{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.192 visninger | Oprettet:

Kan man godt det ????? {{forumTopicSubject}}

Har lige set på DBA at en annoncør forsøger at sælge/forære en indfanget kælen og ikke sky kat bort,inden kl 16.
Hvor ond kan man være mod folk der har en kælemis løbende fri ?????
Et eller andet sted er der sikkeret´nogen der mangler deres mis,
Behandler man bare andres kæledyr som om de var ens egne ?????
Gad vide om det er deres hensigt at aflive en andens kat ?????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan man godt det ?????
  • #1   11. mar 2010 Det er ihvert fald ulovligt, den skal fremlyses

• #2   11. mar 2010 folk er godt nok mærkelige.... hva med lige at køre forbi en dyrlæge for at finde ud af om den er chippet og så få den hjem til rette ejer

• #3   11. mar 2010 Jeg har skrevet til annoncøren på DBA men jeg tvivler på at det hjælper

• #4   11. mar 2010 den annonce har jeg været inde og kigge på og syntes det er noget underligt noget at gøre....

• #5   11. mar 2010 Hvis nogen gjorde sådan ved en af mine misser ville jeg ikke nøjes med at blive rasende, Det overgår altså min foratand *S*

• #6   11. mar 2010 Jamen så skal jeg undlade at beskrive hvad jeg ind imellem har haft lyst til for at mine katte på min grund kunne få et tåleligt liv i deres løbegård - i den indhegnede have.

At nævne det for ejerne er det samme som JEG ikke får et tåleligt liv.

Det er så nemt at sætte sig til dommer over forhold man ikke selv er involveret i.

• #7   11. mar 2010 Lis... En ting er hvad man kan få/har lyst til *S* noget andet er havd ens samvittighed fortæller en *S* ALTSÅ... hvis man ellers har en sådan *G*

• #8   11. mar 2010 Ja, ja, Hanne jeg har godt nok været tæt på handling mere end een gang. Der kommer en dag - så har selv jeg fået nok ... min samvittighed - det lover den vil ikke fejle det mindste.

Ser intet urimeligt at jeg og mine dyr kan være på egen grund uden at blive generet af hvad andre mener er deres ret og ikke er herre over: at lsde deres katte gå frit.

• #10   11. mar 2010 At ens kat går ind på nabo'ens grund, berettiger ikke nabo'en til at enten sælge den eller aflive den.....

• #11   11. mar 2010 Hanne,

Når nu man ingen vejne når med kræets ejere - mener du så virkelig man igen, igen og igen skal finde sig ens hoveddør blvier overpisset - det det samme gør løbegården. Kræet lusker altid rundt for at finde et tidspunkt hvor den kan spille smart overfor kattene i løbegården. Den kan få kattene i løbegården tirret så meget ar de indbyrdes slås, med hvad det medfører af ufred i min flok og dyrlægeregninger.

Det er kun mine katte og mig det er synd for at der findes kattejere der mener at deres katte kan man ikke holde inde eller begrænse deres frihed.

JEG ER SÅ TRÆT AF DET!

• #12   11. mar 2010 Lis...Jeg har også nabo katte jeg er træt af men jeg sætter ikke fælder op for at fange dem og derefter så enten sælge dem eller aflive dem *SS* SÅ langt rækker min samvittighed altså ikke *S*

• #13   11. mar 2010 Nej Hanne, det er jo også lidt svært for dig - det kunne jo være naboen syntes præcis det samme om dine katte.

Det er ikke kattene der er noget i vejen med - det er deres ejere!

• #14   11. mar 2010 Sikke I kan ;o) Nå men uanset hvad ens holdning er til fritgående katte, så er det annoncøren gør ulovligt, og kan betegnes som salg af stjålen vare/ejendom ( husdyr hører under vare/ejendom i straffeloven ) Så det han gør skal meldes til DBA og til politiet.

Jeg har skam også både vildkatte og nabokatte rendende, men mine stresser absolut ikke over dem. De er her nu heller ikke så tit, da de ikke kan li hundene ;o) Så Lis køb en stor grum hund *gg*

Men de gør da lidt nytte når de er her, de fanger rotterne som min egene ikke kan komme til. *ss*

• #15   11. mar 2010 Jeg skal ikke have hund - det er slet ikke mig.

Ulla, det var dog en besynderlig kommentar :Ak ja, har man ikke større problemer i tilværelsen end at kunne hidse sig op over naboens kat,:-))

Jeg kan slet ikke se det kommer andre herinde om jeg har andre eller større problmer.

Jeg har opdræt som du sikkert ved - du kan åbenbart ikke forestille dig hvor meget stress det giver en drægtig hunkat eller en morkat med killinger. Og ja også de andre katte.

Tyg lidt på den før du lukker op for ...

Du glemmer også at jeg fortsart skal kunne bo her.

• #16   11. mar 2010 jeg er sikker på at sælger har tjekket om katten er mærket og har nok ikke råd/tid/krafter til at tage sig af en kat og har ikke kun finde ejer og der efter sat den "tilsalg".

som katte ejer har man pligt til at holde katten på egen grund (selv om det er svært) og hvis man virkelig holder af sin kat kan jeg slet ikke forstå at den ikke er mærket i øret hvor alle kan se det evt bare med et C så filk kan se den har været i hænderne på et menneske og en dyrlæge.

jeg har ikke set den annonce men syntes ikke det lyder til ud fra hvad der står her at sælger gør noget forkert.
    har i et link så jeg kan se det.

