885 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Race? Race?

Idet jeg ved, at her befinder sig utrolig mange mennesker med en god portion viden omkring katte, vælger jeg at spørge det kyndige katte-panel til råds:

Da jeg den 3. December blev stolt og lykkelig ejer af en flot lille hunkat å 5 mdr., var racen det eneste jeg desværre ikke kunne få oplyst smiley Jeg føler ikke, at hun er huskat, og fik at vide, at der var race i hende, da hun er rund-hovedet. Farvekombinationen er heller ikke en man ser hos huskatte, og pelsen (semi-langhåret) er i en klasse for sig. Pelsen er tyk-agtig, tæt og silkeblød og ikke mindst de fine hvide poter.

Jeg har billeder i mit galleri, og flere vil naturligvis følge smiley Jeg håber lidt, at I herinde vil PRØVE at give nogle bud på evt racer, da jeg selv render rundt med lys og lygte allevegne smiley

Derudover skal I alle have et stort ønske om et godt nytår. Håber Jeres misser og Jer kommer godt ind i det nye år smiley

Vh,

Mette

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Race?
  • #1   29. dec 2009 Jeg synes nu, at hun ligner en skøn lille huskat :o)
    Men hun har da et særpræget dejligt hoved. Jeg kan godt se, at meget af hende er hoved.... Det minder mig lidt om nogle af de korthårede racekatte, men bortset fra dcekatet, så kan jeg ikke se noget specielt racekat over hende...
    Huskatte kan også være semilanghårede :o)

• #2   29. dec 2009 Jeg er enig, Minnie er en rigtig lækker husmis :o)

• #3   29. dec 2009 Alle katte er charmerende uanset race smiley Jeg er lykkelig og stolt katteejer uanset hvad smiley - Det er kun visheden jeg søger, for at have mest mulig viden omkring den lille "terrorist" <--- Jah, det er hun efterhånden blevet med alle de friheder hun efterhånden tager sig (efter ca 4 uger her) smiley
    Hun var meget forsigtig i starten, men nu er hun begyndt at søge det sociale, hun kommer hen, og lader sit hovede kæle op af hånden ell benet. - Hun er dejligt legesyg, og man når dårligt at rydde op, før alt legetøjet igen er splittet rundt på gulvet. - Hun render ligeså kæphøj med sin lille legetøjsmus i munden, og har indtil videre givet mig utrolig mange dejlige stunder.
    Hvor jeg før var vant til at fodre med tun, rejer, torsk, etc. så spiser hende her vådfoder (dåse og paté), så det er en hel omvæltning pludselig at skulle købe, men dejligt smiley
    Hun er blevet en lille tigge-prinsesse, men ikk noget overdrevet. Hun er bare nysgerrig efter hvad jeg får at spise, og kan da finde på lige at lange poten ud, som om hun vil rive pålægget af min mad.

Hun er dejligt speciel, ligesom mit hjerte begærer, så uanset race o.lign. kan jeg ikk ønske mig noget bedre smiley

• #4   29. dec 2009 Huskat..

• #5   29. dec 2009 Så var jeg da heller ikk helt gal på den, da jeg skulle vælge race på profilen herinde. - Ej jeg vil hellere være forsigtig, og angive hende som huskat, istedet for at rode mig ud hvor jeg ikk kan bunde smiley

• #7   29. dec 2009 Anne P - Huskatte kan godt være både semi og langhårede, ved tica har de endda delt det op i langhårede og korthårede huskatte, ved fife ser man helst de skal være korthårede, og lang og semilanghårede vil derfor klare sig dprligere end de korthårede

• #8   29. dec 2009 en blanding af racer, er hvor der er min. 1 kendt race i (fx maine coone og huskat)

hvor ved huskatte aner man ikke hvad der er i dem

• #9   29. dec 2009 Jeg vælger selv at mine katte skal stå anført som huskatte, jeg ved at moderen til mine to dejlige hankatte at halv norsk skovkat, men det er så det eneste jeg ved, min ene kat er semi langhåret og den anden er lidt kortere i det. Men som sagt så er det ikke racen der afgør ens kærlighed til ens katte.

Ved ikke om mit indlæg var off-topic..men havde alligevel lyst til at skrive.

^^

• #10   29. dec 2009 Lise S - så er dine ikke huskatte, men blanding af racer, da du netop ved hvilken race der er i

• #11   29. dec 2009 anne p
    jeg er helt enig med dig...
    dem der siger at man ikke ved hvad der er i en huskat har ikke sat sig ind i det, en huskat er en race for sig selv som norsk skovkat.
    hvis det er rigtig er en huskat en eropere(staves) uden tavle.
    men jeg har snakket med flere om hvad en huskat og en blandnings kat er, men det er ikke muligt at få dem til at ændre mening.

mette f
    jeg ville sige din kat er en blandings kat, hvor huskatten træder meget frem...

