15.430 visninger
|
Oprettet:
Skider på gulvet {{forumTopicSubject}}
Min kat er begyndt at skide på gulvet : ( Hun har en altid ren kattebakke til rådighed, men alligevel vælger hun som næsten 2årig at skide midt på gulvet : ( øv
Hun kommer ud hverdag, dog har hun ikke rigtigt haft interesse i det her i disse dage med sne, men hun er heller ikk rigtigt interesseret i at gøre hendes ting udenfor, da hun somregel tordner ind i hendes kasse når hun bliver lukket ind.
Udover det sipiser og drikker hun som normalt, sover en del men det har hun altid gjort og hun har aldrig nogensinde lavet noget udenfor kassen før herinde.
Hvad kan min mis fejle ?
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 10
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.835
Jeg ringede til min dyrlæge og sage vores hunkat lavede på gulvet og fik jeg at vide at 7 ud af 10 gange (hos dem) var det fordi der var noget galt... Og det ligesom deres måde at sige det på... Så det er da en mulighed...
apr 2008
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Synes du skulle prøve med en ekstra bakke (gerne åben). Og i hvert fald rense bakke oftere når hun bruger den mere.
Læs her om urenlighed (det er godt nok mest tisseri, men måske kan du alligevel få noget ud af linket)
http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed
**Bakke står hvor den plejer I, i det rum hvor hun er når hun er alene, da hun ikke kan have hele huset.**
Hvorfor kan hun ikke have hele huset?
Hvis der står mad og bakke i samme rum, så kan det være madskål og bakke står for tæt. Katte synes ikke om at skide tæt ved deres mad. (forståeligt nok) så måske dét er problemet... og så kan det nemt løses
apr 2008
apr 2008
dec 2006
Katte trives dårligt med at blive lukket inde i et rum, og dermed frataget muligheden for at færdes på deres territorie. Problemet med at hun roder i tingene kan vel løses ved at håndklæder, tøj osv. opbevares i et lukket skab. Altså hellere lukke sine ting inde end katten!
Det duer ganske enkelt ikke at lukke sin kat inde både tidligt og sent. Det er noget man kun gør i nødstilfælde ved flytning, håndværkerbesøg el. lign. hvor man beskytter katten mod fare.
apr 2008
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Prøv i en periode at sæt de ting i ikke vil have ødelagt væk, og lad hende rende frit i hele huset.... Er rimelig sikker på i vil opdage at hun slet ikke er så slem som i tror....
dec 2006
dec 2006
dec 2006
feb 2007
dec 2006
feb 2007
apr 2008
dec 2006
Du har selv valgt at have kat, og samtidig vil du have et hjem, der ikke er indrettet efter at der vor en kat. Man kan altså ikke både få i pose og sæk.
Ingen har sagt at du skal leve i en papkasse :S Vi andre kan få det til at fungere at dele vore hjem med vore katte - hvorfor skulle du ikke også kunne det?
Men hvis du absolut vil holde kat på "din måde", så sørg i det mindste for at sætte en kattelem i det rum, hvor katten opholder sig. Det KAN vel lade sig gøre! (Og hvis hun ikke er neutraliseret, så vil det være en rigtig god ide).
apr 2008
Forstår ikke rigtigt at du ikk snart kan fatte at katten vælter alt den kan komme i nærheden af når den er alene. Hvordan vil du så have at jeg skulle have noget som helst stående eller for den sags skyld liggende?
feb 2007
apr 2008
HURRA FOR KATTERGALLERI
feb 2007
Jeg var også hundenervøs for de skulle smadre mine fine lysestager og figurer.... og det blev ikke bedre da maine coon'en kom til, coons er kendt for at være nogle klovne...
Gæt hvem der ødelægger mest herhjemme... det er dælme ikke kattene, men mig -har nu kun 9 tallerkner tilbage ud af 12
Kattene har intet væltet eller smadret i... ja de har vist slet ikke ødelagt noget de sidste 3-4 år...
At det så er pestilens jeg har kattehår overalt.. det er hvad er
Du spurgte efter hvad din kat fejlede fordi den sked på gulvet.... Folk har svaret dig at du så ikke kan lide svaret, det er hvad det er... Så synes jeg du i stedet skal gå til dyrlægen.
Men katte er altså meget "følsomme" og da de ikke kan fortælle dig direkte hvad der er galt og at de er utilfredse... Så viser de det på andre måder og det er om at få taget fat på problemet i en fart så det ikke bliver en indgroet vane. Er en kat først blevet urenlig er det næsten umuligt at få den renlig igen...
feb 2007
Du kan tage dem eller lade være... ingen grund til at komme med spydige bemærkninger fordi du fik det af vide du ville høre.
feb 2007
Oups stavebøf
apr 2008
: /
Jeg har bare utroligt svært ved at tro på at katten sidder på gulvet i trods, som at vende en hånd efter snart 2 år
dec 2006
Der er da ingen grund til at blive så aggressiv og fornærmet over de svar, du har fået :S
Vi har fortalt dig lidt om, hvad den urenlighed, du søgte hjælp til, kan skyldes, og kommet med forslag til hvad dukan gøre for at løse problemet. Jeg har senest foreslået dig at sætte en kattelem i døren. Og det er ment som ordentlig hjælp - til både dig og katten.
Bortset fra det, så kan ikke helt blive klog på, om du mener det, du skriver, seriøst, eller om du er en troll, der kun er her for at provokere og komme af med noget galde?
jul 2016
Følger: 1 Svar: 1
sep 2013
Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
Vi har forsøgt med anden grus 2-3 bakker men intet hjælper. Hun går i bakkken 1-3gange of skider lige efter den er helt rengjort og der er nyt grus i. Også gør hun det gulvet igen 4 forskellige steder.
Bakken bliver taget når hun har været i den 3-4gange dagl så der er hele tiden ren bakke.
Nogen der kan hjælpe
Skider på gulvet