i stort set alt. Det er så et spørgsmål om hvad der er stærkest moral eller blødsødenhed

• #25   22. apr 2010 Fabis
    "trådstarter var ikke den der viftede med den bekendtgørelse, og den bliver viftet rundt herinde i flere tråde."

Hvis det er min "viften" med bekendtgørelsen du mener er forkert, så kan jeg kun forsikre dig om at det er noget jeg vil blive ved med at fremhæve.

Jeg har set og grædt over SÅ mange mishandlede killinger, for deres og for de killinger der i fremtiden skal lide unødigt, mener jeg det er på sin plads.

Hvis ikke , ville det være det samme som at bifalde når det sker.

• #26   22. apr 2010 Bente du og jeg er temmelig ens og enig på rigtig mange punkter det er der ingen tvivl om efter vores snak forleden, og jeg går 100% ind for stramninger af dyreværnsloven m.m. når det gavner dyrene.

Men min pointe Her, er at hvis man slår folk oven i hovedet istedet for at vejlede ( samme princip som med børn ;o) ) så får man den modsatte effekt, at nogle bakker baglæns og ikke søger råd og vejledning men forsøger selv, og det kan bliver katastrofalt for dem og for de dyr de tager til sig, og vifter man med Love og regler og siger forbudt dit og forbudt dat, så klapper folk i som østers, og undlader at sige noget, og så får vi en del andre uønskede resultater ud af det.

• #27   22. apr 2010 Pernille K

Lad hende endelig vaske killingerne , det har en meget stor værdi for dem.

Og hold godt øje med deres maver , der er en tendens til hård mave når der gives modermælkserstatning, men ellers du har mit tlf.nr.

• #28   23. apr 2010 Bente P. det gør jeg også, jeg magere (staves) deres mave/r når de har spist og derefter vasker dem i måsen så de kan komme af med det de skal.

Men det er da rart at der kommer bare en smule hjælp istedet for at diskutere de paragraffer, ja jeg har lært at det jo så er fy fy det jeg har gjordt. Der blev jeg så kloger.

Lis
    Det er helt vildt så mange morkatte med små killinger der køres ned - og så hurtigt man finder ud af det efter der bliver stillet spørgsmåltegn ved om der er en mor ...

Ja undskyld mig, men prøv da lige at lyd som om alle lyver når de finder ud af denne oplysning, sener på dagen.
    Men den vil jeg sku ærligtalt ikke finde mig i.
    Prøv at lad vær at skriv så nedladene Lis, du får ikke en rygende papfis ud af det. Anden folk bliver irreteret, og vælger at sortere dine råd fra, os selvom de måske kunne være nyttige.

• #29   23. apr 2010 Jamen Pernille - det er min oplevelse - og at du og andre mener det er nedladende - dert må stå for jeres regning - det er stadig min oplevelse.

Jeg er da fløjtende loigeglad med hvem der sorterer i hvad - smålighed trives i bedste velgående - også herinde.

Jeg har aktid været så naiv at tro det var kattene det drejede sig om på et KatteGalleri.- må konstatere det mere er mennesker og ryggnidning, suk ...

• #30   23. apr 2010 Er det virkelig nødvendigt at bande? suk ...

Talte på hvilken måde til dig? Tror du er en anelse nærtagende - du mener selv du har gjort den bedste gerning på denne jord og kan ikke håndtere der er andre mener noget andet. Er det min fejl - eller kunne det måske være din?

Noget om snakken og flere ... - hold dig til hvad du selv mener - det er generelt voksne mennesker der er herinde - du behøver ikke tale på deres vegne - de kan sikkert selv hvis de har noget på sinde ...

Hvad jeg skal - det bestemmer kun jeg - men tak for dine "velmenende" råd:-)

Kommentér på:
slettet emne hittekillinger

Annonce