{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.200 visninger | Oprettet:

gammel kastr. hankat krystaller foder? {{forumTopicSubject}}

Ja det var da noget af en overskrift.. Men jeg har lige et par spørgsmål

Jeg har en hankat, der blev 14 år i mandags. Han fik for flere år siden konstateret krystaller i urinen og fik så Royal Canin Urinary, det gik fint i et par år, men så fik han nogle alvorlige maveproblemer.

De kom i orden ved hjælp af diætfoder og zoolac. Og han kom over på Hills s/d (eller c/d, jeg kan ikke huske hvilken en af dem). Og det er også gået rigtig fint. Indtil jeg store kvaj i januar kom til at købe det forkerte og blandede sammen med det jeg havde retur. Så nu har jeg et mix af Hills s/d og c/d.

Katten fik dårlig mave og har siden da været på Hills i/d, som han trives på. Men det dutter vel ikke til at forebygge krystallerne?

Jeg har prøvet et par gange at starte på at skifte ham fra i/d over til mixet af s/d og c/d, men han får dårlig mave inden for de første par dage.

Min veninde, der arbejder hos en dyrlæge fortalte at hos dem, rådede de folk til at sætte katten over på halv Royal Canin Obesity tørfoder og så halvt Royal Canin Urinary i vådfoder. Så han får en masse væske.

Jeg har valgt at skifte Oliver fra Hills i/d til RC Obesity og så først efter det skifte, ville jeg tilsætte vådfoderet. Han er i dag på halvt af hver: 25 gram i/d og 25 gram obesity.

Men de sidste par dage har han haft løbende øjne og i dag synes jeg de ser noget røde ud. Kan de blive det på et skift på 5 dage?

Jeg fratager/tilsætter 5 gram pr dag og gør det dermed på 10 dage.

Hvad gør en klog nu? Hvis der virkelig kan komme en sådan reaktion på 5 dage, må jeg jo ned og høre om der er en smagsgaranti på RC Obesity, men hvad skal jeg så give ham i stedet for? Skal jeg prøve endnu en gang at føre ham over på mixet af s/d og c/d og så bare gøre det endnu langsommere end 10 dage?

Eller har I et helt 3. forslag?

Jeg fik at vide af min dyrlæge ved vores RC Urinary problemer, at det er meget normalt maven siger stop, da det kan være kras, og jeg tænker at maven nu har sagt helt stop for Hills s/d og c/d?

Han tisser fint og har ingen problemer der..

Han er inde-kat og er som sagt kastreret og har været det siden han var lige under 1 år gammel. Han er lettere buttet, men ikke noget vildt..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gammel kastr. hankat krystaller foder?
  • #1   1. maj 2013 Du skal fodre 100% med vådkost i stedet for tørkost.. Også selv om det er foder beregnet til uinvejsproblemer... Og lad vær ar lytte til dyrlægen... Væske er vigtigt hvis din kat har problemer.. Og gerne ekstra vand bladet i vådfoderet..

• #2   1. maj 2013 Min kastrat led også en overgang af krystaller..
    Han blev fodret med RC Urinary tørfoder over et par år samt MASSER af vådfoder (Lux fra Aldi) rørt op med vand.
    Da jeg for et års tid siden alligevel skulle have ham røngtenfotograferet fik jeg dem lige til at tjekke blæren og alt var i skønneste orden, så nu fodres der med almindelig kødholdigt tørfoder og stadig alt det vådfoder med vand de kan æde smiley

Og han trives som aldrig før smiley

Kommentér på:
gammel kastr. hankat krystaller foder?

Annonce