682 visninger
|
Oprettet:
gode råd til bøstning {{forumTopicSubject}}
hey . er der nogle der har gode råde med hensyn til bøsten af en manie coon . jeg har en han kat der ikk gider bøste. hvad gør jeg for at gør det nemmer end der er lige nu ???
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 35 Svar: 81
feb 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 117
Du siger han er fedtet ved halen.. er du sikker på det ikke er fedt hale? Hvis det er det er det vigtigt du behandler ham for det og ikke bare redder ham der.. han kan risikere at midste pelsen og der kan i værste fald gå betændelse i det..
Har selv to drenge der har døjet med det.. jeg har givet halen pudder.. i ca 3-4 dage og så har det været væk.. ellers har jeg noget shampoo med klorhexidin i jeg bader halen i..
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Det lyder til at du har fået en kat med "fedthale". Fedthale er ikke en sygdom man kan behandle men et arveligt problem, hvor genen, som er vigende, nedarves fra begge forældre.
Kattens talgkirtler på haleroden og halen producerer ekstreme mængder talg, imidlertid ser man at området med ekstrem talgproduktion trækker sig halvvejs op ad ryggen og halvvejs ned ad halen. I forholdsvis sjældne tilfælder er alle kattens talgkirtler berørt og så er hele katten fedtet til ganske få timer efter at den er blevet badet. Problemet er eller var mere almindelig blandt perserkatte, nu har man målrettet avlet sig væk fra problemet og derfor er det ikke så tit man ser det mere.
Ofte ser man at problemet starter når katten bliver kønsmoden, i ekstreme tilfælde har de det allerede som killinger. Det er godt, at din kat er kastreret, det reducerer lidt talgproduktionen men desværre er der ingen behandling. Det bedste du kan gøre er at holde halen ren med daglig vask med f.eks. opvaskemiddel, det opløser fedtet uden at beskadige huden. Brintoverilte kan irritere huden til at producere endnu mere talg.
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 35 Svar: 81
feb 2009
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.392
gode råd til bøstning