{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.568 visninger | Oprettet:

Hvad kan man forvente af brugerne her? {{forumTopicSubject}}

Hvor blev lige tråden af om ubeset køb af killing?

Helt ærlig sidder nærmest og føler mig til grin. Hvad går der af folk, så snart rygtykkerne ikke klappes (og det kan jo være reelt nok de ikke bliver det) - uha, så skynder man sig at slette tråden.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan man forvente af brugerne her?
  • Catstuff
    Catstuff Tilmeldt:
    aug 2007

Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
    #1   22. feb 2010 Det siger mere om brugerne herinde og niveauet generelt på sitet.

Jeg er for længst holdt op med at undres.

• #2   22. feb 2010 Jeg er efterhånden snart så forarget, godt jeg skal på ferie uden pc......

Jeg kan simpelthed snart ikke holde det ud. Katte blir indkøbt som det var dukker, man parrer snart det mest utrolige og inden killingerne er tøøre er de sat til salg....

Jeg er ligeglad med med det er tavle katte eller ej, men lidt dyre velførd er vel ikke for meget at forlange

• #3   22. feb 2010 Jeg ved ikke lige hvad det er for en tråd du hentyder til, men syntes det er rigtigt træls når der bliver slettet tråde, for der er mange gange at man kan læse lidt af trådene, men man kan umuligt få et helheds indtryk af hvad der er sket.

Og ja man føler sig dybt til grin, hvis man virklig har gjort sig umage i svare andre, eller man selv har lagt tråde op, og de så bare bliver slettet.

• #4   22. feb 2010 Hvordan i himlens navn kan man tro man skal være opdrætter og tage vare på små killingrs liv, hvis man ikke kan tåle at blive sagt imod... Så er man vist ikke moden nok..

• #5   22. feb 2010 Det chokerende er at de ikke engang kan se muligheden måske var der for der var noget at lære, suk ...

Jeg har nu også altid været tungnem - jeg er imponeret over det videnniveau man kan tilegne sig på ingen tid, og man behøver ikke endgang lette rumpetten ...

Ville køberne bare undersøge lige på meget når de køber kat som de gør på sommerferien - så så det nok bedre ud.

• #6   22. feb 2010 Jeg ved ikke om det var mit spørgsmål som var:

Skal du have killingen hjem efter udstillingen?

Det var alt - hvad jeg mener om det - så langt var det ikke kommet. Men det kan da være nogen var så venlig ...

• #7   22. feb 2010 Må jeg spørge hvad det pågældende emne drejer sig om. Vil bare gerne følge med i hvad der sker. smiley

• #8   22. feb 2010 Jeg fik så sagt lidt mere, men da kun hvad jeg mener og kan stå inde for.

• #9   22. feb 2010 Køb af en killing - den handel hoppes der fra - og samme dag køb af en ny.
    Den udleveres efter en udstilling som jeg forstår det - og der er det første gang killingen ses.

• #10   22. feb 2010 Ja okay, så kan jeg godt forstå jeres foragelse, det er på ingen måde okay. Tak for svar.

• #11   22. feb 2010 Ja Lis, man kunne risikere at lære noget. Jeg har da heldivis lært en masse herinde.. Jeg har da klart begået mine fejl, men synes jeg har lært af det.....

Jeg undre mig lidt over at der var de første 100 svar i tråden før jeg kommenterede at jeg synes det var en mærkelig måde at købe kat på..

• #12   22. feb 2010 Tror at opdrætter kender sine killinger bedst!
    Så hvis hun mener at netop denne killing sagtens kan klare det så er det vel sådan det er???

• #13   22. feb 2010 Jeg må ærligt indrømme jeg ikke forventer det store smiley Men jeg har så aldrig slettet en tråd, bare ignoreret den smiley

Madeleine blev købt næsten ubeset (hvis man kan kalde det for det :))

Jeg var henne og besøge hende på udstillingen i Gram den ene dag og tog hende med hjem den næste smiley

• #14   22. feb 2010 Hvordan i alverden skulle hun vide hvordan den vil reagere ?? Og hvordan skal køber vide det er den rigtige ??

• #15   22. feb 2010 Hmm er man nu igen gået glip af noget'' :o//

• #16   22. feb 2010 en ting jeg ihvertfald har bemærket herinde er at der er nogle af de ældre der er mega påståelige. det eneste der dur er det de mener. de er ik åbne overfor noget som helst. og når sådan en person blir admin blir sådan en side her bare kørt fuldstændigt som sadam hussein styrede irak

• #17   22. feb 2010 Jeg kan virkelig bare ikke se problemet Maria P!
    Opdrætter og hende´s som skal købe katte har nok snakket sammen om temp. osv.! Og hvad hun forventer at hende´s kommende kat...

