{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
824 visninger | Oprettet:

Killinger {{forumTopicSubject}}

Ja med fare for at blive rakket godt og grundigt ned så forstår jeg bare ikke hvordan folk kan avle helt vildt på deres katte.. Man kan jo se så mange katte som bare bliver givet væk og nærmest står i kø for at blive givet væk.. Så et indlæg om en som beklagede sig over at hendes kat ikke var kommet i løbetid og jeg faldt næsten ned af stolen for jeg ville da ønske at vores kat havde ventet lidt med at komme i løb. Hun skal IKKE have killinger og skal neutraliseres hurtigst muligt inden hun kommer i løb næste gang.. Ej, men jeg får da lyst til at slå folk som bare avler løs uden at tænke over konsekvenserne ved det og så står med katte som de bare vil give væk.. Undskyld, men det undrer mig bare..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killinger
  • #1   25. mar 2010 Tak det er jeg rigtig glad for, for det kan da ikke være rigtigt at man skal aflive så mange katte hvert år fordi folk ikke tænker sig om.. smiley Synes bare ikke det er i orden..

• #2   25. mar 2010 Giver det helt ret Linda ! Sys virkelig der burde blive lavet en lov om at man skulle være registrede avlere for med vilje at få killinger . Sys det er så frygteligt at se alle de katte der bare bliver efterladt , eller smidt i en sø smiley

Mine svigerforældre havde en tilløber sidste år , de fandt den ved et foderstof hvor den lå bundet i en sæk smiley Hvordan kan man gøre det !?

• #3   25. mar 2010 Jeg forstår det heller ikke.. Da jeg var en lille pige havde jeg den dumme vane at lukke vores hunkat ud når hun kom i løbetid hvilket resulterede i killinger 6 gange hehe, men jeg var ikke mere end 3 år og synes da det var synd at hun pev sådan og ville ud, så ud kom hun da.. Men vores killinger var røde allesammen så der var mange som ville have en, og vi fik givet dem nogle gode hjem.. Men hvordan det er gået dem frem efter aner jeg ikke, men når jeg ser alle de katte som bare bliver dumpet eller slået ihjel så synes jeg også der burde gøres noget.

• #4   26. mar 2010 Jeg undrer mig også, for historien gentager sig år efter år:

Neutraliseres? Nej, hun skal have lov til at få killinger. Det er SÅ sødt.
    Hurra, min kat har fået killinger.
    ... Og så bugner *Markedet* med salgsklare killinger til en pæn og acceptabel pris.
    ... Senere hen foræres de væk - ofte ses også bemærkningen "ellers bliver de aflivet".

Og senere igen på året er internaterne overfyldte med affaldskatte smiley

• #5   26. mar 2010 HVAD er der galt med at forære en killing bort ?????

• #6   26. mar 2010 Handler denne tråd om at få killinger eller mishandling af katte ?????

• #7   26. mar 2010 Hellere forære en killing bort end at aflive på en alt andet end human måde eller efterlade dem alle mulige steder *SS*

• #8   26. mar 2010 Hellere forære en killing væk ...

Hvad kommer nemt går nemt (ihvertfald i mange tilfælde)

Den holdning er generelt ikke med til at højne kattens status.

Jeg kan da også godt i nmeget specielle forhold give væk - men der kommet intet ud af mit hus uden det er neutraliseret.

Alt det søde plidder pladder til man står med killingerne man ikke kan komme af med - så foræres de væk så de kan producere nogen flere man ikke akn komme af med - føj, siger jeg bare

• #9   26. mar 2010 Ja, det koster penge at neutralisere - det koster også penge at aflive - så alt i alt sparer man penge ved at give dyr gratis væk.

Hvordan man kan bryste sig af at være katteelsker og vil dyrene det bedste - mene man gør det helt rigtige og ha' det godt med det - det er mig en gåde ...

• #10   26. mar 2010 Man forære da ikke et lille levende dyr til tilfældige mennesker , HVIS man ellers er vidende om hvor afstumpede rigtig mange efterhånden er blevet.

Hvis man er kommet i en situation hvor man ser sig nødsaget til at forære væk....for at komme af med..... er det i mine øjne fordi man ikke har været en ansvarsfuld ejer af moderdyret.

En ansvarsfuld ejer tager nemlig ansvarret for at der kommer killinger. En ansvarsfuld ejer sørger for at katten ikke " bare " får killinger.

At forære væk er i mine øjne , at leve efter devisen....ude af øje , ude af sind.

