{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

finder det meget underligt, ormekur ? {{forumTopicSubject}}

ja jeg syntes det meget underligt at folk der sælger killinger skriver at killingerne er behandlet med ormekur inden de flytter hjemme fra..
jeg har fået af vide fra dyrlægen at man ikke må behandle forebyggende mod orm, men først give ormekur når man kan se der er orm i ?
er jeg hel gal på den eller hvad siger i ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  finder det meget underligt, ormekur ?
  • #1   20. apr 2010 Jeg giver ikke ormekur, da jeg ikke har udekatte og de har aldrig haft orm, ej, heller når jeg har afleveret afføringsprøver hos dyrlægen, så min holdning er at overflødige ormekure i bedste fald er unødvendige og i værste fald er med til at skabe resistens.
    Så kort, nej jeg giver ikke automatisk ormekur, men til gengæld laver jeg afføringsprøver hos dyrlæge for at sikre mig, at killingerne ikke har orm.

• #2   20. apr 2010 ja det mener jeg nemlig også, syntes bare det er dårligt at folk gør det, for det er ikke godt for katten at de får den bare for at få dem

• #5   20. apr 2010 Hvis man en gang imellem råfodrer sine katte, eller de færdes som udekatte, så er det en rigtig god idé at give dem en ormekur.
    Ormene ligger latent i mormissen, og når hun begynder at die de små killinger, får de overført ormene via mælken.

• #6   20. apr 2010 jeg mener da jeg fik mine katte, var de inde katte og moren var også indekat. men da de flyttede hjemme fra havde de fået ormekur. ved ikke hvor ejeren havde fået det fra . men da vi så gik til dyrlægen med killingerne sagde jeg de havde fået det. og det sagde dyrlægen at det var ikke godt at de fik det med mindre de havde orm. og det havde de ikke haft. og der er folk her inde hvor katten er inde kat og hvor killingerne får ormekur uden at de har orm. det er det jeg mener. ikke at alle gør det men nogen

• #7   21. apr 2010 Man må ikke give ormekur hvis der ikke er orm, eller max 1 gang om året. Sådan er det med heste, så kan forestille mig det er lidt det samme med hunde og katte. smiley
    Vores har også kun fået hvis de havde orm.

• #12   21. apr 2010 en mor mis kan give det videre til sine killinger via modermælken

Kommentér på:
finder det meget underligt, ormekur ?

Annonce