Afliv dog den kat... {{forumTopicSubject}}
er det jeg har hørt allermest idag...
Jeg lavede for 2 dage siden et indlæg om, at min kat var syg.. Ledte efter en diagnose.. Tog til dyrlægen igår og katten blev så indlagt. Find indlægget der hedder: Øv.. Hun er syg... Diagnose? for at læse forløbet.
Folk spørg jo om pris og sådan og når de så hør den, siger de... Afliv dog den kat.. Det er jo bare en kat. Mange af dem har selv dyr (kat/hund/hest) og arbejder med dyr (køer,grise) til dagligt.. Har efterhånden lært, at lukke ørene for det, men et eller andet sted såre det mig jo alligevel... Og jeg tænker bare, stakkels deres dyr, hvis de bliver syge og der er stor chance for, at dyret bliver okay igen..
Til dem der læste med så langt.. Tak... Havde bare brug for, at komme ud med det
Ha´ en fortsat god aften..
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
Man siger jo heller ikk til en læge hvis en datter eller søn er syg : AFLIV DOG BARNET ! Eeej , det er simpelthen for langt ude , stakkels alle de dyr der ikk får chancen for et godt og langt liv !
maj 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 48 Svar: 111
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
Sys alle burde tænke over hvor meget en hund og kat gir deres ejer .
apr 2008
Følger: 91 Følgere: 85 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.602
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 144 Svar: 820
Jeg har os lært at lukke ørende, og min mor er slem til at nedgøre det at vi har kat, og bare fordi hun ikke kan lide dyr.
Så hun får tit tilbage meldingen fra mig, at nu skal hun holde k*** ellers bliver jeg arrig (har et iltert teperramang)
Er så træt at folk, og den mening de har til at en kat jo bare er en kat, og ikke har så stor betydning.
Og det har de sku
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Mit modsvar var, at når nu hun har været mit trofaste kæledyr i så mange år og givet mig så mange glæder, skulle jeg så bare skrotte hende den dag, hun får det svært og har brug for min hjælp? Hvor ussel kan man være i mod en god ven?
Og: Mange mennesker bruger penge - endda mange penge - på deres hobby. Kattene er min hobby og noget, jeg har valgt, fordi det giver mig mange fornøjelser. Det kommer sådan set ikke andre ved. Jeg blander mig jo heller ikke i, hvilke fritidsinteresser, de vælger at bruge penge på Det er faktisk et svar de fleste kan forstå
Men generelt har jeg efterhånden lært at lægge det døve øre til. Eller helt undlade at fortælle om kattene til mennesker, der bare vil komme med spydige bemærkninger.
...men heldigvis findes der da også masser af mennesker, der godt forstår, det nogle gange giver ekstra udgifter at have dyr
maj 2009
jul 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 414
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 1 Svar: 44
Når man anskaffer sig en kat , tager man et ansvar for det liv den har og får, og den indstilling skal man jo have inden man køber. Når det så er sagt. Hvis katten er syg og det er tvivlsomt om den kan blive rask igen, så synes jeg ikke katten skal lide mere ned højst nødvendig.
Der har vi jo ansvaret, Jeg vil også betale så længe der er en chance. Nogle mennesker vil aldrig kunne forstå det, og det må de selv om. Håber alt går godt med din mis.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Tilgengæld da jeg havde tamrotter måtte man dagligt hører om hvordan ens kæledyr skulle aflives, hvilke dyr der skulle spise den osv.. I starten tager man diskutionen op, men til sidst smiler man bare og ignorere dem..
maj 2009
Dejligt man kan komme på KG og få forståelse for ens valg:)
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Der er desværre stadig en del mennesker der gør deres værdi op i kroner og ører.
Det var faktisk den indstilling der vare en væsentlig årsag til at jeg stoppede som veterinærsygeplejerske.
Det var utroligt hårdt at stå med en dejlig kat (eller hund), som skulle gennem en mere eller mindre kostbar behandling og ejeren så spurgte hvad en aflivning så ville koste.
Hvis man ikke synes man har råd til at få sit dyr behandlet, må man tegne en sygeforsikring *før* det går galt. Og hvis man så ikke får brug for den, så glæde sig over det.
Jeg håber i finder frem til en diagnose og en behandling
Rigtig god bedring
Pia
maj 2009
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Katte: 1 Emner: 59 Svar: 574
Afliv dog den kat...