Jeg syns det ville være MEGET værre hvis det var en voksen kat på et par år!
    Den ville nok ikke syns det ville være så sjovt med en udstilling alene og så et nyt hjem lige bagefter!

• #18   22. feb 2010 Hvornår er man en af de ældre ) smiley

• #19   22. feb 2010 Jeg er ældre og sikkert mega påståelig . men jeg er ikke admin.

Hvorfor skal man være åben for noget man ved ikke virker?

• #20   22. feb 2010 Jeg tror nu heller ikke en killing der er vant til sine søskende og mor, synes det er sjovt. Men det jeg reagere mest på er at man man finde en ny samme dag som man har sagt nej til en anden, der kan ikke være så meget overvejelse til, for det har man jo ikke tid til.

• #21   22. feb 2010 "Lala med trolden og de 4 damer" jeg går også altid glik af noget.

• #22   22. feb 2010 glik betyder så glip

• #23   22. feb 2010 Maria P- Jeg fandt Albert samme dag som jeg sage nej til en anden!
    Jeg ville også have købt en kat uden tavle, men så var der nogle folk som også prikkede til mig! (Lis blandt andet, hehe...)
    Jeg snakkede så med min veninde der havde MCO killinger og vupit, 5dage senere sad jeg med smuksakken i mit skød smiley
    Og er SÅ glad for jeg tog det valg!

• #24   22. feb 2010 Jammen det er da godt det er gået fint for dig. Jeg er nok generelt bare ved at være fyldt. Jeg synes at der er så meget fuldstændig uansvarlighed til, så måske jeg skulle tie stille, ellers får jeg vist min første tur i fryseren...

• #25   22. feb 2010 Hmm jeg vil nu betegne mig som en af de yngre men det gør mig ikke mindre påståelig*ss*
    Desværre er tendens at man køber uden at tænke sig om, avler på alt der kan bløde, undlader dyrlæge og i det hele taget ikke sætter sig ind i at have kat. Når så folk spørger efter hjælp og man skriver et pænt indlæg med tungen, da man sidder på begge hænder, så går der kun 2sek, så er tråden slettet. Hvorfor så oprette et indlæg???

• #26   22. feb 2010 Maria P- Det har gjort så meget for mig jeg valgte Albert istedet for den anden!
    Jeg har lært en masse af hende jeg har købt ham af og af folk herinde smiley
    Så derfor kan jeg ikke se noget problem i det, opdrætter og hende har med garanti snakket sammen!
    Og de kommer sikkert til at snakke mere sammen inden killingen kommer hjem til ny ejer, så er sikker på det nok skal gå....
    Hvis opdrætter finder ud af hun måske ikke vil leve op til de forventninger, hun har til hende´s killinge køber, bliver det jo højest snasynligt annuleret.... (hvis hun er seriøs omkring det)

• #27   22. feb 2010 Lis: jeg har læst HELE tråden. altså den der åbenbart er slettet

det var ikke dig der fik kommentaren , det var Maria P (:

- men ja, er enig med dig i at der ikke skal noget til før folk "ser rødt"..

• #28   22. feb 2010 Maria * The Crazy Catwoman* L ;O) Jaaaa Øv øv...

• #29   22. feb 2010 "Lala med trolden og de 4 damer": Ha Ha ja, det er sgu typisk, så sker der endelig noget herinde på kattegaleriet OG SÅ GÅR VI GLIP AF DET.

• #30   22. feb 2010 Maria *The crazy catwoman* L- Der sker TIT noget herinde på KG! hehe...
    specielt de sidste par dage herinde er der sket ting og sager!

• #31   22. feb 2010 Randi K: Tit og tit er vist så meget sagt. Men okay har heller ikke været så meget på her på det sidste.

• #32   22. feb 2010 Maria* The crazy carwoman*L Ja Øv øv...
    Men må giv folk ret i at hvis folk ikke får de svar de gerne vil have'' Så bliver trådene slettet'' Og ja man tænker sit..

• #33   22. feb 2010 Om man køber en kat ubeset, må man jo selv om. Jeg forstår det bare ikke. Jeg synes det er vigtigt at komme ud og besøge killingen og sikre sig at det er den rette. En kat lever i mange år, så det er vigtigt man køber den rette, så man passer sammen.

Man skal også kunne sikre sig at katten er sund og rask. Aftaler man at man skal have katte med første gang man kommer på besøg, kan det måske være svært at sige "NEJ TAK" til en kat der ikke svarer helt overens med hvad opsrætteren har fortalt.

• #34   22. feb 2010 Maria *The crazy catwoman* L- Hehe, jeg syns der har været NOK! smiley
    Men hvad var KG uden en smule drama? hehe....

