{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.509 visninger | Oprettet:

Hvornår har man "mange" katte? ;o) {{forumTopicSubject}}

Jeg har endnu ikke selv kat, men glæder mig meget til at jeg skal. Jeg har faktisk reserveret 2 steder og pludselig kom jeg så til at tænke på at jeg faktisk får 4 katte, når alle er flyttet ind. Lige i starten overvældede det mig lidt og jeg tænkte at det var MANGE, men nu har jeg vænnet mig til tanken og ville sikkert købe flere hvis jeg havde råd og tid til at nusse om flere ;o)

Hvad med jer, hvor mange er "mange"?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår har man "mange" katte? ;o)
  • #1   27. nov 2009 hvad er det for en race du får..:)

• #2   27. nov 2009 Ja det bliver lidt af en blandet landhandel, det er en maine coon, en hellig birma og to burmesere ;o)

• #4   27. nov 2009 okay jeg får 2 british shorthair killinger her om 1 mdr..glæder mig helt vildt..og vi har i forvejen 1 scottish fold.på 8 år d 9 dec..:)

• #6   27. nov 2009 Man har mange katte når man ikke har råd til foder og grus samt dyrlæge (når de behøver) til dem alle..

Man har for mange når man ikke kan nå rundt til alle kattene på 1 dag

• #7   27. nov 2009 Jeg har 3 inde katte i en lejlighed på
    105 cm2 og det synes jeg er rigeligt :o)
    Jeg tror at det er forskelligt, for vi har
    også 2 børn på 6 og 12 år som skal
    køres til sport 4 til 5 gange om ugen
    og jeg går selv 2 gange om ugen og
    min mand 4 gange,så jeg synes at
    det er rigeligt med 3 katte.

• Betty S
    Betty S Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 38 Svar: 122
    #8   27. nov 2009 Tja godt spørgsmål.. jeg vil bare lige sige at jeg er glad for at have 4 smiley en dejlig flok der er meget glad for hinanden smiley meningen var at viu kun skulle have haft 3 - men skæbnen ville anderledes smiley

• #9   27. nov 2009 Hvorfor vælger du tre ret forskellige racer?

• #10   27. nov 2009 Jeg har 2 katte, det er for lidt *GG*

Men kæresten og jeg er ikke helt enige om hvor mange er nok, vi skal jo begge kunne bo her.

Jeg har dog fået lov til at udvide katteflokken, når vi en dag flytter i hus (om 1 år eller 2...) smiley

• #11   27. nov 2009 Jeg har to katte.. Jeg vil inderligt gerne have en polydactyl sort sølv blotched tabby mainecoon han.. Og så drømmer jeg om at opdrætte colourpoint engang.. Så jeg kommer nok til at få hvad der af de fleste betegnes som mange..
    Jeg er helt enig med Tanja, man har for mange katte når man ikke har råd til dem..

• #14   27. nov 2009 vi har 11 katte smiley og der fint plads til alle både hjerterum og husrum smiley
    de 4 af dem valgte vi selv.
    Så kom der en tilløber ingen ville kendes ved ham så han blev en del af familien.
    Den næste havde mistet sin mor hun lå død vedsiden af ham, også tog vi ham ind og flaskede ham op, og han blev her os, han passede fint ind smiley
    Sille er det sidste skud på stammen, hende var der heller ingen der ville kendes ved og folk var meget onde ved hende, hun havde så små mislinger i mavsen da vi fik hende ind, og dem har vi beholdt. smiley

• #15   27. nov 2009 Jeg har 4 katte... Og selvom jeg holder virkelig meget af dem alle sammen, så synes jeg ikke jeg kan give dem alle den opmærksomhed som jeg gerne ville...
    Det er ikke fordi de jeg ikke får nusset dem alle igennem hver dag, men ville bare ønske jeg havde lidt mere ene tid med dem hver især, lyder måske fjollet... Men det er ikke alle sammen der er lige sociale, og dem der er mindre sociale synes jeg får for lidt opmærksomhed i hverdagen.
    Men nu er jeg også kun en til at nusse herhjemme smiley

