1.066 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Hader de billister...!! Hader de billister...!!

Hmm Dejligt med en påkørt kat...?? NOT. Er sku træt af at de tror det er Helsinør-motorvejen herude (ved Skibby)! Men heldigvis kommer Emil sig.. Bagpartiet er brækket 3 steder og en nerve er skadet.. Men dejligt med en god dyrlæge;o) Hvad man ikke gør for de små..;o) Han kommer forhåbeligt hjem i morgen..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hader de billister...!!
  • #2   21. dec 2009 pia

hvor er det godt at din mis kommer sig og at du får ham hjem i morgen
    det er dejligt med en go dyrlæge

• #3   21. dec 2009 Det er ikke nemt at holde af katte og være bilist idag. Det er med eget liv som indsats.

Så din bemærkning om bilister og hvad man gør for de små .... helt ærlig ...

• #4   21. dec 2009 Takker til alle de forstående;o)

Og til de ikke for kloge;
    For det første må man kører 80 herude, men folk køre tit 110-120 km/t hvis ikke mere! Uanset hvordan vejret er.

For det andet kan man ikke lave om på kattens natur. Med at være ude.

for det tredje så har jeg fin samvittighed. Det er jo ikke mig som køre videre efter at have ramt et dyr!

• #5   21. dec 2009 hold katte inde på egen grund for søren!!

lige meget om hvor stærkt folk køre så er det ikke sikkert at man kan nå at bremse ned. katte går nemlig tit ud for bilen bare sådna pludsligt.
    jeg har selv siddet i en bil hvor vi bremsede hårdt op for en kat.
    der endte jeg med hold i nakken.
    eg siger ikke at man må køre som på en motorvej. men at man gør klogest i at overholde loven og holde katten på egen grund.

nu er sket jo sket og stakkels mis og god bedring :o)

• #6   21. dec 2009 Pia,

jeg er ikke sikker på du ville have ligså god samvittighed hvis jeg havde nedlagt dit dyr. DIT dyr udgør uanset hvor hurtigt eller langsomt der køres også en risiko for de der i dine øjne tumpede bilister. I særdeleshed som vejene har været de sidste dage.

Siger Lis, der ikke er for klog, og som kører efter loven og forholdene og til dato ikke har kørt nogen dyr ned - det har været tæt på - kun heldet har gjort der ikke var nogen der pottede op i mig bagfra.

• #7   21. dec 2009 Lige meget om bilister kører hurtigt eller langsomt, kan der ske ulykker...
    Jeg holder selv mine inde, for jeg ved hvor hurtigt sådan noget går...

Da jeg boede på landet så jeg meget ofte døde katte i vejkanten og jeg har oplevet at ramme en kat, selv om jeg kun kørte 40 km/t, og klodsede bremsen.:(

Det er meget svært, at vide hvad man skal sige til sådan noget her... godt at katten stadig lever i hvert fald...
    Og jeg kan også godt give dig ret i, nogle bilister kan være nok så onde og ligeglade... ja, nogen kan faktisk direkte finde på at jage en kat med deres biler...! For slet ikke at nævne de utallige andre unaturlige farer katten kan møde derude... smiley

Men god bedring med den lille... krydser fingre for, at det aldrig kommer til at ske igen.

• #8   21. dec 2009 Det er rigtig sørgeligt at din mis er blevet påkørt og det er utrolig heldigt at den kommer sig igen men jeg håber at du har fået en forskrækkelse og holder den væk fra vejene fremover for hvad med næste gang så er det ikke sikkert at du får den tilbageved....din kat ønsker sig en løbegård i julegave........held og lykke med missen.kh. Løverne

• #9   21. dec 2009 hvor har jeg ondt af dig og katten. håber han kommer sig hurtigt...

Jeg dræbte selv en kat for nogle måneder sidden og hvor gjorde det bare ondt. det tog mig en dag at komme over.
    jeg kom kørende og satten røg måske under bilen. jeg vendte om ved første mulighed og kom tilbage, den var dræbt på stedet og fik den ind i vejkanten. da jeg kørte på job næste dag var den væk.

• #10   21. dec 2009 ik om jeg kunne drømme om at nægte min kat et udeliv.det vil være imod dens natur.