• #35   22. feb 2010 Da jeg købte Kenzo: Var jeg ude og se ham, og køber og mig fik en god snak.... Jeg kendte køber lidt i forvejen... Og det var positivt ;O)

Jeg synes man skal se sin kat inden man køber den Ubeset?? Min mening for man skal have den i mange år! Hvis man så ikke er tilfreds med sit køb ja hvad så!! Så er det sgu synd overfor killingen, den har ikke bedt om og komme til verden og sit hjem, men håber bare på og kan få et lykklig liv...
    Så derfor synes jeg ikke man køber en ubeset killing.. Men det er bare min mening..

• #38   22. feb 2010 Lis* - HOW LOW CAN YOU GO?? smiley

Har du noget du vil mig kan du jo kontakte mig privat ikke? Ligger der en skoringen i nærheden af dig? du skal vidst have lidt større sko..
    Og jorden drejer rundt om sig selv, ikke om dig smiley

Når det er sagt blev omtalte tråd hverken slette pga dig eller maria men af hensyn til opdrætterne der kom frem som folk følte trang til at "gå i kødet på"..

Vi konstaterede at nr 1 kat fejlede noget pja "blinkhinderne" var så synlige og derfor valgte jeg at kontakte avleren af denne og sige jeg ikke var interesseret i at komme og se (og evt hente) deres kat..

Jeg har flere gange den sidste uge siddet og set på denne kat og får at vide han skal til Sj. til udstilling og derefter kan hentes og springer self. til når jeg har chancen for at få ham jeg har siddet og savlet over..
    Jeg leder stadig efter nr 2, så ikke missen skal være helt alene her..

Jeg kan virkelig ikke se hvad i får splinter i måsen over?

• #39   22. feb 2010 Lotte * Nu med opdateret hjemmeside*s
    Nej det kan jeg da godt forstå.... Synes hellere ikke man gør...

• #40   22. feb 2010 Jeg har kun dårlige oplevelser med at købe en kat ubeset - dermed ikke sagt at andre ikke kan have haft en positiv oplevelse, men jeg synes bestemt det bedste er, at se katten i opdrætters hjem, ganske uforpligtigende, derefter kan man beslutte sig for om man vil have missen eller ej. Det er nemt at sidde og forelske sig i billeder af en kær killing - men det er altså noget andet at komme ud og se den, opleve den og dens hjem og opdrætter.

• #41   22. feb 2010 Amigo - jamen de fiser da til uda min 3 gange inden den bliver taget med hjem.. - Det skal man jo smiley

• #42   22. feb 2010 USA*

• #43   22. feb 2010 Blander mig også lige..

Jeg havde faktisk kig på en anden killing inden jeg fik min hittekilling - havde betalt depositum + besøgt katten 3 gange. De første 2 gange var der intet at sætte en finger på, men 3 gang jeg var der fik jeg en underlig fornemmelse i maven. Alle killingerne var håndsky og gemte sig (også for opdrætteren), og da opdrætter så fortalte at de en aften godt havde kunne høre at en af killingerne blev ved med at pive i lang tid uden at de gjorde noget før de blev trætte af at høre på det, hvorefter de tjekkede om noget var galt, hvorpå de fandt "min killing" i toiletkummen, ja så sagde jeg pænt farvel..

Derpå gik jeg atter hjem og kiggede på computeren, og ja det er ikke til at se på et billede hvordan en killing er, men fandt den sødeste hittekilling, hvorpå jeg kontaktede hende der passede den og vi fik en lang snak om hvordan og hvad hun vidste om den bette fyr. Derpå tog jeg til Jylland for at se ham, og ja jeg sagde ja med det samme, da jeg så ham første gang - fik ham godt nok ikke med hjem før 2 uger efter, men den ene gang jeg så ham og han så mig, varede nok omkring 15 min og havde jeg haft mulighed for at tage ham med hjem den dag, havde jeg gjort det. Men muligheden for at tage frem og tilbage flere gange var ikke mulig, og alligevel har jeg fået den dejligste kat jeg kunne tænke mig!!

Så helt ærlig synes jeg i skal lade være med at dømme folk, man tør jo nærmest ikke spørge om noget af fryht for at man bliver haglet ned. Hvorfor ikke i stedet tage godt imod nye folk, som søger viden for netop at blive bedre katte-ejere.

• #44   22. feb 2010 Nadja V Jeg er enig: Men må også indrømme at vi må også have vores meninger hver især :O))

• #45   22. feb 2010 Det må man helt sikkert ;0)

• #46   22. feb 2010 ;O) Ja *s*

• #47   22. feb 2010 *¤*Lala Med Trolden og de 4 Damer *¤*... Ja selvfølgelig, MEN der er IKKE altid at trådstarter beder om andres meninger, men kun om et godt råd, konkrete spørsmål kræver konkrete svar og ikke meninger om dit og dat *GG*

• #48   22. feb 2010 Brit- Ja, plus hun også kommer til at møde hende!
    Så hvis hun ikke kan lide hvad hun ser den dag så kommer killingen jo med hjem igen!
    Så kan kun give jer ret! Jeg forstår heller ikke alt det hysteri!

