Aflivning? {{forumTopicSubject}}
Hej. Jeg skriver egentlig på vegne af min mor. Hun har en alm huskat på 7 år. Hun står lidt i et dilemma, da hun gerne vil af med hende, men hun ved ikke om hun skal få hende aflivet eller ej..
Grunden til hun gerne vil af med hende er, at hun vækker hende tidligt hver morgen hvilket hun er træt af. Det andet er, at hun har dårlig samvittighed over, at hun er meget alene hjemme. Hun er en indekat, og er alene. Jeg synes det er synd, at hun er så meget alene som hun er. Men jeg synes også det er synd at aflive en sund og rask kat. Eller sund er vel så meget sagt, da hun er en smule overvægtig. Men det kan man jo gøre noget ved.
En anden mulighed ville være, at hun skal sælges. Men det synes jeg også er synd, da hun i sine 7 år, kun har boet et sted. Desuden er hun bange for fremmede, hun kan ikke lide børn og andre katte. Så det er måske en lidt for stor omvæltning for hende, at skulle finde sig til rette et nyt sted?
Faktum er i hvert fald, at min mor skal af med hende på den ene eller den anden måde, men hvilken synes I er den bedste?
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Jeg ville prøve at sælge eller forærer væk
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 16 Svar: 130
Det fatter jeg ikke nogen kan få sig selv til at sige og endnu mindre mene
maj 2007
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 7
jun 2009
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 16 Svar: 130
jan 2010
Følger: 25 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 38 Svar: 611
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Dog skal man huske at fortælle hvorfor den skal omplaceres. Ingen tager godvilligt problemer de kan blive fri for - der er jo katte nok at tage af.
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Er det noget hun lige er startet på, eller har hun gjort det i alle 7 år?
Vores 2 banditter er sandelig også særdeles friske allerede kl 03:00, hvilket vi synes er ALT for tidligt, men det er da ikke en grund til at overveje aflivning - slet ikke.
Ved i hvorfor hun gør det? Jeg tænker (som allerede skrevet en gang) på om det er noget hun lige er startet på og der er en årsag til det, fx andre katte hun kan se gennem vinduet eller lignende?
Hvordan vækker hun; er det ved larm, eller er det fordi hun vil kæle, have mad, eller ?
Måske hun kan holde op med det igen, enten ved aktivitet inden sengetid, ved at få en lege-kammerat eller andet.
mvh
Pia
maj 2007
Lis: Jeg tror også det er rigtig svært at finde en der vil have en "gammel" kat..
maj 2007
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
Jøsses!
maj 2007
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
dec 2008
Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 12 Svar: 20
feb 2010
Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
Ikke spor anderledes for katten, end den årlige vacc.
Jeg har selv fået aflivet et par sunde kaniner og det var fordi at .....hvilket hjem kommer de til? osv osv
Aflivning af dyr, er medfølelse for dyret...
omplacering af dyr...er da i nogle tilfælde dyreplageri.
Hvem ville have en ny mor, ja jeg ville ikke....
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 48
Prøv dog at se om du herinde kan finde et passende hjem til den "unge" mis, som formentlig kun er halvvejs igennem livet-
Og som formentlig også vil glemme sine "dårlige" vaner i det nye hjem, idet der er så meget andet der pludselig skal læres og undersøges!
Og som een siste udvej i stedet for en aflivning- så er er Rødovre dyreinternat. Man betale et symbolsk beløb for at kunne aflevere sit dyr på internatet, til gengæld gør de alt hvad de kan for at finde den perfekte nye ejer til dyret. Det er yderest sjældent de tyer til aflivning!
Held og lykke med det hele!
Aflivning?