{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun er begyndt at tisse
  • #1   25. nov 2009 hvad er det??

• #2   25. nov 2009 Okay er det dyrt eller ??

• #3   25. nov 2009 nej overhovede ikke. hun for stadigvæk samme mad og det hele. det er kun det at vi er flyttede.

• #4   25. nov 2009 Ja hun er nok stresset over flytnigen, men det kan jo også være krystaller, der generer hende igen. Så hvis ro og Feliway ikke hurtigt hjælper, så giv lige dyrlægen et ring.
    Er hun neutraliseret?
    Og har hun været vant til at være ude før?

Stil et par ekstra vandskåle rundt om i lejligheden. Det vil nok få hende til at drikke mere, hvilket er godt for urinvejene.
    Hvis hun ikke får udelukkende urin-diæt-foder nu, så giv hende noget vådfoder hver dag (også aht. væskeindtag). Fx kogt fisk eller kylling serveret med kogevandet.

• #5   25. nov 2009 hun er ikke neutraliseret og er ikke van til at være ude. Hun er hellere ikke som hun var dengang hun havde krystaller så tror jeg også jeg kan udelukke. Skal jeg selv toge kyllingen og fisken eller ??

• #6   25. nov 2009 jeg tænker på om hun måske har urinvejinfektion...
    jeg ville nok få det tjekket som det første, (kun en urin prøve kan give et sikkert svar).
    jeg syntes det er bedst at udelukke en evt sygdom ved katten før men prøver med noget beroligende som feliway.
    for det kan også være stress pga flytning...

• #7   25. nov 2009 carina, jeg syntes også det ville være en god ide at neutralisere hende hvis ikke i ønsker killinger, ved godt at hun er inde kat, men det kn være meget stressende at komme i løbetid uden at få killinger...

• #8   26. nov 2009 Nu ved jeg ikke, hvordan hun var sidst, hun havde problemer med krystaller, men urenlighed er ofte det eneste symptom / det første symptom på dette og andre urinvejslidelser.

Hvis katten gennemgår gentagne løbetider uden at blive parret, er det meget stressende for katten - og så giver det også øget risiko for livmoderbetændelse.

Når man tænker på, at stress i sig selv kan føre til urenlighed, og at stress også kan udløse visse urinvejslidelser, og at tisseri udenfor bakken desuden er normal adfærd for fertile katte, så vil det mest oplagte være at bestille tid hos dyrlægen til neutralisation - og selvfølgelig også tjek for om der er krystaller eller andet med urinvejene.
    Vent endelig ikke for længe, så tisseriet risikerer at nå at blive til en vane.

Lige et link: http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed

**Skal jeg selv toge kyllingen og fisken eller ??**
    Altså du kan jo sagtens give almindeligt vådfoder også, og så supplere med hjemmelavet. Bare kog noget kylling eller fisk (uden ben) og server kødet med kogevandet : ) De fleste katte synes det smager dejligt, og så er det sundt smiley

Kommentér på:
Hun er begyndt at tisse

Annonce