Men det var da så YNDIGT at have de små killinger, så skidt med hvordan deres liv bliver efterfølgende :-((((((

• #11   26. mar 2010 Med hensyn til at få killinger / katte aflivet.

Det gør ikke ondt at dø, men for pokker hvor kan det gøre ondt at leve.

Det laveste man kan falde til , er så når der trues med aflivning hvis ikke der findes aftagere, det er i den grad at frasige al ansvar.

• #12   26. mar 2010 Mine dyr er altså lige dyrbare for mig hvad enten de har kostet ingenting eller 5000, penge er uden betydning når det er mine dyr det drejer sig om... og jeg kunne aldrig finde på at sælge eller forærre en killing bort til folk der ikke har haft kat tidligere og dermed ved hvad de går ind til...

• #13   26. mar 2010 Hanne S

Selvfølgelig er de dyrebare for dig - er de så dyrebare du sikrer dem og den nye ejer det bedste liv - ved at sørge for de er neutraliseret?

Det er så nemt at sige noget er dyrebart, man holder af det, man vil det bedste, men gør man det bedste - eller bare det nemmeste - igenting?

Jeg forstår godt man i nogen tilfælde forære væk, det har ejg også gjort, men aldrig bare for at komme af med katten. Det er så aldrig gratis for mig at forære væk: Vacciner, mærkning og registrering samt kastration - og stamtavle, kontrakt osv - naturligvis.

• #14   26. mar 2010 Lis... Nej, de tre killinger jeg til dato har solgt har ikke været neutralisetet,
    Det mener jeg at en ny ejre skal gøre op med sig selv om vedkommende vil have killinger på et senere tidspunktde og hvis ikke, så selv få killingerne neutraliseret, Det er ikke noget jeg skal bestemme for dem.
    De har været 2 X vaccineret og 15 uger gamle. Øre og chip mærkning var ikke normal dengang i 90'erne.
    Jeg har også bedt dem om at leverer killingerne/kattene tilbage hvis de fortrød.
    Men skulle det ske igen at jeg sælger en killing vil den helt sikkert være mærket og reg. i den nye ejers navn , De killinger jeg har foræret væk til hyggemisser i familien er neutraliseret og med både sundhedsbog og rejsepas.

• #15   26. mar 2010 Det er den ligegyldighed som jeg synes der er blandt folk og naive holdning til at få killinger og det at man ikke neutraliserer katten inden den får killinger.. Prøv at se i markedet hvor mange killinger der bare bliver givet væk gratis, og det er det samme på bade guloggratis og dba.. Det er ikke vel overvejet det folk har gang i, og de tænker sig ikke om.. Det med at det er sødt og katten skal opelve at få killinger det pisser mig af..

• #16   26. mar 2010 Jeg synes også bare det med at folk anskaffer sig et dyr f.eks. en kat og det første stykke tid er det bare dejligt og når man så skal på ferie ja så kan du se mange som enten bare efterlader dyrerne hjemme, afliver dem eller sætter dem ud for nu blev det besværligt.. Folk tror dyr er det samme som elektronik at de bare kan smide det væk bagefter.. Derfor ser man også så mange dyr som bare gives væk, og jeg synes faktisk det er forkert at give en kat væk gratis

• #17   26. mar 2010 Linda...Jeg tror ikke på at deres liv bliver anderledes bare fordi de i sin tid kostede penge. Gratis eller ej...

• #18   26. mar 2010 Hanne S

Jeg vil egentlig give dig ret. Men der er også en forudsætning forbundet med din antagelse, og det er, at de mennesker, der anskaffer sig en kat, hvad enten den har været gratis eller ej, skal tage det ansvar og kunne leve op til de forpligtelser der er forbundet med at have kæledyr. Katten kan ikke selv vælge, hvem der køber/får den.

I den forbindelse kan jeg godt have den holdning, at det er for let at få "kastet en kat i nakken" og for nemt at skille sig af med den igen. Det er efter min opfattelse mange gange et spørgsmål om pris. Er katten købt gratis, er der ingen omkostninger forbundet med at sælge den gratis igen.

• #19   27. mar 2010 Glenn præcis og det er også det jeg tænker for hvis man har fået katten gratis så kan man også nemmere bare skaffe sig af med den igen, og det er det samme med killinger som bare er avlet uden at tænke over følgerne.. Racekatte koster og det gør det også at avle¨på dem så der er mere at tænke over.. Hvad med indavl?? Hvordan kan du være sikker på at det ikke er indavl når du ikke har papirer på den og bare vil avle løs på den hunkat du har.. Okay det blev lidt rodet, men håber i kan forstå meningen med det

Kommentér på:
Killinger

Annonce