• #16   27. nov 2009 <b>Lis - Det er bedre at forebygge end at helbrede *</b>
    Birmaen og maine coonen kan sagtens sammen og burmeserne vil også have hinanden, så jeg ser intet problem. Birmaen og mainecoonen får jeg fra samme sted, og der går de udmærket sammen ;o)

• #17   27. nov 2009 Hvornår man har for mange er et godt spørgsmål...
    Men som før nævnt her skal man i hvert fald være sikker på man har råd, og ikke mindst tid til dem smiley
    Høgerstedetsskovkatte har 3 fertile hanner og 10 fertile piger...
    Blandet af ungdyr og voksne ..
    derudover har jeg en svensk skovkatte han til låns...
    Jeg bruger ca 2-3 timer hver dag på mine katte + -
    Lene Og høgerstedetsskovkatte

• #18   28. nov 2009 Det kommer vel an på kattene.

Jeg har 26 (28 på tirsdag), og det er ikke for mange.

Nu ser vi hvordan det ser ud når de 2 nye flytter ind.

Men hvis de falder godt ind i flokken, er det skam ikke udelukket at der kunne være plads til flere.

Hilsen Dorte og alle nussemisserne

• #19   28. nov 2009 Forstår slet ikke hvordan i kan have så mange katte.... så mange hænder har man jo slet ikke til at nusse smiley

• #22   28. nov 2009 Nu er der jo stor forskel på, om man tager 6 huskatte, som er født som udekatte og gør til indekatte, eller om man vælger 6 racekatte som trives som indekatte. I sidstnævnte tilfælde, kan jeg ikke se hvorfor det skulle være egoistisk eller synd for kattene..

• #23   28. nov 2009 Snakker vi avl - så har man for mange katte hvis man ikke kan få sine hunner parret så det er forsvarligt (det er ikke sundt for en hunkat at gå længerevarnde fertil uden at blive parret) - og kan få "overskuddet" af killinger afsat.

• #24   28. nov 2009 Det højeste antal katte, jeg har haft var 5 (ude/indekatte), og det var mange, synes jeg. Nu har jeg 2 indekatte, og har ikke plads til flere. De fylder MEGET, de to - også i sengen :S

• #25   28. nov 2009 Jeg har 4 stk.. startede med én.. og så tog det ligesom om sig;o) De er norske skovkatte, de er indekatte, og vi lever i sus og dus i vores rækkehus på 75 kvm, dertil hører så en haven som er indhegnet, misserne løber ind og ud som det psser dem.. Synes det er fint med pladsen, selvf fylder 4 store katte, men her er plads til alle kan få deres behov dækket, både for selskab og for privatliv;o)

• #26   30. nov 2009 Jeg syns det er lidt forskelligt fra person til person hvornår der er for mange katte.. Jeg syns man skal have plads til dem alle, penge til dyrelægeregninger ved dem alle, foder osv.. og ikke mindst overskud til at tage sig af, og snakke med dem alle hverdag...

• #27   30. nov 2009 Jeg har 3 katte i min lejlighed på 89 m2 (folk synes måske, at den er indrettet mest til dem ;o)) og det er passende, synes jeg (jeg har trappe op til hems og bjælker, som de kan drøne op og ned og frem og tilbage ad, samt kradsetræer). Min økonomi er ret stram, for de skal have det bedste af det bedste (og desværre en masse dyrlægebesøg p.g.a. Perle Pufs skavanker) - men så sparer jeg lidt på mig selv ;o)

Men i fremtiden (når jeg forhåbentlig er flyttet i hus) kunne jeg da også tænke mig at have en hund, et par heste og nogle høns oveni de 3 katte, jeg har nu. Jeg tror heller ikke, at Perle Puf egner sig til en større katteflok - det må man jo også tage med, og det fungerer godt mellem misserne, som det er nu.

Kommentér på:
Hvornår har man "mange" katte? ;o)

Annonce