Hjælp min er FED og skal slankes! {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Min dejlige hunkat på snart 4 år blev steriliseret i efteråret, og huner altså nu blevet virkelig overvægtig.
Hun er ret lille af størrelse, mindre end alm huskat størrelse og hun vejer nu 4kg og hun er bare rund!!
Problemet er at, vi også har en halvstor killing som vejer det hun skal, og nu kommer mit spørgsmål:
HVORDAN SLANKER JEG DEN OVERVÆGTIGE UDEN DET GÅR UD OVER DEN NORMALVÆGTIGE SOM STADIG SKAL VOKSE FÆRDIG?
Den overvægtige spiser nemlig den anden kats mad, og hun spiser også min hunds mad hvis hun kan komme til det.
Før sterilisationen, var hun normalvægtig og egentlig ikke særlig aktiv. Men efter vi fik kat nr.2 har hun aldrig fået så meget motion (og det var efter hun blev steriliserert)
Det blev vist skrevet lidt kludret, håber i forstår hvad jeg mener:)
Please Hjælp mig med at hjælpe min kat, det er virkelig synd for hende at hun er så tyk.
nov 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 25
Da hun var inde og blive steriliseret blev hun selvfølgelig også tjekket igennem, og da var hun hverken for tyk eller for tynd, sagde dyrlægen og da vejede hun 2,4kg.
men det kan være hun bare har fyldt sig op til vinteren som du siger.
nov 2009
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Synes det lyder lidt underligt at du mener hun er overvægtig, når hun kun vejer 4 kg. Men med hensyn til fodring, så skal du fodre efter den kat, som har det største behov, hvilket er din killing som skal vokse og blive stor. Så må du tage det med overvægten på din anden kat senere..
jan 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Jo, det skal den faktisk. Problemet med katte som overspiser, er tit pga man deler maden ud på en eller to gange om dagen. Så bliver katten grådig og æder alt maden på en gang.
De fleste katte kan godt selv administrere deres madskål, hvis de har adgang til mad hele døgnet.
jun 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 3
4 kg for en lille huskat er sgu da vildt :S
det er jo ikke en maine coon altså..
nov 2009
det var en slåfejl at hun vejede 2,6 da hun blev tjekket ved dyrlægen.. hun vejede altså 2,9kg. men pyt jeg snakker med dyrlægen om det. det er jo svært at rådgive når ikke I kan se katten.
Men tak for hjælpen alligevel:)
nov 2009
Jeg er altid blevet drillet med min Dværgkat som folk kalder hende, selv dyrlægen sage at hun var usædvanlig lille af en kat at være.
Min anden kat er 6 måneder og hun er størrer end hende her. altså i højde og længde.
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 6 Katte: 9 Emner: 16 Svar: 139
meen mon ikke lidt mere leg kan gøre underværker
aug 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 56
Ved som sagt ikke hvordan de kat ser ud - og aner ikke helt hvad katte skal veje - men i sammenligning så vejer ming killing på 12 uger 1.9 kg (netop vejet hos dyrlægen)
nov 2009
Men skal have min anden kat til dyrlægen torsdag og sterilliseres, så snakker jeg med ham om det, så jeg ikke overreagerer på hendes vægt. som sagt er det måske mig der er pylret fordi jeg er vant til hun er noget slankere.
nov 2009
jan 2009
nov 2009
Men var hos dyrlægen med min anden kat og tog den tykke med, og dyrlægen sagde hun var overvægtig, og kom med nogle råd. så nu er vi igang:)
nov 2009
det er billeder fra før hun tog på.
og hun er blevet vurderet af en dyrlæge i torsdags og han siger at hun er overvægtig og skal tabe sig lidt, og at det var godt jeg var opmærksom på det tidligt idet som jeg var inde på at det er bedre at tage det i opløbet.
Så jo jeg synes det var relevant at få det vurderet af en dyrlæge, og han så rådgav mig. Men måske læste du ikke hele den forgående besked, hvor jeg skrev at hun var overvægtig iflg. dyrlægen.
The end....
jan 2009
Hjælp min er FED og skal slankes!