1.082 visninger
|
Oprettet:
Hvad ville i vælge? {{forumTopicSubject}}
Jeg kender en hel del gårdejere, en hel del jægere, og et par slagtere..
altså, jeg har haft en masse disksutioner med f.eks. gårdejerene, om hvordan de afliver et sygt dyr.. det lyder meget brutalt, at smide katten der har brækket en hofte i en sæk, drukne den, køre den over, eller skyde den.. og hunde, de bliver skudt ude på marken..
kunne godt tænke mig at høre lidt om, hvad er efter jeres mening den mest humane måde at et dyr kan tage herfra på, hvordan skal det foregå ?
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
Jeg ville under alle omstændigheder få dyrlægen til at komme hjem til mig, da ingen af mine dyr kan lide dyrlægen.. men det ligge fjernt for mig at skulle have skudt et af mine dyr, de skal sove stille ind i mine arme, vil være der for dem til det sidste ..
men af aflive en jagthund midt i en jagt, hvor den føler sig mest tryg og fri, det kan jeg sagtens se en mening i .. men ville ikke selv kunne det
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
Det kan tage op til 20 minutter for en kat at drukne.....
dec 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Katte: 13 Emner: 13 Svar: 201
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
jeg er imod at skyde dyr syntes det er forkert men ved at der er mange der bruger og ved at det er lovligt hvis personen kan vise et gyldigt bevis.
alle andre former for at tage livet af et dyr er ulovlig og SKAL meldes.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
- Må kun foretages af dyrlæger, slagtere, personer med jagttegn eller andre, der er uddannet i aflivning. Dette gælder ifølge bekendtgørelse om slagtning og aflivning af dyr kapitel 5, § 13, stk. 2.
Undtaget er aflivning af hundehvalpe og kattekillinger, der højest er en uge gamle.
Det er under alle omstændigheder ulovligt at aflive med drukning, og Dyreværnslovens bestemmelser om aflivning af dyr skal overholdes.
kilde
(link fjernet)
sep 2009
Følger: 1 Katte: 3 Svar: 4
Problemet er mig ligger i at de fleste landmænd/ gårdejere ikke får tjekket og neutraliseret deres katte, og de katte som så ikke bliver skudt får lov til igen at reproducerer sig og give eventuelle sygdomme videre til næste kuld.
Hvad ville i vælge?