Hader de billister...!! Hader de billister...!!
Hmm Dejligt med en påkørt kat...?? NOT. Er sku træt af at de tror det er Helsinør-motorvejen herude (ved Skibby)! Men heldigvis kommer Emil sig.. Bagpartiet er brækket 3 steder og en nerve er skadet.. Men dejligt med en god dyrlæge;o) Hvad man ikke gør for de små..;o) Han kommer forhåbeligt hjem i morgen..
apr 2008
Følger: 105 Følgere: 99 Katte: 8 Emner: 242 Svar: 2.576
hvor er det godt at din mis kommer sig og at du får ham hjem i morgen
det er dejligt med en go dyrlæge
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Så din bemærkning om bilister og hvad man gør for de små .... helt ærlig ...
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 60
Og til de ikke for kloge;
For det første må man kører 80 herude, men folk køre tit 110-120 km/t hvis ikke mere! Uanset hvordan vejret er.
For det andet kan man ikke lave om på kattens natur. Med at være ude.
for det tredje så har jeg fin samvittighed. Det er jo ikke mig som køre videre efter at have ramt et dyr!
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 64
lige meget om hvor stærkt folk køre så er det ikke sikkert at man kan nå at bremse ned. katte går nemlig tit ud for bilen bare sådna pludsligt.
jeg har selv siddet i en bil hvor vi bremsede hårdt op for en kat.
der endte jeg med hold i nakken.
eg siger ikke at man må køre som på en motorvej. men at man gør klogest i at overholde loven og holde katten på egen grund.
nu er sket jo sket og stakkels mis og god bedring :o)
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
jeg er ikke sikker på du ville have ligså god samvittighed hvis jeg havde nedlagt dit dyr. DIT dyr udgør uanset hvor hurtigt eller langsomt der køres også en risiko for de der i dine øjne tumpede bilister. I særdeleshed som vejene har været de sidste dage.
Siger Lis, der ikke er for klog, og som kører efter loven og forholdene og til dato ikke har kørt nogen dyr ned - det har været tæt på - kun heldet har gjort der ikke var nogen der pottede op i mig bagfra.
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.547
Jeg holder selv mine inde, for jeg ved hvor hurtigt sådan noget går...
Da jeg boede på landet så jeg meget ofte døde katte i vejkanten og jeg har oplevet at ramme en kat, selv om jeg kun kørte 40 km/t, og klodsede bremsen.:(
Det er meget svært, at vide hvad man skal sige til sådan noget her... godt at katten stadig lever i hvert fald...
Og jeg kan også godt give dig ret i, nogle bilister kan være nok så onde og ligeglade... ja, nogen kan faktisk direkte finde på at jage en kat med deres biler...! For slet ikke at nævne de utallige andre unaturlige farer katten kan møde derude...
Men god bedring med den lille... krydser fingre for, at det aldrig kommer til at ske igen.
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 205
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 23 Emner: 39 Svar: 241
Jeg dræbte selv en kat for nogle måneder sidden og hvor gjorde det bare ondt. det tog mig en dag at komme over.
jeg kom kørende og satten røg måske under bilen. jeg vendte om ved første mulighed og kom tilbage, den var dræbt på stedet og fik den ind i vejkanten. da jeg kørte på job næste dag var den væk.
jan 2007
mar 2009
men man kan da bare sætte et højt hegn op i haven som katten ikke kan komme over?
hilsen maria. som er sur over folk som ikke kan holde katte på egen grund!
mine hunde render heller ikke rundt ude på vejene..
apr 2005
jan 2007
mar 2009
(link fjernet)
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 437
Hvis man lukker sit dyr ud, må man altså leve med den kan komme til skade når den løber ud på vejen.
Kan ikke lige huske hvem der gjorde det, men man kan altså ikke sammenligne børn og dyr!!!!
mar 2009
og hvorfor skulle dyrenes beskyttelse skrive noget forkert?
jeg har min mening og du har din.
jan 2007
felis:
jeg har kørekort... og jeg ved så ganske godt at ens reaktionsevne er bedre og hurtigere ved langsom fart... man kan jo undres lidt ved at folk der kommer bragende med fuldfart ikke når at reagere når de påkøre et dyr... kender du det med at undvige når et dyr løber over vejen...man skal jo nok reagere på det er det hvis man har lav fart...
vil bare sige håber ikke du kommer fordi her hvor jeg bor, da jeg ikke ønsker nogen af mine dyr braget ned af en med høj fart...og dræbt:-)
det med bremselængden det er vidst logik for burhøns:-) de færreste tager nok det som en ny viden at jo mere fart, jo større bremselængde...
mar 2009
du har pligt til at holde kat på egen grund.
jan 2007
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 48
Ham har jeg ikke taget mit kørekort hos..
Reaktionstiden er fra du opdager noget uforudset til du reagerer ved ex at breme.... fuldstændig som beskrevet af Felis...
Her i Skibby kører alle som rigtige bonderøve, med et forkvaklet forhold til dyr. Det sker meget ofte at man ser både katte og harer på vejen, og ingen stopper for at tage dem med, eller lægge dem ind i vejkanten..
Heldivis bor jeg et sted hvor kattene kan opdage bilerne i god tid, så de kan komme af vejen..
Jeg bliver lige nød til at pointere at jeg ikke cykler her ude efter mørkets frembrud, for bilisterne taget intet hensyn, what so ever... De racer afsted. Glad for at jeg ikke har børn der skal cykle i skole....
Glad for at Emil kommer sig, Pia.
jan 2007
korrekt......... men nu handler det jo ik om det. men om man når at reagere så man får trådt på bremsen..
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 20 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 437
Fordi lovgivningen er anderleders, desuden burde forældre der lader deres børne lege på de danske veje have en røvfuld!!!
Ansvarlige forældre lære selvfølgelig at man ikke løber ud forand en bil, eller det gjorde mine forældre med mig. Og hvis man tænker over det hvor tit ser du en kat som er på størrelse med et barn som kan gå uden en voksen???
apr 2007
Ved selvfølgelig godt at man ikke kan give alle billisterne skylden, men hvis man er uheldig at ramme en kat, så sørg da for at den er død.. Og at den ikke ligger og lider.
Min hoveddør er 15-20 meter fra hovedvejen, og Emil kom selv over til døren.. Det er sgu lidt hårdt at se sin kat ligge og prøve at kæmpe sig frem ad. Og at den bare ligger og piver, når man sådan set bare kigger på den...
Er glad for at det blev opdaget i tide, så han kan få det godt igen;o)
sep 2008
Ordkløveri ,,, det kalder jeg det ikke.. og så vidt jeg kan læse var det vist kun fordi der herskede tvivl om, hvad en reaktionstid er... det er et faktum og er ikke til diskussion , uanset hvad der ellers menes...
Check lige nedestående link, bare for en god ordens og julefredens skyld.
http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Sprog/Fremmedord/r-rg/reaktionstid
apr 2005
apr 2007
apr 2007
apr 2007
sep 2008
Har tænkt på ham, hver gang jeg kører forbi.
Istedet for skiltet med krydsende cyklister, burde vi sætte et skilt op, med krydsende husdyr....
apr 2007
apr 2007
Bare SÅ dejligt at høre;o)) Lille Emil- manden kommer hjem igen;o))
Sætter et par billeder ind af hans poter/ben senere..
sep 2008
Bliver så glad på dine vegne...
apr 2005
apr 2007
Hader de billister...!!