{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.082 visninger | Oprettet:

Hvad ville i vælge? {{forumTopicSubject}}

Jeg kender en hel del gårdejere, en hel del jægere, og et par slagtere..

altså, jeg har haft en masse disksutioner med f.eks. gårdejerene, om hvordan de afliver et sygt dyr.. det lyder meget brutalt, at smide katten der har brækket en hofte i en sæk, drukne den, køre den over, eller skyde den.. og hunde, de bliver skudt ude på marken..

kunne godt tænke mig at høre lidt om, hvad er efter jeres mening den mest humane måde at et dyr kan tage herfra på, hvordan skal det foregå ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville i vælge?
  • #1   18. mar 2010 Jeg synes at det vigtigste at det går hurtigt. jeg synes det er forfærdeligt at køre dyr over eller at drukne dem, tror jeg ville melde folk for dyrplageri hvis jeg kendte til det.. Jeg vil til hver en tid lade dyrlægen klare opgaven, skulle man stå i en situation hvor det skulle være nu og her, ville jeg få en jæger til at skyde den.

• #2   18. mar 2010 Min mening:

Jeg ville under alle omstændigheder få dyrlægen til at komme hjem til mig, da ingen af mine dyr kan lide dyrlægen.. men det ligge fjernt for mig at skulle have skudt et af mine dyr, de skal sove stille ind i mine arme, vil være der for dem til det sidste ..

men af aflive en jagthund midt i en jagt, hvor den føler sig mest tryg og fri, det kan jeg sagtens se en mening i .. men ville ikke selv kunne det smiley

• #3   18. mar 2010 De eneste rigtige aflivningsmetoder i min verden er ved at dyrlægen giver en sprøjte eller at en kompetent jæger skyder dyret.

Det kan tage op til 20 minutter for en kat at drukne.....

• #4   18. mar 2010 Er enig med Natasja F smiley uanset om det er en kat eller en hund..

• #5   19. mar 2010 i min verden findes der kun en måde og det er en dyrlæge om dyrlægen kommer hjem til en eller om tager tager op til dem er lige meget bare man gør det man føgler rigtig.

jeg er imod at skyde dyr syntes det er forkert men ved at der er mange der bruger og ved at det er lovligt hvis personen kan vise et gyldigt bevis.

alle andre former for at tage livet af et dyr er ulovlig og SKAL meldes.

• #8   19. mar 2010 Jeg mener at en jæger kan være en god ide hvis dyret er kommet slemt til skade og svært/pinefuld at flytte.

• #9   19. mar 2010 De eneste godkendte metoder til aflivning af dyr er enten ved dyrlægen eller af en med jagttegn. At drukne, gasse eller hvad pokker folk kan finde på er ulovligt og skal meldes med det samme... Det er den eneste måde at stoppe det på

• #10   19. mar 2010 Aflivning af katte (og hunde)
    - Må kun foretages af dyrlæger, slagtere, personer med jagttegn eller andre, der er uddannet i aflivning. Dette gælder ifølge bekendtgørelse om slagtning og aflivning af dyr kapitel 5, § 13, stk. 2.
    Undtaget er aflivning af hundehvalpe og kattekillinger, der højest er en uge gamle.
    Det er under alle omstændigheder ulovligt at aflive med drukning, og Dyreværnslovens bestemmelser om aflivning af dyr skal overholdes.

kilde
    (link fjernet)

• ditte d
    ditte d Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Katte: 3 Svar: 4
    #12   21. mar 2010 Gårdkatte er som oftes vilde og er ikke lige umiddelbart til at fange, så den letteste og mest humane måde er at skyde dem.
    Problemet er mig ligger i at de fleste landmænd/ gårdejere ikke får tjekket og neutraliseret deres katte, og de katte som så ikke bliver skudt får lov til igen at reproducerer sig og give eventuelle sygdomme videre til næste kuld.

Kommentér på:
Hvad ville i vælge?

Annonce