Kat uden tænder?? {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Vores norske skovkat har desværre problemer med pardentose, og fik derfor sidste år fjernet 4 tænder (kun mellemtænder som han ikke bruger). Nu har vi lige afleveret ham hos dyrlægen idag og fået beskeden at der skal ryge endnu 4 tænder. Så denne gang vil han kun have 2 tænder tilbage i undermunden
Dyrlægen siger at han ingen men får af det, og også sagtens stadig kan spise tørkost.
Vi er i tvivl om hvad vi gør den dag vi får beskeden at nu vil han ingen tænder have tilbage i munden. (han får tjekket en gang om året samtidig med vacc.)
Hvad ville i gøre hvis jeres kat ingen tænder havde tilbage i munden? Er det et værdigt katteliv?
Og kender i nogle/har selv kat som har fået fjernet alle tænder?
På forhånd tak
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 6 Emner: 18 Svar: 528
Hvis du vil vide mere om det, så er jeg sikker på at min venninde Lena vil svarer på spørgsmål omkring netop det.
Prøv at skrive til Lena Friis, i min profil. Hun har prøver at have en mainecoon, som fik alle sine tænder trukket ud pga pardentose.
Kort tid efter tænderne var hevet ud, kunne vi se at missen pludselig blomstrede.
Så hellere en kat uden tænder, end en kat med tand-smerte og infektion som sidegevindst.
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
- så de kan have et fint velfungerende liv, uden tænder..
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 43 Svar: 311
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 205
Katten som husdyr lider ikke af at mangle sine tænder som den fx ville gøre hvis det var en vildkat - det er i hvert fald min opfattelse.
Tørkosten kan jo eventuelt opblødes i vand hvis den ikke er i stand til at tygge det tørt.
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 45
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Ellers har jeg hørt/læst om mange katte, der stor-trives uden tænder.
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 207
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
hvis de fik kød skulle det skæres i stykker for dem, men ellers var der ingen problemer
Kat uden tænder??