• #13   29. dec 2009 Huskatte ell racekatte, så kan man på ingen måde sammenligne, for de har hver deres individuelle træk og karakteristika, som gør dem til den kat/race de er smiley

Jeg overvejer blandingskat med overvejende huskat til min mis. Med det føler jeg ikk, at jeg går helt galt i byen smiley

• #14   29. dec 2009 Hmm, er de ikke kun blandingskatte, hvis man ved hvad de er blandinger af???

Hvad kalder man en kat, som man ikke ved, hvad "består af", hvis den ikke er blanding, men heller ikke huskat, fordi den måske er lidt langhåret???

Ja, jeg ved det snart ikke ;o)

• #15   29. dec 2009 Jeg er oss lidt forvirret heromkring, men er glad for al den respons jeg kan få. Respons, er bedre end, at jeg bare går rundt i vildrede og gætter smiley

• #17   29. dec 2009 Jeg er godt klar over at der findes huskatte med tavle - men "huskat" er også betegnelsen for alle dem der ikke er med tavle.

En blanding af racer er som de andre skriver, når det er en blanding af reelle racer.

• #18   29. dec 2009 sandra l
    en blandnings kat er en kat der har flere racer i sig, nogle gange kender man de racer den er blandet af, andre gange kan man bare se at det ikke er en raceren kat.

anne p
    om der er tavle på katten eller om der ikke er, ændre ikke på hvilken race katten er.

• #19   29. dec 2009 Så, hvis jeg f.eks. havde en kat, som <i>lignede</i> noget racerent, så kunne jeg kalde den for en blandings kat og sige den var en blanding mellem f.eks. en bengal og en "huskat" eller en "huskat" og europé???!! I stedet for bare at sige at det er en huskat....
    Så er næsten alle katte uden stamtavle jo blandingskatte, fordi de ligner noget, som man kan se hos racekatte!!?

Jeg er nu stadig forvirret!!
    For mig er en huskat (og har altid været) en kat, som man ser hos den typiske danske familie eller ude på gårdene, og som ingen stamtavle har!! Men det er jo nok bare, fordi jeg ikke ved bedrer så ;o)

• #20   29. dec 2009 Anne P - Jeg snakker også kun om danske huskatte..

~ Rilou ~ - Der findes ingen huskatte med tavler, da man ikke kan få det på huskatte.. Der er 1 registreret huskatte opdrætter, og nej, hun får ikke stamtavle på sin huskat..

Hvis det er Européen du tænker på er det ikke og har aldrig været en huskat

• #21   29. dec 2009 Tanja - Ah ja, så lærte man også det. Jeg troede at den registerede opdrætter stambogsførte, men det kan jeg se at de ikke gjorde. Tak smiley

Så er det jo nemt. Huskat er jo bare en ganske almindelig standard kat uden tavle eller kendte aner smiley

• #23   29. dec 2009 ~ Rilou ~ - Det gør hun ikke, for man kan ikke få stamtavle på kattene smiley Hun laver vidst nok en hjemmelavet stamtavle, men det er jo ikke det samme smiley

Ukendte aner, eller huskatte aner smiley

• #24   29. dec 2009
    <i>~ Rilou ~ skrev:

Så er det jo nemt. Huskat er jo bare en ganske almindelig standard kat uden tavle eller kendte aner :)</i>

Det er også det, som jeg altid har tænkt ;o) Ergo, så kan huskatte også være semilanghårede...

• #25   29. dec 2009 Huh.... Jeg kan høre på det hele, at det ikke er noget, som jeg alligevel skal gøre mig klog på ;o)

• #26   29. dec 2009 Syns sq det er grimt at sidde og kalde en blandings kat for en skraldespand!!!!!

Mette F- En sød lille huskat du har dig der smiley

• #27   29. dec 2009 Nej, Tanja, det var jo det jeg skrev smiley Jeg æder gerne mine ord i mig igen, når jeg ser at jeg tager fejl. Jeg var nemlig lige inde og kigge på opdrætterens hjemmeside.

Mette, det er en yndig lille huskatte mis du har dig, jeg kan ikke umiddelbart se en race i hende smiley

• #30   29. dec 2009 Jeg må indrømme, at denne tråd er ret brugbar for mig, selvom der ikk nødvendigvis er enighed. - Det er dejligt, at høre fra folk, som kender til - og ikke mindst står inde for deres udtalelser smiley

Min første indskydelse ved oprettelse af Minnie, var at placere hende som huskat, så den holder jeg fast ved smiley

• #31   29. dec 2009 Uha, Mette F ;o) Herinde kommer du til at høre lidt af hvert!! Folk på KG siger deres meninger XD

• #32   30. dec 2009 Yep, jeg sætter oss pris på en reel mening, som man i højere grad kan regne med, end blot folk der lirer noget af, som der ikk er hold i. - Naturligvis er der lidt af alt, men jeg har da følt mig heldig indtil videre (håber jeg da) smiley

• #34   30. dec 2009 Ja, jeg sætter også pris på folks ærlige meninger.... På godt og ondt ;o)

• #35   30. dec 2009 Anne- Jamen fint fint smiley
    Syns bare ikke lige det var så pænt sagt hvis det var det du mente....

Kommentér på:
Race?

Annonce