• #49   23. feb 2010 Hanne S :O) Ja det er Rigtigt'' *GG* Men derfor synes jeg stadig man gerne må sige sin menig og vi er alle forskellig ;O)).... jeg kunne bare ikke finde på det, men hvad andre gør er op til dem...

• #50   23. feb 2010 SShhhh no komment.... Lis pas nu på du er godt på vej til de kolde bredde grader ;o) Men husk du kommer tilbage til bedre tider *gg*

Har faktisk selv solgt et ungdyr engang på en udstilling i Tyskland, F.... jeg tudede hele vejen hjem. Men de kom fra morgen studen, plagede mig hele dagen, kørte mig hjem til deres hjem ikke så langt derfra, hentede frokost til mig fra en dyr restaurant, og tilbød en temmelig stor pris for hende, og de andre udstillere fortalte mig hele dagen, at jeg jo ikke kunne beholde alle ( jo jeg kan... fnys *ss* ) Hvorefter jeg efter udstilling så gav efter.... men for søren det gjorde ondt. Det skal så siges at jeg fik breve, billeder, mails, julekort, og gaver hver eneste år fra dem, og det var bare drømme katten for dem.

Men ved gud jeg gør det aldrig mere... dette er så 12 år siden, men jeg kan stadig huske hvordan jeg havde det, på trods af jeg godt kunne li de mennesker, og deres palæ af et hus. ;o)

Jeg har aldrig solgt killing til længere væk end jeg kunne køre, af den simple grund at jeg ikke kan bære at mit lille pus skal sidde helt alene, i et bur et fremmed og larmende sted i en flyver. Men det er så min personlige holdning.

Der var engang en opdrætter, som kørte rundt på alle udstillingerne med en campingvogn som var indrettet med bure fra top til bund, en seng og et bord. hunkattene fødte i sengen, og killinger var i alle burene, der kom folk så ind for at se og købe killinger. NOT OK.

Er jeg en af den´gamle ??? Snøft

• #51   23. feb 2010 Det her er et debatforum, ikke en brevkasse. Så jo, enhver må komme med sin mening, det kan hverken trådstarter eller andre frabede sig.

• #52   23. feb 2010 DK * Fabis - NFO *- Jeg har skrevet lidt med opdrætter, hvad jeg kan forstå på hende så skal køber komme ud på udstillingen så de kan hilse på hinanden... Når hun har mødt hende tager hun 100% stilling om de kommer på besøg hos hende efter udstillingen, hvis de gør er det først efter de har været på besøg hun får lov at købe katte (samme dag selvfølgelig), men hvis hun ikke kan lide hvad hun ser/høre så skal missen med hjem!
    Derfor kan jeg ikke se problemet? For det er jo ikke fordi den bare blive losset af og så var det ligesom det...

• #53   23. feb 2010 Camilla - Det er meget muligt men jeg kan ikke se der er nogen grund til folk skal træde så meget forbi emnet som de gjorde..

Ligesom du mener folk har ret til at snakke om regnbuer i et emne om lagkage mener jeg at jeg som trådstarter har ret til at slette tråden når den ikke længere holder sporet, om folk bliver sure over det eller ej.. Jeg er sgu ligeglad, jeg har min RET til at slette emnet ligesom de har RET til at ytre sig..

Men nogle gange BESTEMT i Lis' sted er det bedst bare at holde sin mund..

• #54   23. feb 2010 Randi K - Hvad var det lige jeg skrev ?? Jeg skrev jo netop at jeg selv havde solgt fra en udstilling engang. Hvad har jeg så at gøre med et problem ?? Jeg skrev jo netop også at jeg selv havde besøgt køberen.
    og at jeg ikke ville gøre det igen fordi det gjorde ondt, og at det var min holdning og beslutning som opdrætter. Det er da vel min beslutning hvem og hvornår jeg vil sælge en killing.

Hallooo det er ligesom ikke mig som har startet denne debat, ej heller har jeg skrevet nogen som helst steder at jeg var direkte imod hvad andre gør, jeg skrev bare hvad jeg selv havde gjort engang, og hvad det førte til, at jeg ikke ville gøre det igen.

Slap så af og Hold jer nu lige på sporet, og lad være med at skyde med sprede hagl.

