4.824 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Kan en kat være dværg ? Kan en kat være dværg ?

Min mor har taget en killing til sig, en hun har fodret hele sommeren, så hun er ca 7-8 måneder nu ..
Hun er lige ved at blive optaget på kg nu, hun hedder Baby..
Men hun er bare meget lille .. bitte små øre og lave ben, en meget kort tyk krop, uden at fornærme nogle som helst - hvis hun var et menneske tror jeg hun ville være mongol - men forekommer den slags hos katte ?
Kan katte have dværgvækst - eller er der andre ting der kan være galt ?

Hun er først kommet ind i huset her til nytår, og hun skal tjekkes ved dyrlægen først i denne uge, bare lige for at være sikker på hun er okay...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan en kat være dværg ?
  • #2   2. jan 2010 Det kan de vel.

Jeg har en kat der er ca 8 mdr. Den vejer 1½ kilo, så den er ret lille.

Men den er frisk, og tamper uden proplemer de store killinger der efterhånden vejer mellem 3 og 4 kilo.

Hilsen Dorte der har 126½ kilo kat.

• #3   2. jan 2010 min dyrlæge siger at som der kan være dvæge hos os mennesker kan der også være det hos dyr så ja det kan godt forkomme har selv haft en rottweiler der var det...

• #4   3. jan 2010 Ved mus findes der noget der hedder "Minimus" det er mus efter normale forældre, der ikek bliver særlig store..

Disse minimus må ikke bruges i avl, plus jeg mener at de ikke lever så længe som alm mus

• #5   3. jan 2010 Dorte - "Hilsen Dorte der har 126½ kilo kat". smiley er det ikke en skrivefejl?

• #6   3. jan 2010 det får man da håbe Tanja...ss

• #7   3. jan 2010 Nej Tanja, det er det ikke.

men det er fordelt på 27 af slagsen...

Jeg har lige vejet alle 27, og sammenlagt er der 126,5 kilo kat

Hilsen Dorte med mange katte, og ikke én meget tung kat. *gg*

• #10   3. jan 2010 Ja, Felis, men alle dine er jo også voksne, ikke sandt?

Her er der jo bl.a. 14 katte under 2 år, som ikke er fuldt udvoksede.
    Så er der 5 katte, der ikke er ret store, (altså lige under 4 kilo for en voksen kat).

Og regner du et gennemsnit ud, ligger dine på en gennemsnitlig vægt på lige under 6 kilo, og mine på et gennemsnit lige over 4 kilo.

• #11   3. jan 2010 Ja, katte kan godt være dværge. Jeg kender en der havde én af slagsen. To alm. huskatte der fik killinger, hvoraf den ene af killingerne var dværg.
    Den er dog død nu, pga. en ulykke, hvorefter den desværre blev nødt til at blive aflivet, men da den efterfølgende blev undersøgt, fandt dyrlægen ud af at den havde for stort et hjerte, så den var sikkert ikke blevet gammel alligevel.

Poteknus herfra.

• #12   3. jan 2010 Dorte uden H
    - haha okay, jeg troede det var en enkelt kat det vejede så meget smiley

jeg har ca. 8 kg herhjemme fordelt på 2 katte smiley

Kommentér på:
Kan en kat være dværg ?

Annonce