{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.210 visninger | Oprettet:

syg maine coon (måske) {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen ..
jeg har et spørgsmål som jeg går og håber at i måske kan svare mig på..

Jeg har en Maine coon hunkat som er 1 1/2 år gammel.. jeg syntes hun er blevet tyndere og samtidig har hun fået en tyndere hale.. Hun har altid været en tynd kat men tror hun har tabt sig yderligere.. jeg kan mærke hendes ribben tydeligt og det samme med hoftebenene. Hun får maine coon blandingen så hun burde rent kostmæssigt få det hun skal have..Hun er ligeså aktiv som hun plejer at være.. Er der nogle der sidder med et bud på hva det kan være ?? jeg har selv tænkt på orm men det kan det næsten ikke være for hun kommer ikke udenfor og har heller ikke været sammen med andre dyr..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  syg maine coon (måske)
  • #1   18. jan 2010 de kan godt få orm selvom de kun er indekatte. jeg kan ikke forklare hvordan men har set det ved en veninde. så få katten undersøg for orm. og måske giv den killinge foder for at fede den lidt op igen .

• #2   18. jan 2010 jeg ville også få lavet en afføringsprofil, og der igennem se om der er orm.

Har katten alm fast afføring?
    Spiser den som den plejer?

• #3   18. jan 2010 Hej tak for svarene smiley

jeg har lige snakket med en dyrlæge som også mener at det kan være orm og har derfor fået udskrevet en ormekur til hende.. Har samtidig fundet ud af at hun kan få bændelorm af lopper og det har hun haft for ca et halvt år siden..
    Hun spiser som hun plejer.. og aff kan jeg ikke svare dig på for jeg er gravid og kommer ikke i nærheden af de bakker dem lader jeg manden ordne smiley
    Dyrlægen blev da rimelig rund på gulvet da jeg fortalte at hun vejer 2/3 kilo som jo ikke er særlig meget men hun har altid været tynd og derfor har det ikke været noget iøjefaldende for mig i at hun ikke vejer mere.. Jeg har tænkt at kiloene nok kommer på et tidspunkt.. Men tror det er godt hun får en ormekur også håber jeg at hun tager på efterfølgende..

• #4   18. jan 2010 det er ikke ret smart at give ormekur, medmindre der rent faktisk forefindes orm. En afføringsprofil vil også give et billede af andre ting, og HVIS hun ikke har orm, ville du måske kunne finde problemet der.

• #5   18. jan 2010 hej

jeg ville helt klart også forsøge mig med en ormekur..
    jeg har nu sat alle mine katte på Barf.. og det er godt nok noget mine tager på af, frem for tør kost..

har altid døjet med at jeg ikke synes at de var godt nok i stand.

held & lykke med barn og katten ;o)

Lonnie

• #6   18. jan 2010 dk misling : ved du hvorfor det ikke er godt at give hende en ormekur ? Ved godt at det aldrig er godt at give medicin hvis ikke der er behov for det men kan det direkte skade at prøve ?

Jeg har stillet maden ind i stuen så jeg kan holde øje med om hun spiser og det gør hun egentlig.. hun små spiser.. Her til aften sidder hun så og spiser rimelig meget og derefter kaster hun op?? hun havde 3 dage hvor jeg lagde mærke til at hun også kastede op det er så en lille uge siden.. lagde ikke noget i det men kan da alligevel ikke lade være med at blive lidt bekymret for hende.. Jeg ved ikke om hun kaster op oftere end jeg har lagt mærke til for jeg har ikke set noget på gulvene men det kan selvfølglig også være fordi de når at spise opkasten inden jeg kommer hjem..
    kan der sidde noget i vejen i hals eller mave som gør at hun kaster maden op igen ??
    ved godt jeg er lidt pyler smiley

• #7   19. jan 2010 Kristina J, der er ikke noget i vejen for at give hende en ormekur, man giver også gårdkatte ormekur hver 6 md. uden at lave en afføringprofil. man laver kun afføringsprofil hvis man mistænker at andet kan ligge til grund for hendes vægttab, og hvis hun ellers er frisk og spiser, så vil jeg nu også starte med en ormekur. ;o) og samtidig ville jeg starte hende op på A/D vådkost for at få lidt vægt på hende.

Held og lykke

• #9   19. jan 2010 Ja det kan sagtens være en forstoppelse i form af hårbolle f.eks. som gør at hun kaster op når hun spiser.

Ormekur er jo gift. Hvorfor give katten gift hvis det ikke er absolut nødvendigt? -Bare lige for at prøve det?
    Jeg ville ALDRIG give ormekur medmindre det er påvist at mine katte har orm.
    Jeg vil så også sige det er noget andet med gårdkatte som går ude og spiser mus, med en indekat som i bund og grund sjældent får orm.
    Fordi katten er tynd og kaster op, kan man da ikke bare sige, så PRØVER jeg lige en ormekur.

• #10   20. jan 2010 tak for svar allesammen..

Nu har begge katte fået en omgang ormekur og nu er det bare at se tiden an.. bodil har ikke kastet op siden jeg skrev det sidste indlæg så er lidt mere rolig igen.. hvornår virker sådan en ormekur ? det var ikke i pilleform det var pipette som skulle i nakken.. Og hvornår burde der være et resultat på vægten?

Kommentér på:
syg maine coon (måske)

Annonce