{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

Christina K
Christina K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Nogle forslag til hvad vi kan gøre? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Vi er i den dumme situation at vi har fået problemer med vores udlejer p.g.a. der er sure, sure gamle jantelovs-mennesker der ikke kan tåle at der er nogen der holder en kat.

Vi har virkelig ikke lyst til at gå af med hende, men har først mulighed for at flytte til sommer.

Det er en meget unik, charmerende og sød/sjov kat, der nærmest altid er frisk på hvad man er frisk på, om det er putte eller lege.

Det er bare sådan lige kort og groft stillet op, men er der nogle der har nogle forslag til noget pasning et sted, eller noget andet måske?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle forslag til hvad vi kan gøre?
  • #1   21. feb 2010 Jamen hvad siger jeres lejekontrakt?????

Hvis i har tilladelse til kattehold, er der jo ingen der kan gøre noget.

Hvis i derimod har kat uden at det er ok, så er det jo et problem i selv har bedt om, og så er folk jo i deres gode ret til at være sure sure jantelovsmennesker.

• #2   21. feb 2010 Hvis de står i jeres lejekontrakt at dyrehold er tilladt er der ingen der kan tillade sig at sige noget.
    Har i ikke lov til husdyrhold er det bare synd for jer, så må i sætte den i pension eller finde et nyt hjem til den.

• #4   21. feb 2010 Jeg venter også lige på hvad der står i lejekkontrakten

• #5   21. feb 2010 hvis der står i jeres lejekontrakt at i IKKE må ha kat, er det selvfølgelig lidt trist. men det er faktisk tilladt at passe dyr i få dage af gangen. -det må de ikke sige noget til. kan ikke huske hvor mange dage det er. men hvis det f.eks. er en uge, så få den passet i én dag, og få den tilbage igen. -så fortæller du din udlejer at det er en kat du passer.. det er selvfølgelig en lidt besværlig måde at gøre det på, men jeg har faktisk en gang været nød til det, hvor jeg stod i samme situation..

• #6   21. feb 2010 Gabriela K - Det er ikke alle steder det er tilladt at passe dyr.. Min mor har boet et sted hvor de ikke engang måtte passe dyret

• Christina K
    Christina K Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   21. feb 2010 ja, altså. Det er faktisk ikke tilladt. Så i bund og grund er det vores egen skyld, MEN det var ikke i denne lejlighed hun blev anskaffet, så det var ikke planen at købe en kat og så skjule det, vi var såmænd nødsaget til at bo her for en periode.

Er der nogle der evt. har nogle forslag til hvad en løsning kan være? Et kattehjem evt, hvad koster det at have en kat dér til pasning? Mon nogle private har lyst at passe. Jeg vil prøve at høre udlejer om kan blive tale om at få lov at ha' den til sommer eller i hvert fald lidt endnu, men jeg tvivler stærk.

Vi vil bare så nødigt af med den kære mis, men det kan godt være det er eneste mulighed.

• #8   21. feb 2010 Det er da lige meget i hvilken lejlighed katten blev anskaffet.. Hvis man ikke må have kat, flytter man enten ikke derhen, eller ansøger om lov til at beholde katten indtil den er gået bort..

kattepensioner tager forskellige priser, så det bedste ville være at ringe rundt

• #10   21. feb 2010 HVis I har mulighed for at flytte til sommer, så synes jeg I skal prøve at tale med udlejer. I kan starte med at skrive et pænt brev i første omgang og fortælle at I beklager, at I har brudt husdyrreglen, men at I brød den fordi det ikke var muligt at finde andet, da I flyttede ind der.
    Fortæl at katten er et familiemedlem som det er utænkeligt for jer at skille jer af med, men at I selvfølgelig straks vil begynde at søge ny bolig. Og foreslå en "deadline"(til sommer). Inviter på en kop kaffe. (og bid tænderne sammen og vær venlige!)

Held og lykke!

Kommentér på:
Nogle forslag til hvad vi kan gøre?

Annonce