{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Hunkat æder sin catsuit! {{forumTopicSubject}}

Findes der slet ingen enkel og god måde at få sin kat steriliseret uden at den bliver til en hystade af rang der pludselig udviser imponerende evner som udbryder/ninja kat.

Min lille damemis er blevet steriliseret igår. Hun fik fjernet æggestokkene, syet indvendig og limet udvendig. Plaster på og en fin "lille" krave og så var hun all set.
Hm... Bortset fra at hun har lavet adskillige stunts a la dobbelt lutz med skrue, backflip og lynhurtig bakken baglæns, så lykkedes det hende tilmed at kravle ud af kraven i løbet af natten. Så imorges var det en meget glad kat der kom mig i møde, men også en kat med et meget åbent sår.
Så dyrlægen blev endnu engang konsulteret, katten blev lagt i narkose på ny, blev syet udvendig og fik en fin bodysuit på. (sådan et smart lille net af en art med huller til alle 4 ben).

Det virkede umiddelbart som en skønherlig løsning og katten har taget det rigtig pænt. Indtil for nogle timer siden, da hun systematisk begyndte at æde sig igennem dragten... Den sidder pt sammen i 2 tråde ved hendes ene skulder (hvilket er løst med at jeg har snoet en strips om), og hun har brugt uendelig lang tid på at slikke på, og hive i tråden med tænderne. 3 gange har jeg måttet redde hende fra noget der lignede en sikker død, da hun sad fast med tråden om tænderne og kastede sig rundt i blind panik.

Lige nu ligger hun ret roligt, men helt ærligt hvad gør jeg?
*suk*
Må indrømme at jeg absolut ikke har lyst til at gå i seng så længe jeg ikke ved hvad hun gør med sin dragt i mellemtiden.

Da min anden hunkat blev ordnet som killing havde hun altså hverken krave eller netdragt på... Hvad sker der hvis hun imorgen har tygget skidtet helt til tråde? Jeg kan altså ikke blive ved med at pakke hende ind i alt muligt, det forværrer jo kun tingene for hver gang..

Alle gode råd modtages med absolut kyshånd!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunkat æder sin catsuit!
  • #1   29. jan 2010 Prøv den her:
    http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9807

Jeg fik en steriiiseret i mandags - den sidder stadig på.

Håber hun er på smerstillende - hvis ikke kan det være derfor hun går så agressivt til værks

• #2   29. jan 2010 Hej Lis!

Jeg må indrømme at jeg allerede har prøvet den samme metode som den du har lavet der, men jeg er på ingen måde fingernem nok til at lave en der passer på en måde så hun ikke kan få den af :S
    hvad har du brugt til at lave den med?
    Hun er på smertestillende og kom idag tilmed på antibiotika.

Fantastisk smuk killing i øvrigt!

• #3   29. jan 2010 Nej undskyld - jeg opdagede lige din tegning.

Det er fantastisk godt lavet, og jeg tror vi forsøger os nu her, for jeg må ærligt indrømme at jeg godt forstår hun ikke magter den dragt. Den kan IKKE være behagelig.
    Virker din killing generet af den bodystocking du har lavet?

• #4   29. jan 2010 MICROFIBER som der står - nylon dur ikke - det gør en bomuldssok heller ikke da den ikke er fleksibel nok.

En stiv krave er direkte tortur - en blød krave kan de godt komme til såret med.

• #5   29. jan 2010 Kraven kan desværre ikke komme på igen da katten ikke bare kom ud af den, men også maltrakterede den. Jo det er en dygtig kat. En ægte houdini!

Jeg tror ikke hun bliver kvalt i det net, men hun smadrer da sin tunge sådan som hun slikker på dragten. Og det er OVER det hele - ikke bare ved sår-området.
    Den er forresten gået igang igen nu smiley

• #6   29. jan 2010 Killingen er et gammelt billede - nej hun havde fint den på i 8 dage - en voksen skal have den på i 10 dage. Følg tegningen der er lavet - det er vigtigt t klippe hullerne til bagbenene som anvist så de ikke kan få tungen ind. Hullerne skal være store nok så den ikke gnaver

Som sagt har jeg en gående nu - jeg gav hende den på på klinikken - den sidder stadig på. Min oplevelse er det går nemmere med tilvænning når de ikke er helt ude af "rusen". Det kan ellers godt tage nogen timer hvor de syntes den er meget dum.

• #7   29. jan 2010 Altså min yademis fik sin på i narkosen, men jeg kan altså IKKE forestille mig at hun kan holde sig til den dragt de næste 8 dage.

Men jeg er lige nødt til at få en HELT klar udmelding - hvad sker der ved at fjerne den dragt? Jeg spørger fordi jeg selv er bundet til min lejlighed og ikke ejer noget jeg kan klippe en microfiber dragt af.

