{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.255 visninger | Oprettet:

har i nogen bud på hvad min kat fejler {{forumTopicSubject}}

jeg har en maine coon hankat som er kastreret som er rigtig tynd jeg kan tydeligt mærke hofter og rygsøjle . hans vægt svinger meget for det meste taber han sig og i perioder kan vi mærke at han tager lidt på men pludselig så ryger det hele af igen . vi har bestilt tid hos dyrlægen til blodanalyse og stor undersøgelse men kan simpelthen ikke finde årssagen til hvad der kunne være galt . har i nogen bud ???? ..
han har fri adgang til foder hele dagen samt får han killingefoder et par gange om dagen plus godbidder . han ser frisk ud han leger og spiser ok , synes dog ikke han spiser ret meget af gangen og han fik ormekur okt sidste år . han virker ikke stresset men kan godt være en nervøs kat .hans pels er også fin .
har lige oprettet ham herinde han hedder pjevs men havde ikke lige nogen helt nye billeder af ham ,

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har i nogen bud på hvad min kat fejler
  • #1   1. apr 2010 mit bud ville være orm...
    den kur han fik, skulle den tage alle orm eller kun nogle bestemte orm, de kan godt være at en ormekur til ville være en god ide men si til din dyrlæge at den skal kunne tage alle slags orm...

ellers ved jeg ikke hvad det kunne være...

håber han snart bliver rask...
    godbedring med ham...

• #2   2. apr 2010 Har du fået undersøgt hans tandkød og tænder, især de bagerste kindtænder, grundigt?
    Hvis det gør ondt, når han spiser, kan det være årsagen.

• #3   2. apr 2010 Altså nu vil jeg helst ikke være lyseslukker, men det lyder lidt som vores Magnus. Og da vi fik taget blodprøve viste det sig, at det var hans lever det var galt med.. Og han kunne desværre ikke hjælpes, så han fik fred:-) DET VAR HÅRDT.

• #4   2. apr 2010 ja det kan jo være alt, både noget der er let at kurere og noget som gør at han må aflives.

jeg håber for dig og ham at det kun er en lille let ting.

jeg håber at få en opdatering på hvordan det er gået ved dr dyr (hvornår har du fået tid).

• #5   2. apr 2010 tusind tak for alle jeres svar , da vi var oppe hos dyrlægen sidste år og blive vaccineret kiggede hun på hans tænder og de var pæne sagde hun han havde meget lidt begyndende tandsten men ellers ikke noget og se .
    vi skal derop her efter påske så jeg krydser fingre for at de kan finde årsagen .

• #6   2. apr 2010 det med at hans tænder så flotte ud sidste år, kan du ærligtalt ikke bruge til en sk**.... tandpine kan komme fra dag til dag.

• #7   2. apr 2010 Ja mit bud ville nu også være lever/nyre, Jeg ville tage killingefodret fra ham, da det er hårdt for lever nyre hvis ikke de arbejder som de skal. Brug A/D istedet for. Jeg krydser fingre for din missedreng.

• #8   3. apr 2010 Min stedmor havde en kat der var utroligt tynd og ikke ville tage på. Han havde for højt stofskifte og fik nogle piller der skulle sænke det, men jeg kunne forestille mig at blodanalysen også ville dække stofskiftet. Ellers ville jeg også tro at det var orm eller tandproblemer, prøv evt. også at skifte mærke på maden. smiley

• #9   3. apr 2010 Kunne godt lyde som nyresygdom, men der er rigtig mange sygdomme som giver vægttab og nedsat appetit, bl.a. cancer så umiddelbart lyder det ikke så godt. Det kan dog også være noget så "simpelt" som at han har dårlig tandstatus, hvilket man jo kan håbe på.

Held og lykke.

• #10   6. apr 2010 så kom vi til dyrlæge med pjevs , lige umiddelbart kunne hun ikke finde "fejlen" men hans lunger rallede lidt og desværre var der rødt tandkød ved 3 tænder men hun sagde hun ikke kunne gøre så meget ved hans tænder da maine coon jo har dårlige tænder , hvliket jeg blev skuffet over da det jo må gøre ondt . så fik vi taget en blodprøve som skal sendes til tyskland hvor de tager 25 test og ser om de kan finde noget der .. så jeg skal desværre vente helt til fredag før jeg får svar , men mener i jeg skal have antibiotika til hans tænder allerede ? de var pæne hvide undtagen en bagerst kindtand og så det røde tandkød 3 steder. ??

• #11   6. apr 2010 Jeg må erkende, at mht dårlige tænder har jeg ingen erfaring overhovedet, så er lige med på en kigger, da jeg jo selv har fået 3 Maine Coon's. 7 - 9 - 13 så har de ikke haft problemer endnu med tænderne og håber selvfølgelig heller ikke de får det...

Kommer du med en opdatering på din egen kat når I får svar på blodprøverne ? Håber den snart får det bedre smiley

• #12   6. apr 2010 jeg ville sige at en ankibiotika kur burde hun få, det kan godt være at det ikke ville hjælpe i det lange løb men det ville helt klart hjælpe nu.
    det med at hun ikke kan gøre noget ved hendes tænder, er noget pjat, ja maine coon får let dårlige tænder, men man kan altid gøre noget, men det bliver bare dyrt, men hvis de bare får fjerne tandsten en gang om året (hvis det er nødvendigt) holder de sig noget længere.

• #13   12. apr 2010 nå så fik vi endelig svar fra dyrlægen , blodprøverne viste ingenting alle blodværdier var normale og alle de andre ting nyre infektion mm .
    så nu prøver vi en pencilin kur i 10 dage med smertestillende i ca 3 uger og masser af killinge vådkost , og så ser vi om han tager på hvis han gør det så skal vi have tjekket tænder og holde øje med dem , og hvis han ikke tager på mente hun det kun kunne være en evt hjertefejl men hun syntes vi skulle prøve det her først ..
    er der nogen af jer der har en masse ideer til hvad vi kan give ham som han kan tygge og tage godt på af ????
    har engang hørt noget om noget kogt ris er det godt ??

Kommentér på:
har i nogen bud på hvad min kat fejler

Annonce