{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

tilløber hunmis {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der ved, hvad jeg gør med den lille tilløber . Den har fra start virket som den ikke vidste hvad den skulle ude. Jeg har sat billeder op alle steder for at finde dens ejer. Ingen har meldt sig . Den har været her i gaden , siden tirsdag, jeg har prøvet mange gange at jage den ud for at finde hjem. Sat elastik med mit nr om den om med en bøn hvem der ejer den . Den kommer igen , igen tilbage den ene dag først var den væk en halv dag . Troede den var kommet hjem. Men nej , den stod og miavede igen ved min dør. Dertil skal siges at jeg har givet den lidt mad i starten efter to dage. Kunne da ikke holde ud at den græd så hjerteskærende.
Nu har jeg den inde , i min gang. Den første gang torsdag aften og prøvet at vise den flere gange at den skulle ud men den bevægede sig lige over på den anden side og så hurtig ind igen.
Har som sagt sat mange sedler op rundt omkring hvor vi bor. Også i dyrenes beskyttelse ,kattensværn.
den kom ind i min gang med lukket dør til resten af huset sov næsten 1½ dag.
Mine andre katte skal ikke i kontakt med den.
Nu er spørgsmålet hvad jeg gør med den. Hvis ingen melder sig. Jeg kan ikke have den her . Har lige fået tillades til at have to katte.. Kan man aflevere den nogen steder med held. Det er en lille sød hunmis meget kælen og ikke mere end ca 8-12 mdr. Tigerstribet og med en hvid pil på næsen .hvid bryst . Var lidt tynd synes jeg . alm. huskat. Håber nogen har nogen råd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tilløber hunmis
  • #1   21. mar 2010 Har den ingen øretatovering eller chip? :o)

• #2   21. mar 2010 Vil lige tilføje at misen ikke har nogen mærkning. af den ene eller anden måde.

• #3   21. mar 2010 prøv at snakke med din dyrlæge og h*n har nogle forslag til hvad du kan gøre.

i teorien er du ejer af katten nu hvor du har givet hende mad og det står dig frit for hvad hendes fremtid skal være, om hun skal ende livet nu, skal på intanat, sælges eller hvad du kan finde på....
    det er et svært valg du skal tage, men det kan være din dyrlæge har et rigtigt godt bud på hvad der ville være bedst for hende.

• #4   21. mar 2010 ps... godt du gør noget for en kat som ikke er din.... skulder klap til dig. og et rigtigt godt stykke arbejde du har langt i det.

• #5   21. mar 2010
    Selvfølgelig skal du fodre den, når den er tynd og viser tegn på, at være blevet væk hjemmefra. Godt du hjælper den!

Har du stemt dørklokker hos de nærmeste naboer. Det kunne godt lyde som om den bor i nærheden, men er "gået forkert" (jeg har oplevet lignende - det viste sig at katten boede ganske få meter væk).

Hvis du ikke kan finde ejeren efter at have fremlyst katten, og ikke selv er internesseret i at have den, så kan du aflevere katten til internat.
    Det er nok en god ide at ringe i forvejen og fortælle det som det er. Så skulle de meget gerne tage imod katten. (og tjekke den for chip)

• #6   21. mar 2010 Tak skal I have. Jo har forhørt mig rundt omkring . Har en netto lige i nærheden sat et billede op og rundt omkring på træer og lygtepæle.. Intet den har ikke lyst til at gå så langt. Står i mit vindue hver gang jeg har sendt den ud. Men den kommer hurtig ind igen til min dør.
    Jeg er førtidspensionist og har ikke nogen bil. Men den nærmeste internat ligger hvis i Sønderborg eller Odense.
    Tror ikke den ved hvor den skal gå hen prøvet at få den op og ned af gaden de første dage for at se om den gik ind et sted.
    Den er ikke meget for at gå særlig lang. Underlig hvordan den er landet her. Har ikke set den før . Vi må ikke have¨kattene til at løbe fri her på vejen. Så den må jo være kommet på en anden vej.
    Ser imorgen måske melder der sig nogen . satte jo først billeder lørdag.

• #7   21. mar 2010 Det kan være nogen, som har læsset den ud af en bil... Det sker jo desvære af og til smiley

• #8   21. mar 2010 Katten er åbenbart stærkt opsat på, at din dør er den rigtige dør. Så enten bor den meget tæt på, eller også har den udset dig til at hjælpe sig.

Ja, det er besværligt at skulle tage sig af andres katte, når man ikke har bil. Håber du kender nogen, der vil hjælpe med kørsel. Måske er der en herindefra ....

Jeg kender ikke internaterne i dit område, men det kunne da være at en fra internatet kunne være behjælpelig med afhentning af katten ... (selv om de ikke gør det normalt) eller måske kan du efter aftale indlevere til internatets dyrlæge, hvis det skulle være tættere på...

Men jeg kydser lige fingre for, at ejeren dukker op i morgen.

• #9   22. mar 2010 jeg afleverede engang en tilløber på et internat, det kostede mig 500 kr men så vidste jeg katten ville få det godt. de kommer ikke bare og henter...

• #10   22. mar 2010 Normalt koster det ikke noget at aflevere en tilløber, men kan være det er forskelligt fra det ene internat til det andet....

• #11   22. mar 2010 Lykkelig genforening .
    Missen har fundet hjem igen . Sendte den af sted igen morges . Ejerne ringede her til aften . Jeg havde jo sat en elastik om halsen med mit nr på . Hun var i gang med at ombygge hele huset og var ikke hjemme så tit med familien . Så mis som hedder Frida, og er 10 år . smiley (meget lille af en huskat ) kan man jo tage fejl . Den er en stærk lille kat , sagde ejerne hun mente den var gået lidt længerne end den normal gør fordi der er håndværker . Så dejlig at det lykkes at få den hjem igen .
    Hun var glad for at jeg tog mig af den de dage.
    Tak for jeres råd..

• #12   22. mar 2010 Godt du fandt ejeren smiley
    Så må vi håbe, at hun vil tage sig lidt mere af katten, så den ikke fortsat vil flytte hjemmefra. (Tror sgi det er det, den har haft gang i - måske bare søgt efter midlertidigt logi smiley )

Kommentér på:
tilløber hunmis

Annonce