1.047 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Hvad er FeLV"
FeLV og indekat?
Hej alle sammen! Lidt tid siden, jeg har været herinde. Jeg vil lige prøve at høre, hvad I herinde har af erfaringer? Jeg har en kat, der har været lidt utrivelig i et halvt års tid efterhånde...
Hej alle sammen! Lidt tid siden, jeg har været herinde. Jeg vil lige prøve at høre, hvad I herinde har af erfaringer? Jeg har en kat, der har været lidt utrivelig i et halvt års tid efterhånde...
Skrevet af: Sarah R - 1. nov 2023
FIv/FeLV
Hej, Tester alle dyrlæger for FIV/FeLV? I så fald er der nogen der ved hvad det koster sådan ca.?
Hej, Tester alle dyrlæger for FIV/FeLV? I så fald er der nogen der ved hvad det koster sådan ca.?
Skrevet af: Lauren T - 22. nov 2009
Spar penge på din forsikring
nov 2008
Følger: 84 Følgere: 92 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.096
jul 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Emner: 32 Svar: 253
nov 2008
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.021
Udekatte i risikoområder skal vaccineres årligt - der skal testes negativ før der vaccineres første gang.
Vær opmærksom på at snaptestkittet dyrlægen har kan vise negativ - og at katten ved PCR test så testes positiv - også selv omkatten tilsyneladende virker rask - virus kan gå i dvale i knoglemarven. Begge testmetoder er på blod.
nov 2008
De møder jo ikke fremmede katte. Og så vidt jeg ved kommer det af bid, rifter og evt parringer. Ingen af delene er mine udsat for.
Katte med FeLV kan nå at smitte ekstremt mange katte inden man som ejer når at opdage det - fordi inkubationstiden er lang.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.021
Den gænge årlige vaccine - ja, ja, som udstiller er man pisket til det - men det er absolut ikke nødvendig - og gør mere skade end gavn.
Katte der er fuldt vaccineret: 12 + 16 uger og året efter er dækket i rigtig lang tid:
For Herpes og Calice mindst 3 år for kattesyge mindst 7 år (der er der forsket i og målt 100% antistoffer)
Ingen vaccine dækker 100%.
Smitte er vel smitte - hvordan kan indekatte være mere modtagelige?
Naturlige antistoffer hvad er det for nogen?
nov 2008
Hvad er FeLV ???