• #17   11. mar 2010 filk=folk

smiley

• #19   12. mar 2010 Argh, sikke da en annonce. Hvor DUM har man lov til at gøre sig. Det virker til, at annoncøren slet ikke har tænkt tanken, at katten kan være nogens :S Og stakkels kat da smiley
    Jeg håber ved gud, at annoncøren lige fik tænkt sig om en ekstra gang inden kl 16, så der nu ikke er en ulykkelig katteejer der er ved at gå til af bekymring.

• #20   12. mar 2010 tak for linket hanne

ja det ser ikke for godt ud, hun skulle ha skrevet en anden tekst eller bare ha omformuleret sig og kommet med nogle af de oplysninger hun kommer med i sine svar.

jeg syntes det er virkeligt dumt/tankeløst/manglende respekt at dømme hende før man med sikkerhed kan sige at hun gør noget ulovligt, man kunne stille undrene spørgsmål istedet for at truge, eks hvor længe har du søgt efter dens ejer. har du tjekket om den er chippet. hvordan får i kattene "væk" osv.

jeg kan stadigvæk ikke se at hun gør noget forkert/ulovligt da hun ikke skriver noget om at de bliver aflivet (de kommer bare væk) og jeg kan se ud fra et af hendes svar at hun tjekker for om de skulle være mærket inde hun gør noget og vudere om katten kan ha været en kæle kat eller om det bare er en vild kat, som der er for mange af, så hun gør kattene og verden en tjeneste ved at minske antalet af vilde katte.

jeg ved godt at jeg sikkert bliver upropulær ved dette indlæg, men jeg mener at hun gør noget godt, men er bare ikke god til at formulere sig og har sikkert ikke tænkt igennem hvad hun skulle skrive.

• #21   12. mar 2010 Ved ikke om hun har tjekket, men med mindre hun ligger inde med en scanner, så har hun jo ikke muligheden for at tjekke om katten evt. er chip mærket, og som bekendt er det ikke alle chip man kan mærke under huden. Uanset hvordan man vender og drejer den, så skal katten fremlyses, og bliver den ikke det, og så solgt eller bortgivet på denne måde, så betegnes det stadig som salg af privat ejendom. Så jo hvis ikke katten har været fremlyst og tjekket for evt. chip, så overtræder hun faktisk loven.

• #22   12. mar 2010 Jeg har talt med hende, hun vil IKKE "ofre" penge på at få undersøgt katte/katten for evt. chips, fremlyst mener hun at den er via omtalte annonce, hun oplyser også at de afliver flere katte hver uge.

• #23   12. mar 2010 Det er helt uacceptabelt, det konen har gang i.
    Hanne, har du været i kontakt med DBA, efter du har talt med hende?

Jeg sidder med en grim følelse smiley Når hun ikke vil ofre penge på at tjekke for chip, hvordan mon hun så har råd til at aflive andre folks katte.
    Hun må stoppes. Men hvordan?...

• #24   12. mar 2010 Tinka... Jeg har talt med hende selv og DBA. DBA har fjernet annoncen og gemt alle oplysninger da jeg har oplyst dem om at jeg har anmeldt hende og hendes annonce både til politiet og til DB, politiet fordi hun oplyste at de selv skyder kattene...

• #25   12. mar 2010 PS...Jeg har fået mail om at DBA har slettet annoncen *S*

• #26   12. mar 2010 Det er da godt nok en grufuld historie smiley (Kæft jeg ville blive kriminel, hvis nogen skød mine katte).

Godt gået Hanne! Jeg håber, politiet tager din anmeldelse alvorligt!

• #27   12. mar 2010 Tinka... De vil gerne kikke på det med skyderiet

• #28   12. mar 2010 Super Hanne ;o) på trods af dine udråbstegn m.m. Griner Mærkelig dame
    Hun får nok under alle omstændigheder en opringning fra Politiet, og så kkan det da være at hun bruger hovedet en anden gang, men det lyder voldsomt at de får så mange katte tilløbende. Jeg bor også på gård, i et område med mange gårde og jeg får da ikke en ny hver uge, eller for den sags skyld hver måned. Det lyder som om at de skulle se at få alle gådens, og nabo gårdenes katte neutraliseret så der ikke kommer så mange. ´Det kunne bestemt godt være noget af det som DB vil gå ind i.

• #29   12. mar 2010 Fabis... Jeg håber så sandelig ikke at hun nøjes med at få en opringning *S*

• #30   12. mar 2010 Fabis... Når man fodre sin egen kat udenfor under et halvtag så skal det jo lokke alle nabogårdenes katte til, alt andet vil jo være unaturlig *S*

• #31   12. mar 2010 Tjo men jeg har skam også foder stående ude... kan sgu være de er kræsne de vildkatte som lever hernede *gg* de kan simpelthen ikke li' ordentlig mamse

Kommentér på:
Kan man godt det ?????

Annonce