Indekat angriber gæster {{forumTopicSubject}}
Hej med jer, Jeg skriver herinde til jer, fordi jeg har en hunkat på 3 år, hun er norskskovkat og neutraliseret. Vi bor i lejlighed og hun kommer aldrig ud. Vi købte hende som killing, og havde heller ej været ude der hvor hun blev født. Problemet er at hendes adfærd ændres enormt hurtigt. Når hun er alene sammen med min kæreste og jeg, som bor i lejligheden, er hun for det meste sød, kælen, kommer og ligger sig hos os, og følger os rundt i lejligheden. Hun bider dog når hun ikke gider kæles mere, og kan også hurtigt rive hvis hun ikke vil have vi rør hende. Men kommer der gæster bliver hun en helt anden, hun går rundt i lejligheden, men er enormt opmærksom på hver eneste lyd hun ikke kender. Igår skete der det frygtelige, at hun angreb en af vores gæster ude i vores gang. Han stod og bandte sko, og pludselig løber katten hen og direkte angriber hans ben, bider og nærmest omklamrer benene, han prøver at ryste hende af men hun væser og lyder næsten som en hund der knorer. Jeg skynder mig at lukke hende ind i soveværelset, og da jeg åbner døren går hun direkte til angreb på mig, og river mig på fødder og ben. Første gang hun angreb en gæst, var for 2 mdr siden hvor hun gik til angreb på en elektriker der var i lejligheden, hun rev ham i ansigtet, og bed igen i benene, var enormt gal og væsede, knorede og bed ud efter ham men også os.. Hun lå under sengen, klar til at angribe. Hun fulgte efter ham rundt her, og angreb ham når hun kunne komme til det. Til sidst måtte hun blive på toiltettet. Når vi så lukker hende ud igen efter et stk. tid og der kun er få gæster elller ingen tilbage, er hun stille og rolig og går og kæler op ad møbler osv! Jeg skammer mig sådan overfor gæsterne, og føler ikke jeg kan blive ved at forsvare hendes opførsel. Det bare ikke rart at have folk på besøg som er bange for katten, og man går selv og er nervøs konstant Jeg ved ikke hvad vi kunne gøre for at hendes agressivitet ikke går ud over os og vores gæster? Jeg håber virkelig på nogle råd, og måske forklaringer på hendes måde at være på.
Bekymrede hilsner en katteejer.
feb 2009
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.392
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 17 Emner: 146 Svar: 939
apr 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Luise B: Ja jeg har også overvejet om hun prøver at beskytte os på en måde, siden hun direkte går på mænd og gæsterne, men når hun så først er blevet helt gal- så går hun også på os jo Jeg tror ikke jeg holder til at beholde hende i længden, hun er bare sådan en sød kat når hun er alene med min kæreste og jeg, men det går ikke når vi får gæster!
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
Jeg overtog hende da hun ellers skulle aflives og der gik præcis en uge så var hun som en normal kat skal være. Hun manglede simpelthen andre katte omkring sig til at lege og slås med.
Det kan være at din kat keder sig og mangler aktivering og en legekammerat. Ellers prøv Feliway der skulle virke beroligende.
Indekat angriber gæster