• #12   21. dec 2009 det er heller ikke i kattensnatur at blive holdt som kæledyr.`?

men man kan da bare sætte et højt hegn op i haven som katten ikke kan komme over?

hilsen maria. som er sur over folk som ikke kan holde katte på egen grund!

mine hunde render heller ikke rundt ude på vejene..

• #15   21. dec 2009 Ulla..............det er da fuld stændigt ligegyldigt hvor stærkt en bil køre.......hvis først bilen rammer dyret så er den som regel færdig og de dyr som overlever er i fåtal..........hvorfor er det så vigtigt at folk lukker deres dur ud når man ved et der en en stor risiko for at den kommer til at lide og senere dør når den færdes ude.........jeg forstår det simpelt hen ikke.......for mig er mit dyr kommet for at blive og nyde sit optium uden frygt.............kh. Løverne

• #16   21. dec 2009 det er altså noget sludder...selvfølgelig er ens reaktions evne bedre jo langsommere man køre...

• #17   21. dec 2009 flelis; jo det har man.

(link fjernet)

• #18   21. dec 2009 Men nægter at tro på det er farten der lige gjorde at katten blev ramt, den var nok også blevet ramt selv om de kørte 79 km i timen.

Hvis man lukker sit dyr ud, må man altså leve med den kan komme til skade når den løber ud på vejen.

Kan ikke lige huske hvem der gjorde det, men man kan altså ikke sammenligne børn og dyr!!!!

• #23   21. dec 2009 felis; det var nu kun 1 gang du gav mig dne forklaring overdrivelsen fremmer forståelsen!

og hvorfor skulle dyrenes beskyttelse skrive noget forkert?

jeg har min mening og du har din.

• #24   21. dec 2009 det er et under hvordan nogen dyr kan overleve at blive påkørt hvis de påkøres med lav hastighed frem for høj hastighed...

felis:

jeg har kørekort... og jeg ved så ganske godt at ens reaktionsevne er bedre og hurtigere ved langsom fart... man kan jo undres lidt ved at folk der kommer bragende med fuldfart ikke når at reagere når de påkøre et dyr... kender du det med at undvige når et dyr løber over vejen...man skal jo nok reagere på det er det hvis man har lav fart...
    vil bare sige håber ikke du kommer fordi her hvor jeg bor, da jeg ikke ønsker nogen af mine dyr braget ned af en med høj fart...og dræbt:-)

det med bremselængden det er vidst logik for burhøns:-) de færreste tager nok det som en ny viden at jo mere fart, jo større bremselængde...

• #27   21. dec 2009 jamen det er det jeg siger som er rigtigt.
    du har pligt til at holde kat på egen grund.

• #28   21. dec 2009 DB fylder ikke folk med løgn... så jeg tror nu på det link du har sendt

• #30   21. dec 2009 Sikke noget sludder,, og så fra en kørelærer..
    Ham har jeg ikke taget mit kørekort hos..
    Reaktionstiden er fra du opdager noget uforudset til du reagerer ved ex at breme.... fuldstændig som beskrevet af Felis...

Her i Skibby kører alle som rigtige bonderøve, med et forkvaklet forhold til dyr. Det sker meget ofte at man ser både katte og harer på vejen, og ingen stopper for at tage dem med, eller lægge dem ind i vejkanten..
    Heldivis bor jeg et sted hvor kattene kan opdage bilerne i god tid, så de kan komme af vejen..
    Jeg bliver lige nød til at pointere at jeg ikke cykler her ude efter mørkets frembrud, for bilisterne taget intet hensyn, what so ever... De racer afsted. Glad for at jeg ikke har børn der skal cykle i skole....

Glad for at Emil kommer sig, Pia.

• #31   21. dec 2009 Man bliver altså ikke hurtigere til at jokke på bremsen fordi man tilfældigvis kører 110 km/ timen i stedet for 80 km/t

korrekt......... men nu handler det jo ik om det. men om man når at reagere så man får trådt på bremsen..

• #32   21. dec 2009 ulla P
    Fordi lovgivningen er anderleders, desuden burde forældre der lader deres børne lege på de danske veje have en røvfuld!!!
    Ansvarlige forældre lære selvfølgelig at man ikke løber ud forand en bil, eller det gjorde mine forældre med mig. Og hvis man tænker over det hvor tit ser du en kat som er på størrelse med et barn som kan gå uden en voksen???

