4.810 visninger
|
Oprettet:
Tisser ved siden af kattebakken..!! {{forumTopicSubject}}
Har en kastareret hankat på 2 år, som bor sammen med vores lille hun mis på snart et år.
Han er livlig, og både spiser og drikker normalt.
Problemet er at han stort set hver dag i de sidste to mrd har lagt en MEGET stor pøl tis lige ved siden af kattebakken, og det er samme sted HVER dag.
Har prøvet med diverse gå væk, lugter dårligt sprøjte ting.
Han får ballade hver gang.
Er der nogen herinde som har en ide til hvorfor ??
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 1 Emner: 10 Svar: 117
vi har også prøvet med to kattebakke i hjemmet, men det hjalp intet.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 47 Katte: 15 Emner: 90 Svar: 747
jul 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Emner: 32 Svar: 253
- Det bliver kun værre,og han bliver bange for dig!
Har du fået ham tjekket for urinvejsinfektion? Det kan være derfor han ikke vil i kattebakken , fordi at han forbinder den med smerte..
Med hensyn til lugt fjerner, vask gulvet i rodalon.. Det er ret effektivt!
jul 2009
Vi skifter den hver dag, og vasker den i rodanol. Vi har lukket kattebakke. Måske vi skulle prøve at fjerne låget?
- Jeg vasker også gulvet i rodanol, men næste morgen ligger der en pøl igen.
Urinvejsproblemer:
Jeg har haft en kat med det, men da han havde det var det små plettet han lagde med tis, dette er store tispytter.
Men har overvejet at ringe til dyrlægen og få ham tjekket, dog ville jeg lige hører herinde om I havde nogle idéer.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Det er jo ikke sikkert den her har samme symptomer som den anden kat
jul 2009
Så må vi se.
- Hvis han ikke stopper i løbet af nogle dage, ringer jeg til dyrlægen (:
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 24
Jeg forstår simpelthen ikke den trang til at skælde sine katte ud :S
Hvor står kattens mad kontra bakken? Hvis de står tæt ved hinanden så lav det om. Bakke og mad skal altid være placeret så langt fra hinanden som muligt.
jul 2009
Nej slet intet.. Han begyndte bare på det.. Eller først troede vi at det var hun missen, men så satte han sig direkte foran mig i køkkenet og tissede hvor han plejer.. Han ved det er forkert, det kan man se. Derfor bliver jeg også urolig.
jul 2009
- Det kaldes opdragelse i mit univers, men nok om det.
Hvis missen har smerter eller er syg, skal han selvfølgelig ikke have ballade.
Maden og bakken står langt fra hinaden, to forskellige rum, hvad kan det gøre hvis de står tæt ?
jul 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Emner: 32 Svar: 253
Du må ikke skælde ham ud.
jul 2009
jeg siger fy, og puha.
desuden, det jo min kat, jeg blander mig heller ikke i hvordan I opdrager jeres dyr
jul 2009
Jamen det vil jeg prøve næste gang så (: tak for rådet
INGEN tissepytte idag for første gang i 1 uge snart
Har også en kattebog, hvor der står at man skal irettesætte dem, når de gør noget de ikke må.. Utroligt at der står sådanne ting, som med din kat.
jul 2008
Som udgangspunkt gør katten aldrig ved siden af bakken med mindre man som ejer har fejlet et eller andet sted. Om det er at placere mad og vand i nærheden af bakken, om det er en forkert grus/sand man benytter, om man skifter bakken for lidt eller blot har en usikker/nervøs kat der har behov for at duftmarkere for at få det bedre - det er altsammen ejer-fejl og katten bør derfor aldrig skældes ud.
Lad os satse på at han er færdig med at lave tissepytter udenfor bakken nu.
Både for din og kattens skyld.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Narh ... Mener du ikke Roger Tabor? Så vidt jeg husker, er det Bruce Fogle der skriver nogle uduelige kattebøger.
**Har også en kattebog, hvor der står at man skal irettesætte dem, når de gør noget de ikke må.. **
Irettesætte :S Jamen for pokker da, katten kan have en urinvejslidelse! Og selv om der skulle være en anden grund til urenligheden, er det alligevel urimeligt (og nytteløst) at skælde katten ud.
Når katten sidder og tisser lige foran næsen på ejeren. så er det kattens måde at fortælle, at der er noget galt.
jul 2008
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Nej, det BØR man i hvert fald ikke. Men nogen gør åbenbart. Desværre
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
jul 2009
det var åbnebart fordi at han ikke brød sig om den lukkede kattebakke
feb 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 5 Svar: 1
Han har fået konstateret sukkersyge for lidt over en måned siden, skulle jeg mene. Han får insulin to gange hver dag, og nogle gange kan det være en kamp. Men på de sidste par uger er han begyndt at tisse ved siden af kattebakken! Har prøvet at skifte hans grus, vi fjernet den del, som gjorde Bakken lukket, der hjalp lidt, men han er igen begyndt med det. Det rigtig træls! Men jeg tænker, om det kunne skyldes hans sukkersyge? Om han gør der for at demonstrere, eller fortælle at han ikke har det helt godt? Burde jeg snakke med dyrelægen? Er virkelig bekymret..
P.s. Ved godt dette er et gammelt opslag/emne
Tisser ved siden af kattebakken..!!