{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
821 visninger | Oprettet:

Gå tur med sin kat?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har set flere billeder herinde hvor folk går tur med deres katte i seler, synes det ser hyggeligt ud.

Nogen der har gode eller dårlige erfaringer med det?

Jeg er to skønne katte - indekatte, de er 21 og 17 uger gamle.

Er der noget man skal være ops på, eller er det en dårlig idé?? Vil gerne høre jeres mening :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gå tur med sin kat??
  • #1   23. nov 2009 Hejsa
    Jeg har haft flere katte, som jeg gik tur med i sele. De 2 jeg har nu, kan ikke hitte ud af det, men er heller ikke helt sikker på jeg ville turde mere, er nok lidt 'bange' for at møde løse hunde.
    Den ene af de tidligere var meget glad for vores ture, han gik hen til kommoden, hvor selen lå og miavede, når han syntes det var tid til en gå-tur.
    Hvis jeg ikke reagerede kunne han finde på at 'banke' en af de andre katte (ikke alvorligt), hvorefter han kiggede på mig og gik hen til kommoden igen. Så gik vi som regel en tur.
    Eller kørte i bilen over til skoven, hvor der ligger et godt is-hus, så købte jeg en vaffel, mens han sad og ventede på forsædet (til stor underholdning for forbipasserende). Så spiste vi isen sammen og gik derefter en tur i skoven, inden vi kørte hjem igen.
    Det var rigtig hyggeligt og han var virkelig en ener, helt speciel og rigtig god til det med gå-ture i sele.
    smiley
    Pia

• #2   23. nov 2009 Det lyder dejligt, jeg har nemlig haft hund hvor jeg elskede at gå tur, men da jeg ikke må have hund her hvor jeg bor valgte jeg i sin tid at købe katte, men jeg savner gå-turene i skoven og da jeg så folk herinde gå tur med dem, blev jeg godt nok nysgerrig! :o)

Er der nogen ulemper? Og er der nogen ting man skal være ops på, eller holde øje med?

• #3   23. nov 2009 Hej igen
    Jeg ville nok være meget opmærksom på at katten først vænner sig til selen og er tryg ved at have den på. Jeg ville selvfølgelig også sikre mig at den ikke kan komme ud af den.

Og så ville jeg nok undersøge de 'udvalgte' steder og sikre mig det ikke er der der luftes hunde. Som jeg skrev i mit første svar, tror jeg ikke jeg ville turde nu, i vores egen have jo måske, men ikke offentlige steder, hvor vi risikerede at møde hunde.
    smiley
    Pia

• #4   23. nov 2009 Her hvor jeg bor, og hvor jeg har tænkt mig at gå med mine katte der har jeg ikke mødt en eneste hund, for alle de lejligheder herude må vi ikke have hunde, og jeg har boet her længe nu og har ikke set nogen overhovedet, så jeg er ikke bange for at møde nogen hunde. Men ja, det lyder som en god idé med at lade dem gå rundt med selen i noget tid til de er vændt sig til den. Er der noget andet? Tænker på hvis de pludselig ønsker at være ude hele tiden?

• #5   23. nov 2009 Altså, nu har jeg boet her i over 1½ år og jeg har aldrig set en eneste hund her, fordi vi ikke må holde hunde herude.. hvis jeg mødte en hund ville jeg selvfølgelig tage min kat op og håbe på det bedste, men tvivler på jeg ser en hund herude og jeg er ikke nervøs for at møde nogen..

Nogen andre der har prøvet at gå tur med deres katte??

• #6   23. nov 2009 vænder du dem først til at gå tur hver dag skal de ud hver dag, ellers ender du med at de bliver ved med at prøve at komme ud også uden sele...

jeg gik hver dag med min hittekat, men jeg er ekstrem mørkerad og kan ikke når at gå nu mens det er lyst, så jeg har været på afvændning med vores gå ture....

men jeg syntes det var rigtig hyggeligt, på nær når man var syg, det kan de ikke forstå at man ikke bare kan komme ud og gå....
    og der var ikke så meget hjælp at hente ved manden som syntes det er lidt flogt at gå tur med en kat...

begynder man på det forbligter det....

• #7   23. nov 2009 Væn dem langsomt til det, og gå kun på kattens primisser..

Personligt går jeg aldrig længere end til græsplænen herhjemme, mest fordi der er så mange vilde katte, at der allerede der er sindsygt mange dfte, så vvi behøver ikke gå videre før de er godt "snust igennem" smiley

• #8   24. nov 2009 Mener ikke det er i kattens bedste interesse at vende dem til udelivet i sele. Din kat vil værre utilfreds det meste af dagen fordi den vil ud. Har selv 2 som løbe ind og ud på teressen og det er et værre bøvl her om vinteren. Tør slet ikke tænke på hvordan det ville være hvis det skulle foregå i snor hver gang.

• #9   24. nov 2009 Jeg går med mine katte i sele her hjemme og det går helt fint, de elsker at komme med ud, og det er ingen brægeri overhovedet!

Men væn den ligeså stille til det, og lad det ske i dens tempo, åben døren så den selv kan gå ud ig ind igen. smiley

• #10   24. nov 2009 Anja N - ingen af mine katte er utilfredse det meste af dagen fordi de vil ud :S

De kommer så heller ikke ud hver dag, men kun engang imellem som en adfærdsberigelse

• #11   24. nov 2009 Mange tak for alle jeres gode råd :o)

Kommentér på:
Gå tur med sin kat??

Annonce