• #55   23. feb 2010 Jeg har også købt den ene af mine katte ubeset, fordi at jeg ikke havde mulighed for at tage hjem til køber før jeg skulle hente missen, men det er da klart, at hvis der havde været noget galt med killingen, havde jeg da ikke taget den med hjem..

den anden kat så jeg en gang inden jeg hantede ham, men kun fordi at da jeg hentede den første, var det ikke meningen at jeg skulle have haft ham også.. så måtte ned og hente den skønne kat nogle dage senere, hih... jeg ser intet problem i at man kommer og ser katten, og derefter tager stilling til om den skal med hjem eller ej.. jeg har to sunde, raske og velfungerende katte, og deres opdrætter så jo også mig an, da jeg kom og hentede katten.

- Dog mener jeg ikke at man som køber har ret til at ombestemme sig i sidste øjeblik hvis der ikke er en velbegrundet grund til det.. min han mis fik jeg for at tage ham, fordi at hans køber hoppede far i sidste øjeblik, og det er ikke fair imod opdrætter efter min mening.,

• #56   23. feb 2010 Carina - Det kommer altså an på flere ting..

I mit tilfælde skulle jeg hente en kat (hvis jeg altså ville have hende, for det var første gang jeg skulle se hende), jeg er SÅ heldig at jeg herinde får vist et billede sælger havde sendt mig og den havde blikhinder der gik lang ind mod øjet hvilket viser katten er syg, DERFOR sprang jeg fra i "sidste øjeblik".. Jeg synes ikke det er fair overfor køber at sælger smider en syg kat efter en..

Jeg fik så tilbuddet om ham da de skulle til sjælland, ham jeg havde siddet og set på op til flere gange og slog self til og skal se have endnu en så ikke missen skal være helt alene når jeg er på arbejde.

• #57   23. feb 2010 Vil bare lige smide en fodnote: Blikhinde fremfald er ikke nødvendigvis = sygdom... det var bare lige til info.

• #58   23. feb 2010 Det kan være en simpel ting som orm der er skyld i blikhinder, havde du bedt opdrætter om at få endnu et sundheds tjek på katten, er jeg sikker på at det ikke ville være et problem..

Man kalder blinkhinden for "det tredie øjenlåg" og dyrlæger mener ofte, at blinkhinden bliver påvirket ved kattens almenbefindende fx ved orm eller fordøjelsesbesvær, eller bare stress fx ved udstilling. Nu ved man at blinkhindefremfald også kan skyldes en infektion der hedder Toro-virus. Den virus giver først en mere eller mindre kraftig diarré og 1-2 uger senere blinkhindefremfald. Uanset behandlinge så vil blinkhindefremfaldet holde sig i op til 2-3 uger.

• #59   23. feb 2010 Nemlig Carina ;o) dejligt med en som har gjort sit fodarbejde *ss*

• #60   23. feb 2010 Katten var behandlet mod orm. den var uden stamtavle og kostede 2000,- jeg fik atvide at den var forkølet og derfor kunne jeg ikke komme før i denne uge..

• #61   23. feb 2010 Camille N - Nu har jeg ingen ide om hvad historien er, da jeg ikke har læst den forrige tråd, og derfor vil jeg ikke kommentere på lige præcis den del.

Men får man som køber nys om at katten er syg, eller der er ugler i mosen, har man selvfølgelig ret til at springe fra aftalen, ingen kan være tjent med at få et sygt dyr med hjem, ej heller er dyret tjent med at blive taget med hjem fordi man ikke kunne li at sige at man har fortrudt købet.
    Man har set mange eks. på at købere har købt dyret af ren medlidenhed fra en sælger, hvor dyrene absolut ikke havde de optimale forhold, og da folk jo bliver ved med at købe, jamen så bliver de også ved med at lave kuld.

Om man syntes det er iorden at købe direkte fra en udstilling og tage katten med hjem direkte fra en udstilling er jo en helt anden sag, og historie. Nogle opdrætter har hjerte til det, andre har ikke, det er en smagssag, men jeg ville nu også som køber stille mig selv en del spørgsmål om køb direkte fra et bur, uden at have set killingen i sine vante omgivelser.

Har man set en killing på nogle billeder på nettet er noget helt andet end at se og opleve killinge live. Hverken opdrætter eller køber kan vide om det er et match før man har set de 2 sammen i rolige vante omgivelser. Det er svært at vurdere køber på en udstilling, hvor der sker så mange ting, og det er svært for en køber at vurdere en killing og en opdrætter som står ved et bur på en udstilling. Jeg har set massere af opdrættere som kunne sælge sand i sahara, og solgte den ene killing efter den anden på udstillingerne. Jeg kan bare ikke gøre det, og en erfaring for mig var nok til at jeg ikke vil gøre det.

