HJÆLP - Han er SÅ Fedtet... {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg håber virkelig, at i kan hjælpe mig...
Vi har en lille hankilling på 5 måneder, han er blandet af hellig birma (mor) og norsk skovkat/tyrkiisk angora (far)...
Sagen er den, at allerede da vi hentede Tuc, var han sindsygt fedtet. jeg er ikke den store katte ekspert, så jeg tænkte at eftersom han havde get ude på et landsted, så var han sikkert møgbeskidt og trængte til et bad - Så det gav jeg ham... men ak og ve... nu hvor han er 5 måneder er han stadig mega fedtet, jeg har set tiden lidt an, fordi jeg tænkte, at det sikkrt var fordi han killing og hans pels ville blive bedre med tiden, men det er den bare ikke... :o(
Han er sund og rask, og fuld af spilopper, men bare man har siddet og kælet med ham en halv time, føles det som om, at man ikke har vasket sine hænder ordenligt, efter man har puttet voks i håret ;o(
Han får royal canin til killinger, og har fået det hele tiden... Whar to do????
Hilfe....
Hilsen anja og Tuc den fedtede...
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.835
maj 2009
Følger: 11 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 43
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Hvis hans pelstype er efter Skovkatten, skal den nemlig IKKE være "fluffy" som på andre racer. En MCO-pels forresten heller ikke.
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.835
Jeg retter lige: Det er måske gratis
apr 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
apr 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
Det kan også sagtens være foder, m.m.
Husk når du vasker, IKKE menneskeshampoo, og al shampoo skal være skyllet HELT ud, pelsen skal knirke når du kører hånden henover pelsen under vandet, og så skal du lige skylle engang til.
Hvis shampooen ikke er helt ude, eller hvis katten ikke er helt tør (hårtørre kan sagtens bruges, bare ikke for varm), kan huden og pelsen blive irriteret, og katten vil danne endnu mere fedt, plus den krøller.
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
HJÆLP - Han er SÅ Fedtet...