15.726 visninger
|
Oprettet:
kat kradser på døren :( {{forumTopicSubject}}
Godaften KG.
Jeg har en kat som er blevet noget så træls om natten, han bliver ved med og skrabe på døren og miau heletiden.
Er der nogle der har et råd til hvordan man kan få ham til at stoppe?
håber nogle kan hjælpe
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Katte: 9 Emner: 16 Svar: 139
jul 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 9 Svar: 28
jul 2008
jul 2009
okt 2007
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 72 Svar: 1.348
Det eneste der er at gøre er at starte forfra med opdragelsen. Dvs stå op, flytte katten hen til krassebrættet og rose den når den krasser der.
Lyder ikke specielt tillokkende klokken æv om natten, men det er desværre den eneste vej frem.
Held og lykke.
jul 2008
hmm måske lidt gå væk kat på døren er løsningen dog ikke her i huset da jeg har valgt at leve med det som det nu en gang er
jul 2009
okt 2007
Jeg har forståelse for at Kaplan krasser på badeværelsesdøren når jeg lukker ham ude, men ikke når han krasser på en åbenstående soveværelsesdør midt nat.
Jeg har heldigvis et krassebræt lige udenfor soveværelset så jeg skal ikke så langt og gør efterhånden turen halvsovende.
Rigtig god nattevandring til dig
okt 2007
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 93
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
PS: Brug ørepropper.
jul 2009
Mette< larmede det ikke bare helt vildt
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Hvordan kan det være at du ikke vil have ham hos dig i soveværelset?
Jeg tror, du ville få mere søvn hvis du lader ham have adgang til det soveværelse, i stedet for at lukke døren for ham.
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 43 Svar: 663
okt 2007
LOL - nej undskyld det forklare jo alt. Han har jo opdaget hvor det er du forsvinder hen om natten og tja han vil med.
Om man vil have katte i soveværelset er jo en smags sag og op til hver enkelt. Mine sover alle i sengen ren råhygge efter min smag!
Du skal bare holde fast i at han ikke skal derind, og så ellers igang med at vænne ham af med at skrabe på døren.
Kaplan syntes åbenbart at det er hyggeligt at kradse på døren så han vækker os alle sammen, men efter hånden er det kun et par gange om ugen jeg bliver vækket ved at han krasser. Dog hver gang jeg udelukker ham fra badeværelset! *G*
jul 2009
Tinka> vi har prøvet og have alle dyr i soveværelset, men jeg vågner bare en af dyrene rør på sig eller andet og generelt af den mindste lyd. Så der fik jeg slet ikke sovet. Ingen af vores dyr kommer i soveværelset overhoved længere. Men der var intet i langtid efter alle dyr røg ud igen indtil han lige smuttede forbi benene på mig, derefter begyndte han på det.
Alle dyr bliver aktiveret hele dagen, og det er kun alfa der gør det med døren. De får alt den opmærksomhed de kræver i løbet af dagen. Men vil da have min natte søvn, det måske for meget og forlange?
jul 2009
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 7
okt 2012
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 46
Vi startede med at lade alle døre stå åbne så de to pelskugler havde fri adgang til hele lejligheden, også til soveværelset når vi lå og sov, men det varede ikke mange måneder før vi begyndte at lukke døren om natten - jeg tror kattene har fået den idé at vores seng er det ultimative legepalads. De opfører sig helt åndssvagt så snart de kommer op i sengen, springer og hopper og leger og slås og larmer, det er simpelthen så sindssygt så meget de kan larme når de leger.
Så lukker vi dem ud, så går der et halvt minut så kan man høre Abraham sidde og skrabe og kradse og miave. Ivey derimod har ikke noget imod det, hun lægger sig bare op i vindueskarmen og kigger på fugle.
Vi har så nu måttet opgive at have lukket dør, han giver simpelthen ikke op. Nogle gange må jeg lægge mig ud på sofaen (han er meget mor-syg og følger mig bogstaveligt talt overalt) så min kæreste kan få sovet lidt :O)
IiihHa, de små.... ;-D
maj 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 3
kat kradser på døren :(