• #62   23. feb 2010 DK - det er også ganske udmærket, men jeg har absolut ingen mulighed for at komme til jylland, vi fandt denne løsning og self kan man stadig springe fra hvis hun ikke kan lide mig eller jeg ikke synes om killingen (hvilket jeg tvivler stærkt på jeg ikke gør)

• #63   23. feb 2010 Amigo, Så må jeg i fryseren hvis det er det der skal til.

Nu er der i mine øjne temmelig stor forskel på prossionel handel mellem ligestillede = opdrættere - og så salg af kælekatte. De professionelle ved havd der aflveres tests på - de ved hvad de skal kigge efter - de ved katte er virusdyr og at de ved at med en ny kat skal de tage deres forholdsregler. De ved også man ikke handler med "fremmede" opdrættere uden der er nogen af dem man kender der kan sig god for dem. (Jeg håber ihvertfald enhver opdrætter ved det?)

Når man snakker kælekatte og købe ubeset - så må man dælme tage hvad der kommer. Salg er vigtigt for mangeopdrættere, især i disse tider - virus og mave problemer florer i mange katterier uden der gøres noget aktivt. Har man ikke været i hjemmet og ved selvsyn set/lugtet kattene og de forhold de lever under, kan det blive umådelig svært at brokke sig. Killingen kan jo også været blevet smittet i sit nye hjem hvis der er en anden kat.

Og hvem siger at den kat man får stukket ud er den helt rigtige? Jeg ville nok se mig noget bedre for for at være sikker på de næste mange år levede jeg sammen med katten i mit liv - at den var den helt rigtige kat.

• #64   23. feb 2010 Camilla N:

er det en tavle kat du skal have ?
    -i så fald, har du så husket at oplyse opdrætter om at du agter at det skal være en fritløbende kat ?

• #65   23. feb 2010 Lis - du skal ikke frygte at komme i fryseren, man kommer tilbage til bedre tider ved du nok ;o) Ung frisk og lækker.

• #66   23. feb 2010 Carina - Det er en tavlekat og den skal være indekat da jeg ikke ved om jeg skal bo i lejlighed eller hus når jeg flytter herfra vil de være indekatte indtil jeg er flyttet hjemmefra og evt har mulighed for at lave løbegård til den tid smiley

Kan heller ikke se hvad den sag vedkommer dig eller andre end mig og sælger smiley

• #67   23. feb 2010 Okay (:

- der er nemlig kun meget få opdrættere der sælger til fritløbende.. sansynligheden for at de bliver stjålet, er stor nemlig smiley

• #68   23. feb 2010 At få en kat hjem ubeset er måske kun noget man gør med huskatte så...? For det ved jeg da sker ret så ofte.

Men lige så snart det er noget med racekatte, vender karavanen.

Jeg fik tilbudt Conrad fra en opdrætter... han var jo "kun" en huskat, og hun kunne ikke have ham blandt hendes racekatte... vi aftalte at jeg skulle køre ned til hende og hente katten, men da jeg var kørt, begyndte sms'erne at rulle ind, med at mødes på halvvejen i stedet... som så endte med at jeg blev ledt til en parkeringsplads, hvor hun havde sendt en taxa afsted med Conrad i bagagerummet for at aflevere ham til mig...
    Og jeg skulle selvfølgelig betale portoen for at sende transportkassen tilbage til hende, for den skulle hun bruge snart...

Er sådan noget okay, når det bare er en huskat?

Tog selvfølgelig katten med hjem, men havde da regnet med noget andet, når det nu var en opdrætter... burde sådan en ikke behandle huskatte lige så godt som sine racekatte?

Jeg syntes godt nok, der kan være en noget trykket stemning herinde... bare fordi nogen gør noget, der er anderledes, end man selv ville gøre, kan jeg ikke se nødvendigheden for at tvære det ud i deres ansigter.
    Ingen kan sidde og påstå de er så skindhellige, heller ikke opdrættere...

• #69   23. feb 2010 Carina - men de vil blive indekatte smiley

• #71   23. feb 2010 Jeg er vist røget af vognen her, jeg kan ikke lige følge tråden... der bliver givet så mange forskellige versioner. Jeg er ikke helt sikker på at det overhovedet er Lis's pointe, eller intention med denne tråd.

Jeg har som sagt ikke læst den tråd der startes med at blive henvist til, så den vil jeg slet ikke kommentere på.

Og med hensyn til at skyde nogen noget i skoene, så vil jeg bare spørge hvad er en opdrætter ?? der er mange som henviser til opdrættere som har gjort dit og har gjort dat, men er de Reg. opdrættere eller er de BYP, eller siger de bare at de er opdrættere fordi det så skal legitimere hvad det er de gør. ???

