9.525 visninger
|
Oprettet:
Rød/hævet læbe {{forumTopicSubject}}
Min kat har fået en rød lidt hævet underlæbe. Han virker ikke til at have ondt, vi kan sagtens trykke på det og åbne hans mund. Han er sig selv, og spiser godt. Nogen der ved hvad det kan være? Det kom pludselig fredag aften. Har en idé om det måske kan være vores anden kat der har bidt ham. Skal jeg kontakte dyrlægen i morgen eller se tiden yderligere an?
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 40 Svar: 141
aug 2006
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 43 Svar: 663
Min venindes kat fik også en hævet læbe kan ikk huske om det var over eller underlæbe, senere hen et sår på kroppem, dyrlægen kom frem til at det var denne sygdom Uosinofilt granulom som var årsågan, og de fandt senere hen ud af at det var kylling hendes kat var allergisk overfor.
Men dermed ikke sagt at det er dette der er galt med din kat, det kan jo være så mange ting, men en mulighed. Men en tur ved dyrlægen kan måske hjælpe?
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 40 Svar: 141
chicabee:
I dit link står der overlæbe :S Så det har jo igtet med underlæben at gøre. Tror jeg ringer til dyrlægen i eftermiddag.
Line:
Tak for dit svar, godt man kan finde ud af hvad det er katten er allergisk overfor.
Er glade for jeres muligheder til hvad der kunne være galt.
aug 2006
nov 2008
Følger: 84 Følgere: 92 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.096
Mener jeg har nogle billeder af det herinde i et album.
Det starter som en lille rød hævning/bule/bums og jo længere tid der går, jo værre bliver det. Dvs så kommer der sår på og det spreder sig. Det kan tage alt fra en uge til tre uger før det er i "total udbrud".
Det aftager ved neutralisering, men det er ikke altid. Min hankat har det stadig. Dog ikke så ofte som før. Det kræver binyrebarkhormon = Medrol for at dæmpe og fjerne det.
Ville bare lige tilføje hvad jeg ved om den hudsygdom, siger ikke at det er det din kat har :o)
aug 2019
Følger: 1 Svar: 2
Jeg har fundet dette : https://www.netdyredoktor.dk/kat/sygdomsleksikon/m/mundbetaendelse/
Rød/hævet læbe