{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

Aflivning? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg skriver egentlig på vegne af min mor. Hun har en alm huskat på 7 år. Hun står lidt i et dilemma, da hun gerne vil af med hende, men hun ved ikke om hun skal få hende aflivet eller ej..

Grunden til hun gerne vil af med hende er, at hun vækker hende tidligt hver morgen hvilket hun er træt af. Det andet er, at hun har dårlig samvittighed over, at hun er meget alene hjemme. Hun er en indekat, og er alene. Jeg synes det er synd, at hun er så meget alene som hun er. Men jeg synes også det er synd at aflive en sund og rask kat. Eller sund er vel så meget sagt, da hun er en smule overvægtig. Men det kan man jo gøre noget ved.

En anden mulighed ville være, at hun skal sælges. Men det synes jeg også er synd, da hun i sine 7 år, kun har boet et sted. Desuden er hun bange for fremmede, hun kan ikke lide børn og andre katte. Så det er måske en lidt for stor omvæltning for hende, at skulle finde sig til rette et nyt sted?

Faktum er i hvert fald, at min mor skal af med hende på den ene eller den anden måde, men hvilken synes I er den bedste?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning?
  • #1   15. mar 2010 Det kan være det netop er fordi hun er alene at hun ikke kan lide fremmede osv smiley

Jeg ville prøve at sælge eller forærer væk

• #2   15. mar 2010 Overveje at få aflivet en kat fordi den vækker en om morgenen ??

Det fatter jeg ikke nogen kan få sig selv til at sige og endnu mindre mene smiley

• #3   15. mar 2010 Bente P: Nej, det synes jeg jo heller ikke.. Men ved bare ikke om hun kan finde sig til rette et nyt sted? Det er måske bare et spørgsmål om tid?

• #4   15. mar 2010 Det er jeg ret sikker på at hun kan , men da hun er bange for fremmede er det vigtigt at finde det rette hjem, som enekat hos et ældre menneske vil være det bedste for hende .

• #5   15. mar 2010 ville også sige det er synd at få den aflivet.. har i mulighed for det ville jeg selv personligt finde et ældre menneske som kunne ta sig rigtig godt af den og de ville kunne gi hinanden selskab

• #6   15. mar 2010 Joee, den kan oplaceres - kan man finde nogen der vil have den.

Dog skal man huske at fortælle hvorfor den skal omplaceres. Ingen tager godvilligt problemer de kan blive fri for - der er jo katte nok at tage af.

• #7   15. mar 2010 Jeg fatter altså heller ikke sådan en her, aflivning fordi den vækker en om morgenen...

Er det noget hun lige er startet på, eller har hun gjort det i alle 7 år?

Vores 2 banditter er sandelig også særdeles friske allerede kl 03:00, hvilket vi synes er ALT for tidligt, men det er da ikke en grund til at overveje aflivning - slet ikke.

Ved i hvorfor hun gør det? Jeg tænker (som allerede skrevet en gang) på om det er noget hun lige er startet på og der er en årsag til det, fx andre katte hun kan se gennem vinduet eller lignende?
    Hvordan vækker hun; er det ved larm, eller er det fordi hun vil kæle, have mad, eller ?

Måske hun kan holde op med det igen, enten ved aktivitet inden sengetid, ved at få en lege-kammerat eller andet.
    mvh
    Pia

• #8   15. mar 2010 Berit*: Min mor er rigtig god ved katte. Hun tænker bare på hvad der er bedst for katten. Det er ikke fordi hun nyder tanken om at skulle få hende aflivet.

Lis: Jeg tror også det er rigtig svært at finde en der vil have en "gammel" kat..

• #9   15. mar 2010 Pia D: Hun vækker hende, fordi hun har en masse rutiner om morgenen smiley Først skal hun have mad, så skal hun have vand fra vandhanden ude på badeværelset og så skal hun have godbidder. Sådan er det hver morgen, så det er jo klart, at katten forventer det. Så det er derfor hun bliver vækket..

• #10   15. mar 2010 Så man overvejer simpelthen at aflive katten, pga vaner man selv har givet den??

Jøsses!

• #11   15. mar 2010 Annie: Ja, det er en dum vane, med hendes morgenrutiner. Men hvis du havde læst mit indlæg ordentligt, er det ikke den eneste grund..

• #12   15. mar 2010 Den vane havde jeg også, den blev hurtigt lavet om til lige før man gik i seng smiley

• #13   15. mar 2010 man kan prøve at gå nogen ture med den i sele udenfor,så den har oplevet lidt andet

• lene a
    lene a Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
    #14   23. mar 2010 Måske ville en aflivning være bedst for katten, jeg kan ikke forstå så meget modstand..en aflivning er en meget human død for et dyr.
    Ikke spor anderledes for katten, end den årlige vacc.
    Jeg har selv fået aflivet et par sunde kaniner og det var fordi at .....hvilket hjem kommer de til? osv osv
    Aflivning af dyr, er medfølelse for dyret...
    omplacering af dyr...er da i nogle tilfælde dyreplageri.
    Hvem ville have en ny mor, ja jeg ville ikke....

• #15   24. mar 2010 Hej cillle.
    Prøv dog at se om du herinde kan finde et passende hjem til den "unge" mis, som formentlig kun er halvvejs igennem livet-
    Og som formentlig også vil glemme sine "dårlige" vaner i det nye hjem, idet der er så meget andet der pludselig skal læres og undersøges!
    Og som een siste udvej i stedet for en aflivning- så er er Rødovre dyreinternat. Man betale et symbolsk beløb for at kunne aflevere sit dyr på internatet, til gengæld gør de alt hvad de kan for at finde den perfekte nye ejer til dyret. Det er yderest sjældent de tyer til aflivning!
    Held og lykke med det hele!

Kommentér på:
Aflivning?

Annonce