• #8   29. jan 2010 Ulla,
    Fordi du har været heldig - er ikke det samme som alle andre har, når an ikke er kan det se sådan ud - og det er ikke slemt -d et kan være megt, meget værre:
    http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9950

Her i huset er der ingen kære mor - jeg har ikke haft problemer med de ikke holdt body'en på - det har ikke giver de store problemer her efter lidt tilvænning.

• #9   30. jan 2010 Ulla - tanken har ikke bare strejfet mig, men ligget helt derude hvor jeg har været ved at flå skidtet af.
    Men så kommer spørgsmål 2 - hvad gør du hvis katten så viser ualmindelig stor interesse ved såret? Det kan på ingen måde gavne helingsprocessen hvis jeg kommer til hende efter 2 timers "slikkeri" og ser at vi starter forfra. Det bliver kun = med en endnu mere stresset kat and then what to do.

Lis - jeg ville ønske at "her i huset" også galt i hytten her, men det er desværre ikke tilfældet. Billedet du linker til er en kat syet indvendig og limet udvendig. Nu er min jo syet både indvendigt og udvendigt så sådan det vil det ikke kunne se ud tænker jeg?

Men hvad foreslår du? Jeg har ikke noget smart microfiber så kan jeg købe sådan en der? Eller hvordan? Skal jeg se tiden an med net-dragten? Jeg risikerer bare at hun sidder fast i den igen i løbet af natten smiley

Planen lige nu er at sætte vækkeuret et par gange og så kigge til hende, men jeg er da helt dårlig ved tanken om at jeg opdager det for sent...

• #10   30. jan 2010 Microfiber knæstrømper kan du få i Føtex, netto og lignende steder.

Problemet med den hun har på er de store masker hun kan flå med tungen i.

Ja, den killing jeg viser er syet med indvendige sting - havde jeg taget billeder af det kunne den såmen ligeså godt have været med udvendige - klaret på en nat hos min datter - det var så værre, tarmene var helt synlige.

• #11   30. jan 2010 Ulla, hvad er det for en viden der er idag? Jeg hører da ofte anbefalingerne til steriliseringer der sendes hjem fra den klinik jeg bruger - de har nok snitter onkrig 30.000 - da de i over 25 år også har fixet KV's katte - så en eller anden erfaring har de vel gjort - eller?

• #13   30. jan 2010 Det er nødvendigt at beskytte såret - katten her fik jo også en form for body på - den er bare ikke så god. Den stive skærm er man gået væk fra, den bløde er ikke optimal, det er jo heller ikke det der her er på tale.

Munden er fydt med bakterier - endnu en årsag til ikke at lade dem slikke.

Det kan også være nogen racer er mere fikseret end andre - stadig, det er bedre at forebygge end at helbrede - intet sjovt i katten skal i narkose igen.

Neutralisereringer kommer hjem fra klinkken jeg anvender med på skrift hvordan katten skal behandles de næste dage - og hvordan man forebygger de "piller" i såret. Dyrlægen finder det da heller ikke morsomt at få kræet ind igen.

• #14   30. jan 2010 Tak for alle svarene.
    Jeg lavede en lille "kjole" til min lille kat i nat og den var hun langt mere tilpas i. Den er lavet ud af noget stof der er meget fleksibelt og hun har ikke sagt et kny eller gjort mine til at ville kæmpe sig ud af den smiley

Desværre havde jeg ikke lige været obs på bagenden af dragten (sådan går det når man syer dragter i ren panik klokken meget sent om natten) og det har resulteret i at hun er kommet til at tisse lidt på den.
    Så min bluses andet ærme er nu lavet til en kjole mage til, dog med løbegang + snor både fortil og bagtil så jeg kan "stramme" i begge ender.

Lige nu har hun intet på. Såret er så flot og hun har kun lige kort kigget på det da plasteret (som hang i et enkelt hjørne) var røget af. Man kan jo ikke rigtig bebrejde hende for at være nysgerrig, så hun fik lov at kigge og snuse og slikke en enkelt gang. Nu ligger hun bare og nyder livet på sin varmepude.

Jeg er pt. sygemeldt og går hjemme (ret heldigt, når det nu skal være) og hun bliver observeret meget nøje hele tiden. Er der tendens til at hun slikker i såret ryger dragten på igen, og hun vil under alle omstændigheder få den på om natten hvor jeg ikke kan holde øje.

Så må det gå som det bedst kan gå smiley

• #15   30. jan 2010 har bare været heldig med de 5 hun misser vi har fået ordnet igennem tiden,,,, ingen krave kjole eller andet..... de fik lov at passe sig selv ...

• #16   30. jan 2010 Jeg har lagt en ny "strømpemodel" (anden type) på

http://www.kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9807

Den er der fri adgang til at levere hvad der skal ud af bageden:-)

Kommentér på:
Hunkat æder sin catsuit!

Annonce