641 visninger
|
Oprettet:
Hun er begyndt at tisse {{forumTopicSubject}}
Hjælp, vi flyttede i lejlighed fir to uger siden og pjuske er begyndt at tisse i sofaen,
Hvad kan jeg gøre ved det??
dec 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 18 Svar: 49
dec 2008
dec 2008
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Er hun neutraliseret?
Og har hun været vant til at være ude før?
Stil et par ekstra vandskåle rundt om i lejligheden. Det vil nok få hende til at drikke mere, hvilket er godt for urinvejene.
Hvis hun ikke får udelukkende urin-diæt-foder nu, så giv hende noget vådfoder hver dag (også aht. væskeindtag). Fx kogt fisk eller kylling serveret med kogevandet.
dec 2008
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
jeg ville nok få det tjekket som det første, (kun en urin prøve kan give et sikkert svar).
jeg syntes det er bedst at udelukke en evt sygdom ved katten før men prøver med noget beroligende som feliway.
for det kan også være stress pga flytning...
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Hvis katten gennemgår gentagne løbetider uden at blive parret, er det meget stressende for katten - og så giver det også øget risiko for livmoderbetændelse.
Når man tænker på, at stress i sig selv kan føre til urenlighed, og at stress også kan udløse visse urinvejslidelser, og at tisseri udenfor bakken desuden er normal adfærd for fertile katte, så vil det mest oplagte være at bestille tid hos dyrlægen til neutralisation - og selvfølgelig også tjek for om der er krystaller eller andet med urinvejene.
Vent endelig ikke for længe, så tisseriet risikerer at nå at blive til en vane.
Lige et link: http://www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed
**Skal jeg selv toge kyllingen og fisken eller ??**
Altså du kan jo sagtens give almindeligt vådfoder også, og så supplere med hjemmelavet. Bare kog noget kylling eller fisk (uden ben) og server kødet med kogevandet : ) De fleste katte synes det smager dejligt, og så er det sundt
Hun er begyndt at tisse