Dermed ikke sagt at reg. opdrættere ikke gør ting som de bestemt ikke burde gøre, eller burde have vist bedre, for det sker da, og derfor har vi klagenævn og klage muligheder. Men hverken jeg selv eller andre anstændige opdrættere kan stilles til ansvar for hvad andre opdrættere gør eller siger, vi skal stå til regnskab for det vi selv gør og siger, og vi kan fortælle hvordan tingene ser ud fra vores synspunkt. Men det står stadig frit for at drage sine egne konklusioner og meninger, det er jo bla. det som dette forum er til for.

• #72   23. feb 2010 Og så vil jeg lige sige at der findes temmelig mange tidl. opdrættere som er blevet drønet ud af klubberne fordi de ikke levede op til de regler og love som findes på området, og sørme om de ikke stadig kalder sig opdrættere. Jeg har faktisk 2 gange besøgt en sådan, fordi denne reklamerede med killinger, og så ville jeg se med egne øjne hvad det hele drejede sig om, og føj føj føj.

Derudover har jeg som kredsformand set en del som avlede derud af med div. mix. ægte som uægte og de gik under kummerlig forhold, og anmelderne var nogen som havde købt killinger derfra på trods af forholdene, men som de sagde i telefonen havde de fået et helt andet indtryk, og alt syntes at være som det nu skulle være, men det så så meget anderledes ud da de kom derud.

Der findes utallige historier. Men en opdrætter er ikke kun opdrætter af navn, og en god opdrætter bliver man kun hvis man opfører sig anstændigt og behandler mennesker og dyr ordentligt, og laver sit fodarbejde.

• #73   23. feb 2010 Amigo... Tænkte da også mit... men eftersom jeg ikke skulle betale for ham, men redde ham fra aflivning, så tog jeg ham med... for hvem ved hvad der så ellers var sket med ham... :s

Men havde jeg oprettet en tråd om det dengang, var jeg så også blevet høvlet ned for det valg jeg tog?
    Fortryder ikke noget... heller ikke med mine andre redningskatte.

Står man og skal betale 2000 kr. og det så foregår på samme måde, havde jeg så ikke taget samme valg... men vi ved jo alle, at det bestemt også sker for en del, og hvis en person har købt kat på denne måde, har denne nok mere brug for råd end udskælden... for bliver man agrebet fra første ord, så tror jeg bestemt også man trækker i forsvarsdragten...

• #74   23. feb 2010 DK * Fabis - NFO *- Hehe, rolig... Det jeg skrev var på dem måde at jeg gav dig ret. smiley
    Og at du heller ikke bare havde losset din kat af, at ejer og katten har det godt sammen....
    Jeg ville bare fortælle det foregik på nogenlunde samme måde som du havde gjort!
    Mange andre lyder som om katte bare bliver losset af og det var så det...

• #75   23. feb 2010 Randi K - Ja det var så et rigtig godt eksempel på hvor hurtig man kan misforstå det der står skrevet, og her misforstod jeg dig fuldstændig, og det beklager jeg, og undskylder.

Se så er det jo godt at Lis ikke fik slettet tråden, så jeg kunne nå at undskylde, og læse at jeg havde taget fejl af et indlæg. ;o)

• #76   23. feb 2010 DK * Fabis - NFO *- Det er helt iorden smiley
    Syns også det er nemt at misforstå hinanden i en tråd som denne, hvor folk er rimelig meget efter hinanden!

• #77   23. feb 2010 Ja bissen bliver godt nok skruet på... kunne være lidt morsomt om det også ville forholde sig sådan hvis folk stod i samme lokale ;o) Nok ikke.. men så ville der nok heller ikke opstå alle de misforståelser.

Jeg prøvede i en anden tråd at gøre opmærksom på at nogen er gode til at ytre sig på skrift og andre er mindre gode, og derfor kan det nemt blive lidt mudret. Og nå der så oveni kommer en masse forskellige versioner af måske, måske ikke samme sag, så bliver det virkelig en sag for frost... griner og den skal så forstås som enten tv serien eller fryse boksen *gg*

• #78   23. feb 2010 DK- Hehe, du er morsom idag hva? ;-D
    Ja, det kan godt være lidt svært altid at forstå hvad folk mener eller vil hen med det de skriver... Om det er godt eller ondt?
    Men så er det godt man kan forklare sig... HVIS men ikke flyver helt til vejers med det samme! hehe....

• #79   23. feb 2010 Jeg tænker også tit om folk virkelig ville snakke sådan til hinanden face to face??? Hmm....

• #80   23. feb 2010 Ja ja lidt stand up bag skærmen kan jeg altid ryste ud af ærmet ;o)

Nu fløj jeg heldigvis ikke særlig langt op over misforståelsen, det kan ski ikke betale sig. Og tager jeg fejl skal jeg være den første til at indrømme det, og pænt undskylde, men det bliver skisme svært hvis ikke man får chancen til det, og så kan der nemt sidde en masse og tænke at nogle af os er nogle bisser og gamle harper ( jeg er altså "kun" ´39 ) men det ville måske havde set anderledes ud hvis ikke trådene blev slettet.

