821 visninger
|
Oprettet:
Gå tur med sin kat?? {{forumTopicSubject}}
Jeg har set flere billeder herinde hvor folk går tur med deres katte i seler, synes det ser hyggeligt ud.
Nogen der har gode eller dårlige erfaringer med det?
Jeg er to skønne katte - indekatte, de er 21 og 17 uger gamle.
Er der noget man skal være ops på, eller er det en dårlig idé?? Vil gerne høre jeres mening :o)
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Jeg har haft flere katte, som jeg gik tur med i sele. De 2 jeg har nu, kan ikke hitte ud af det, men er heller ikke helt sikker på jeg ville turde mere, er nok lidt 'bange' for at møde løse hunde.
Den ene af de tidligere var meget glad for vores ture, han gik hen til kommoden, hvor selen lå og miavede, når han syntes det var tid til en gå-tur.
Hvis jeg ikke reagerede kunne han finde på at 'banke' en af de andre katte (ikke alvorligt), hvorefter han kiggede på mig og gik hen til kommoden igen. Så gik vi som regel en tur.
Eller kørte i bilen over til skoven, hvor der ligger et godt is-hus, så købte jeg en vaffel, mens han sad og ventede på forsædet (til stor underholdning for forbipasserende). Så spiste vi isen sammen og gik derefter en tur i skoven, inden vi kørte hjem igen.
Det var rigtig hyggeligt og han var virkelig en ener, helt speciel og rigtig god til det med gå-ture i sele.
Pia
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 14 Svar: 72
Er der nogen ulemper? Og er der nogen ting man skal være ops på, eller holde øje med?
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Jeg ville nok være meget opmærksom på at katten først vænner sig til selen og er tryg ved at have den på. Jeg ville selvfølgelig også sikre mig at den ikke kan komme ud af den.
Og så ville jeg nok undersøge de 'udvalgte' steder og sikre mig det ikke er der der luftes hunde. Som jeg skrev i mit første svar, tror jeg ikke jeg ville turde nu, i vores egen have jo måske, men ikke offentlige steder, hvor vi risikerede at møde hunde.
Pia
aug 2009
aug 2009
Nogen andre der har prøvet at gå tur med deres katte??
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
jeg gik hver dag med min hittekat, men jeg er ekstrem mørkerad og kan ikke når at gå nu mens det er lyst, så jeg har været på afvændning med vores gå ture....
men jeg syntes det var rigtig hyggeligt, på nær når man var syg, det kan de ikke forstå at man ikke bare kan komme ud og gå....
og der var ikke så meget hjælp at hente ved manden som syntes det er lidt flogt at gå tur med en kat...
begynder man på det forbligter det....
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Personligt går jeg aldrig længere end til græsplænen herhjemme, mest fordi der er så mange vilde katte, at der allerede der er sindsygt mange dfte, så vvi behøver ikke gå videre før de er godt "snust igennem"
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 205
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 43 Svar: 663
Men væn den ligeså stille til det, og lad det ske i dens tempo, åben døren så den selv kan gå ud ig ind igen.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
De kommer så heller ikke ud hver dag, men kun engang imellem som en adfærdsberigelse
aug 2009
Gå tur med sin kat??