811 visninger
|
Oprettet:
Hellig Birma {{forumTopicSubject}}
Har haft min Hellig Birma fra killing. Nu har jeg så siddet og kigget på nogle af de andre birmaer herinde og mange har meget stærke blå øjne. Min havde også meget blå øjne da han var mindre, men nu synes jeg at de er blevet mere lyse.
er det bare fordi han er blevet voksen eller kan der være andre årsager til at farven har ændret sig?
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 8 Emner: 57 Svar: 678
det er liniebestemt hvordan øjenfarven er og bliver - jeg har en 15 år gammel birma, som har nøjagtig samme øjenfarve, som da hun var barn ...og jeg har en 12 år også, som er lidt lysere end da hun var ung....
men når nogle birmaer har mørke eller lyse, så er det afhængig af forældredyrene - og linerne bagud derfra.
Du kan se, at en killing får bedre øjenfarve end forældrene - og du kan se at den vil få dårligere....det er igen linierne....mere jo mere stabil en øjenfarve har været igennem generationer, jo nemmere er det at sige udfaldet af afkommet
håber du kan bruge det til noget? vi har desuden et eller flere birmagrupper her på Kattegalleri, som du måske kunne have lyst til at være med i?
hilsen Heidi med birmaer siden 94 og 14 års opdræt
dec 2007
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 11
mange tak for svaret, undrede mig bare lidt over det
hvor kan jeg finde de grupper du omtalte? det kunne måske være meget rart.
mvh Jannie
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
Hellig Birma