• #81   23. feb 2010 Jeg siger måske nok tingene ligeud og nogle gange kunne jeg godt tænke mig mere om. Men jeg mener hvad jeg siger og siger det gerne face to face. Kan mine venner og kollegaer vist skrive under på.

• #82   23. feb 2010 DK- Hehe, jeg kunne ligeså godt være fløjet helt op smiley
    Men som sagt så får man mere ud af at forklare sig!
    Jeg vil nu ikke kalde dig en af de gamle harper, hehe... Syns nu du er til at have en normal og god samtal med!
    Men der er nogen jeg vil kalde nogle harper herinde unge som ældre, hehe....

• #83   23. feb 2010 Maria P - griner man skal bestemt da også sige sin mening råt for usødet. jeg personligt elsker mennesker jeg ved hvor er, og ved at de mener det de siger, det tingene så meget nemmere, at man ikke skal lege gættelege for det er jeg bare ikke god til... jo gæt og grimasser, det er jeg skide god til... men ikke menneskelig julelege, gæt hvad jeg tænker, og hvad jeg mener, det trækker jeg blankt.

Der er ikke noget ivejen for at man skal sige det man har på hjertet, men man må nød til at tage højde for i et forum som dette at det man skriver kan misforståes, og så give tid og plads til at man kan udrede trådene... griner ja bogstavligt trådene.

• #84   23. feb 2010 Det med at forklare sig.............

Jeg havde en pointe med det jeg sagde igår, men fik den ikke ud, da jeg fik besked på at klappe hesten osv og det blir jeg ret træt at høre. Jeg ville gerne fortælle trådstarter hvad jeg mente, men hovsa tråden var væk, og ja så blev jeg gal...... for jeg mener det er useriøst... Der står meget om man ikke kan bede om et råd uden at blive sablet ned, problemet er bare ofte at man ikke vil have et råd, men bekræftes i det man selv mener og blir man ikke det, ja så er vi nogle gamle hejre og bla bla

• #85   23. feb 2010 Randi K - Nej jeg har aldrig fået skyld for ikke at været til at snakke med, tværtimod, og det lægger jeg nu også vægt på at jeg er.

Både indenfor katteverdenen men også ude i det daglige liv. Men jeg har nu fået skyld for at være en strid dulle på udstillingerne, og det erkender jeg blankt at jeg har været, jeg har bestemt skældt folk hæder og ære fra, når de ikke har behandlet deres dyr ordentligt, når de bagtaler andre, har de bestemt fået læst teksten om at hvis man har noget at sige, så sig det direkte til folk selv. Sladder er jeg ikke til, og folk som ikke behandler deres dyr pænt må bestemt tage en svaber fra mig.

Jeg indrømmer også at jeg har vappet en kvapset polak en, da han rev sin perser i rygskindet ud af udstillingsburet så den skreg.

Så ja hvis det giver mig et badge hvorpå der står strid strigle, så bære jeg det med stolthed. *ss* men er man sød og rar, overfor sine medmennesker og dyrene, så er der ikke den ting i verdenen jeg ikke vil gøre for at hjælpe.

• #86   23. feb 2010 Maria - Jeg fik mine svar.. Tråden løb total af sporet og blev slettet..
    Vil du være sur må du krydse armene, spidse munden, rynke panden og stampe i gulvet, den kommer ikke tilbage smiley

• #87   23. feb 2010 Hvorfor skulle jeg bruge mere krudt på det, ville ha delt en dyr købt erfaring, men hvad det kommer ikke til at gå ud over mig hvad du gør.

• #88   23. feb 2010 DK- Så er der også en grund til at være strid! Og det er ikke at være strid men retfærdig!
    Kan heller ikke døje ondt Sladder! men er vel en kvinde så sladder skal der være lidt af, hehe...

• #89   23. feb 2010 Griner jow jow lidt morskab skal der da være til så lidt sladder må der gerne være, bare det ikke er ondsindet, eller noget som kan gøre nogen ondt, så står jeg af. Hygge sladder over en kop tiltrængt hygge kaffe er helt iorden, og det får man ikke delt småkager ud af af mig ;o)

• #90   23. feb 2010 DK- Så ville vi helt sikkert få os en hyggelig snak, hehe...
    Elsker også hygge sladder om dvs. ting og sager! Men når det gør over i det jjeg kalder ondt sladder så står jeg også af!
    Gider det heller ikke!

Kommentér på:
Hvad kan man forvente af brugerne her?

Annonce