Hvornår er nok NOK?!! {{forumTopicSubject}}
Jeg sidder og er lidt ulykkelig, fordi min katte sammenføring måske ikke er lutter lagkage og så fint som jeg gerne så det sku være........
Vi har Magnus som kat nr 1, han er fra Juni 09 og alene kat herhjemme til januar mdr i år. Så får vi Samson som er fra Maj 09, men væsentlig større, ham har vi haft nu i en lille mdr.
De har haft deres ture, få alvorlige slagsmål, men irettesættelse, og de jagter hinanden rundt herhjemme.
Dels er noget for sjov og de slår meget ud med poterne efter hinanden, speciel Magnus slår med poten uden grund.
Samson har lært af det og forsvare sig..... Ingen skrammer, bortset fra små rifter på Samsons næse tip.
Idag har de haft en større tur og Samson er godt kuet og har ligget under vores seng hele dagen. Vi må holde Magnus væk når de skal spise da han ellers stjæler mad, både sin egen og Samsons.
Samson er blevet mere sky og forståeligt.
Vi holder naturligvis enormt af dem begge, og Samson betyder alt for os.....
Spørgsmålet om der stadig er håb forude for sammenføring af disse to herre??!
De er begge kastrerede, og det skal da oz siges at de oz kan være i samme stue og sagtens gå forbi hinanden uden at slås eller hvæse......
Hvad skal vi gøre??
Håber der kommer fornuftige svar, da det gør os så ondt!
Pft.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Jeg synes nu, det er gode tegn, at de godt kan være i samme rum uden at slås, men jeg ville undgå situationer, der kan provokere dem til kamp.
F.eks. ville jeg sørge for at have mad og vand stående flere steder i huset, ligesom der skal være bakker, placeret hvert sit sted.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Det ser i dine øjne nok værre ud, end det er, men de er jo "teen-age drenge" og spiller med musklerne, som sådanne lømler gør.
Du kan jo også prøve at sætte Feliway i stikkontakterne. Det skulle have en beroligende virkning, og mange har prøvet det med succes.
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 25
Jeg må ærligt indrømme at jeg har svært ved at finde ud af hvornår det er leg og hvornår det er mere voldsomt.........
Vil vove og påstå at jeg har oplevet begge dele.
De kan ligge og tjatte til hinanden, gå sammen, men Magnus er meget jægeren som holder øje med samson og gerne jagter ham.....
aug 2009
Hvor får man Feliway henne????
aug 2009
:
Tak for de gode råd.
Jo vi har altid mad stående fremme, tørkost og vand. To gange om dagen morgen og aften, får de vådkost, det er mest der der er problemer.
Samson "bor" under vores seng. Magnus har resten af huset mere eller mindre.
aug 2009
Vil da prøve med Feliway, min dyrelæge har det vist, har lige tjekket på netettt, nemlig
Skal lige love for at sådan to teenager drenge kan lege vildt.....
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
okt 2008
okt 2008
okt 2008
okt 2008
okt 2008
aug 2009
Maria: Glæder mig at dine katte enes nu, jeg køber Feliway idag og ellers har jeg altid vandsprøjt indenfor rækkevidden, men så vidt muligt blander jeg mig naturligvis ikke.
Ved det er bedst at de selv klare det, og Samson trækker sig for det meste altid tilbage, når Magnus "angriber", men det signalere oz at Magnus er stærkest.
Vi glæder os til der forhåbeligt falder mere ro over dem, skønt de naturligvis oz ska ha lov at være teenagere og lege
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Det er hver deres værelse, gerne med en netdør. Man bytter kattene rundt så de får mulighed for at lære hinandens lugte at kende.
Den dag interessen er større end agressiviteten kan man lukke op.
Det er better safe than sorry modellen
feb 2009
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.392
Hvornår er nok NOK?!!