• #34   21. dec 2009 Takker meget for alle "held og lykke"'erne og "god bedring"'erne;o))

Ved selvfølgelig godt at man ikke kan give alle billisterne skylden, men hvis man er uheldig at ramme en kat, så sørg da for at den er død.. Og at den ikke ligger og lider.

Min hoveddør er 15-20 meter fra hovedvejen, og Emil kom selv over til døren.. Det er sgu lidt hårdt at se sin kat ligge og prøve at kæmpe sig frem ad. Og at den bare ligger og piver, når man sådan set bare kigger på den...

Er glad for at det blev opdaget i tide, så han kan få det godt igen;o)

• #35   21. dec 2009 Jeg er også glad for at katten overlever, specielt fordi bilisterne kører hensynsløst i det område hvor den er blevet påkørt...

Ordkløveri ,,, det kalder jeg det ikke.. og så vidt jeg kan læse var det vist kun fordi der herskede tvivl om, hvad en reaktionstid er... det er et faktum og er ikke til diskussion , uanset hvad der ellers menes...

Check lige nedestående link, bare for en god ordens og julefredens skyld. smiley

http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Sprog/Fremmedord/r-rg/reaktionstid

• #36   21. dec 2009 Uanset om du køre 20 km i timen eller 120.......... rammer du først en kat fordi du ikke har set den eller har mulighed or at bremse så bliver den trumlet ned og jeg ville være helt ødelagt hvis jeg påkørte en kat og den sat fast inde under mit hjul..........og var fuldstændig massekreret eller den led.........kan folk bare ikke få lukket deres dyr inde på eget matrikel og få indhegnet haven eller lave en løbegård så ville dyrene leve i tryghed og sikkerhed og vi andre havde mindre at koncentrere os om på vejene og især på landevejene som er så mørke..........tænk jer om som lader deres katte løbe frit...........kh. Løverne

• #37   21. dec 2009 Emil kommer IKKE ud igen. Selvom han måske har fået lidt respekt for vejen, tør jeg ikke tage chancen..;o)

• #42   22. dec 2009 Felis F: Ved godt at de kan være svære at fange, men man bliver bare ked af det når katten kommer krybende og slæbende med bagpartiet... Nu er jeg så glad for at han klare den;o), men hvis jeg skulle have aflivet ham, så havde jeg håbet på at han var død på stedet, i stedet for at have smerterne ...;o/

• #43   4. jan 2010 Emil er kommet hjem;o) Kom hjem dagen efter han blev påkørt.. Han har været til lægen nogle gange, for at få skiftet "gipsen". Nu er han til Dr. Dyr igen.. Med væske i poten.. Dyrlægen har gjort alt hvad han kunne, men tror der er kommet koldbrand i benet;o( Han støtter stadig heller ikke på det andet.. Dyrlægen siger at hvis der er koldbrand, så er der ingen vej frem.... Han kommer ikke i bedring...

• #44   4. jan 2010 Det gør mig virkelig ondt at høre,,, Stakkels Emil.
    Har tænkt på ham, hver gang jeg kører forbi.
    Istedet for skiltet med krydsende cyklister, burde vi sætte et skilt op, med krydsende husdyr....

• #45   4. jan 2010 Hørt.. Sikker på at Emil er glad for tankerne, det er jeg i hvert fald.. Jeg venter jo desværre bare på dommen idag.. X'er alt hvad der kan X's.

• #47   4. jan 2010 YEEES;o) Har lige snakket med dyrlægen;o) Emil's ene ben (som ikke er i gips, men opereret) kommer sig helt (med træning selvfølgelig). Det andet ben (med gips) er der IKKE gået koldbrang i!!;o)) Selve benet er ikke ret pænt, men han skulle også gerne komme sig (hvis ikke helt, så meget tæt på) men selvfølgelig skal begge ben trænes..

Bare SÅ dejligt at høre;o)) Lille Emil- manden kommer hjem igen;o))
    Sætter et par billeder ind af hans poter/ben senere..

• #48   4. jan 2010 Super gode nyheder...
    Bliver så glad på dine vegne...

• #49   4. jan 2010 Pu ha sikke en omgang for lille Emil.............hvor er det stærkt at du går så langt med din misse dreng.........han er selv en fighter...........pøj pøj med ham...........og pas på ham fremover.kh. Løverne

• #50   5. jan 2010 Takker;o) Han bliver passet godt på;o)

Kommentér på:
Hader de billister...!!

Annonce