De kan ikke rigtig sammen... {{forumTopicSubject}}
Vi fik forleden dag den smukkeste lille killingemis Duchesse, fordi vi gerne ville have en legekammerat til vores kat Hawkeye på 6 mdr.
Men her på 3. dagen vil de stadigvæk ikke rigtig "snakke" sammen.
Hun hvæser og knurre ad ham når han kommer i nærheden, og han langer ud efter hende når han kan komme til det.
Der er altid en af os ved dem, fordi Hawkeye er en meget stor dreng på godt 4 kg, og hun er en meget meget lille pige på1350 gram, så for at han ikke banker hende.
Hun virker ellers rigtig godt tilpas, hun er meget kæle, spiser og drikker fint, og bruger også bakken (Der har dog været to uheld hvor Hawkeye forskrækkede hende, og hun lavede en meget lille høm høm).
Hun "slikker" sig også, altså gør sig ren og fin, også imens hun knurre ad ham.
Nogle gange glemmer hun at knurre ad ham, og lader ham slikke hende, men for det meste knurre hun og hvæser.
Nogle der har været i samme situation der måske kan give et godt råd?
Missehilsener fra en lidt frustreret missemor og hendes to lækre missere:-)
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 216
Jeg har noget af en flok efterhånden, og det er altså helt tip top mellem alle mine, men det har også taget tid hver gang vi har taget en mere ind, men de er alle venner (stort set) idag, og alle enes og kan lege sammen osv
Så bare vent, tålmodighed er vist nøgleordet
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
Det er de færreste katte der bliver gode venner på 3 dage, det er faktisk yderst sjældent.
I kan godt forvente der går mindst et par uger. Så længe de ikke begynder at slås, så skal de nok blive gode venner :o)
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 40 Svar: 189
Skal jeg reagere når Hawkeye langer ud efter hende?
Og skal jeg gøre noget når hun knurre?
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 216
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 205
De samme som der stort set skete da jeg fik nummer 2, på tredje dagen kunne de godt vaske hinanden, men også stadig hvæse at daske ud efter hinanden, hvis grænsen blev overskredet.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.019
okt 2009
Vi leger med dem begge to, og forsøger at få dem til at lege sammen.
Men jeg vil prøve at "blande mig udenom", selvom det var svært da lille Duchesse var ovre og tisse ligefør, og Hawkeye langede hende en imens hun tissede.
De er nogle værre bøllerbegge to
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Der ved toilettet synes jeg du skal gribe ind, for ikke pludselig at have en urenlig kat.
Mine 2 var venner efter 3-4 dage. Det var Chili der kom sidst og hende der var mest 'barsk'., hun ville ikke have noget med Charley at gøre, han prøvede og prøvede, men fik hvæs og knur retur. Han begyndte så at vaske hende når hun sov - ret sødt.
De har i starten begge været lidt efter hinanden, når den ene var på bakken, der greb jeg ind for ikke at få urenlighedsproblemer.
Men det skal nok gå med dine 2, held og lykke med dem
Pia, Chili & Charley
okt 2009
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.019
Som før nævnt vil den nye være lidt forsigtig - den er på fremmed grund.
Det er helt almindelig basisviden - brug den eller lad være
De kan ikke rigtig sammen...