{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.326 visninger | Oprettet:

Hjælp min er FED og skal slankes! {{forumTopicSubject}}

Hej Alle
Min dejlige hunkat på snart 4 år blev steriliseret i efteråret, og huner altså nu blevet virkelig overvægtig.
Hun er ret lille af størrelse, mindre end alm huskat størrelse og hun vejer nu 4kg og hun er bare rund!!

Problemet er at, vi også har en halvstor killing som vejer det hun skal, og nu kommer mit spørgsmål:

HVORDAN SLANKER JEG DEN OVERVÆGTIGE UDEN DET GÅR UD OVER DEN NORMALVÆGTIGE SOM STADIG SKAL VOKSE FÆRDIG?
Den overvægtige spiser nemlig den anden kats mad, og hun spiser også min hunds mad hvis hun kan komme til det.
Før sterilisationen, var hun normalvægtig og egentlig ikke særlig aktiv. Men efter vi fik kat nr.2 har hun aldrig fået så meget motion (og det var efter hun blev steriliserert)

Det blev vist skrevet lidt kludret, håber i forstår hvad jeg mener:)
Please Hjælp mig med at hjælpe min kat, det er virkelig synd for hende at hun er så tyk.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp min er FED og skal slankes!
  • #3   9. feb 2010 Jo hun er temmelig overvægtig, den er god nok. ved godt at 4 kg ikke er meget men hun er virkelig tyk, og er begyndt at snorke ikke kun når hun sover men og i vågen tilstand. Vi stiller godt nok hundens mad væk, men den anden kats mad kan vi jo ikke fjerne, og så ved jeg ikke hvordan jeg kan undgå at hun spiser dens mad også. For så tber hun sig ikke, men det gør den. Det er det jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal gøre?

Da hun var inde og blive steriliseret blev hun selvfølgelig også tjekket igennem, og da var hun hverken for tyk eller for tynd, sagde dyrlægen og da vejede hun 2,4kg.
    men det kan være hun bare har fyldt sig op til vinteren som du siger.

• #4   9. feb 2010 Jo forresten hun får mest tørføder og ikke så meget dåsefoder, HMMM... må hellere prøve at give hende noget mere fisk og kylling. Men kan det stadig hjælpe hvis hun fortsætter med at spise dobbelt portion?

• #5   9. feb 2010 Tja 4 kg lyder ikke af specielt meget. Til gengæld lyder 2,4 kg af meget lidt! Jeg har en killing på 5 mdr som vejer 2,6 kg og hun skulle gerne blive større.. En voksen kat vil jeg gå ud fra vejer en del mere.

Synes det lyder lidt underligt at du mener hun er overvægtig, når hun kun vejer 4 kg. Men med hensyn til fodring, så skal du fodre efter den kat, som har det største behov, hvilket er din killing som skal vokse og blive stor. Så må du tage det med overvægten på din anden kat senere..

• IK
    IK Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #6   9. feb 2010 nu skal en kat jo heller ikke have mad i skålen hele tiden .

• #7   9. feb 2010 ida K
    Jo, det skal den faktisk. Problemet med katte som overspiser, er tit pga man deler maden ud på en eller to gange om dagen. Så bliver katten grådig og æder alt maden på en gang.
    De fleste katte kan godt selv administrere deres madskål, hvis de har adgang til mad hele døgnet.

• #8   9. feb 2010 Ulla:
    4 kg for en lille huskat er sgu da vildt :S

det er jo ikke en maine coon altså..

• #9   9. feb 2010 Jeg ved at at 4kg ikke lyder som noget vildt, men det kommer jo an på hendes størrelse, ligesom hos os mennesker.
    det var en slåfejl at hun vejede 2,6 da hun blev tjekket ved dyrlægen.. hun vejede altså 2,9kg. men pyt jeg snakker med dyrlægen om det. det er jo svært at rådgive når ikke I kan se katten.
    Men tak for hjælpen alligevel:)

• #10   9. feb 2010 Jeg må sige at mht til at hun skulle have maine coon i sig, tvivler jeg meget på selv, men det sagde den tidligere ejer.
    Jeg er altid blevet drillet med min Dværgkat som folk kalder hende, selv dyrlægen sage at hun var usædvanlig lille af en kat at være.
    Min anden kat er 6 måneder og hun er størrer end hende her. altså i højde og længde.

• #11   9. feb 2010 mine huskatte vejer ca 4 kg hver dog har den ene taget ca 500g på her i vinter mens den anden er blevet lidt tyndere dog uden han er for tynd
    meen mon ikke lidt mere leg kan gøre underværker

• #12   9. feb 2010 Ehhm min kat på 9 mdr. vejer nu 4 kg. - og hun er helt normal at se på siger dyrlægen.

Ved som sagt ikke hvordan de kat ser ud - og aner ikke helt hvad katte skal veje - men i sammenligning så vejer ming killing på 12 uger 1.9 kg (netop vejet hos dyrlægen)

• #13   9. feb 2010 Det jeg egentlig bare ville spørge om var om man kunne undgå at hun blev større uden at det gik ud over den anden kat, og hvordan. Jeg sourgte ikke om hun var overvægtig, for det er jo ikke til at bedømme uden at have set hende. og Måske er jeg pylret og måske er det fordi hun naturligt tar på i vinterhalvåret. Men synes bare at jeg ville forsøge at gøre noget inden hun kunne risikere at blive rigtig overvægtig og dårlig. Det er bedre at forebygge synes jeg selv. Det er ikke i orden at vente til hun går dårligt, eller ikke kan slikke sig selv i R.., for skulle det ske mener jeg man har ventet for længe og det er sgu synd, så hellere sørge for at det ikke kommer så vidt.
    Men skal have min anden kat til dyrlægen torsdag og sterilliseres, så snakker jeg med ham om det, så jeg ikke overreagerer på hendes vægt. som sagt er det måske mig der er pylret fordi jeg er vant til hun er noget slankere.

• #14   9. feb 2010 Haha:)

• IK
    IK Tilmeldt:
    jan 2009

#16   13. feb 2010 Vores store huskat vejer 6 kg, han er ikke fed, helt normal

• #17   15. feb 2010 Igen jeg spurgte ikke om hun var overvægtig eller ej, men om man kunne slanke en kat når kun den ene havde behov for det.

Men var hos dyrlægen med min anden kat og tog den tykke med, og dyrlægen sagde hun var overvægtig, og kom med nogle råd. så nu er vi igang:)

• #19   16. feb 2010 Felis f:
    det er billeder fra før hun tog på.
    og hun er blevet vurderet af en dyrlæge i torsdags og han siger at hun er overvægtig og skal tabe sig lidt, og at det var godt jeg var opmærksom på det tidligt idet som jeg var inde på at det er bedre at tage det i opløbet.

Så jo jeg synes det var relevant at få det vurderet af en dyrlæge, og han så rådgav mig. Men måske læste du ikke hele den forgående besked, hvor jeg skrev at hun var overvægtig iflg. dyrlægen.

The end....

• IK
    IK Tilmeldt:
    jan 2009

#20   25. feb 2010 Vores almindelige huskat vejer 5,5 kg og han er helt almindelig at se på

Kommentér på:
Hjælp min er FED og skal slankes!

Annonce