{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.038 visninger | Oprettet:

Majbritt P
Majbritt P
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

Min kat savler og har fråde om munden. Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hejsa Kattegalleri!

Min mor og hendes kærestes lille kat er der sket et eller andet med.
Det en lille kat, som de fandt i skuret, og siden hen har hun blevet boet her. Hun er omkring 5-6 mdr. gammel, men det vides ikke helt. Og på tirsdag skal hun til dr. dyr for at stelerises, og mærkes. Men idag skete der det, at da jeg (Datteren) var i baggangen, der hørte jeg en høj miauwen, jeg går ud og lukker døren op, og ind springer den lille Chilli - kan se der noget galt. Hun kryber langs gulvet og ind i køkkenet, da jeg ser nærmere til, der savler/fråder hun ud af munden, og det fortsætter og fortsætter - jeg ringer til min mor og hendes kæreste kommer hjem, og der ser det ud til hun har det .. "lidt" bedre, dog savler hun stadig og laver nogle spring indimellem og fiser afsted.
- Vi meget bekymret, for hun laver "kast op lyde" og savler hele tiden, og man kan se hun ikke har det godt.. dog klager hun sig ikke, så vi ved ikke om hun har ondt.

Hun har ikke spist, hun gjorde tegn til hun ville spise og drikke, men af en eller anden grund, så kan hun ikke.

( Uden alt for mange bemærkninger, så skal det lige siges, at vi ikke ligefrem har lommen fyldt af penge der står den ene dyrlæge regning efter den anden - ved det dyrt nok i sig selv den tur katten skal igennem tirsdag.. Og det meget meget dyrt at komme til dyrlæge i weekenden, - men derfor er vi jo bekymret for det lille pus uanset hvad.. Og min mor ville gerne om der var nogle gode råd.. Og lad venligst være med at brokke jer, ved godt man skal ringe til dyrlægen, men det ikke let når man ikke har råd til det - ikke når hun samtidig skal stelireseres, øremærkes osv her tirsdag..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat savler og har fråde om munden. Hjælp!
  • Majbritt P
    Majbritt P Tilmeldt:
    nov 2009

#1   15. nov 2009 Kan man evt. snakke med en dyrlæge om at regningen bliver delt? for min mor holder af katten, og det ved jeg.. men de har bare ikke råd til det her plus den tur tirsdag.. det jo ikke fordi hun ikke bekymre sig, ellers sad vi ikke her lige nu og havde oprettet en bruger bare for at spørge. Men ja, det ene øjeblik ser det ud til katten er okay, udover den savler... Men før, da jeg prøvede at løfte den, der bed hun mig og nyste så savlen var over det hele.

• #2   15. nov 2009 Selvfølgelig skal hun tjekkes med det samme, om det kan være en forgiftning - MEN det kan altså også være, at hun har fået noget galt i halsen, som stadig sidder og generer hende!!

Jeg har været igennem nøjagtigt det samme med Perle Puf.

• Majbritt P
    Majbritt P Tilmeldt:
    nov 2009

#3   15. nov 2009 Hun har lige kastet op, og det var slim der kom op, og det var svagt rosa farve, lidt .... årh!

• #5   15. nov 2009 Kan se at der intet står i din profil om alder,sted,kat med mere...
    Har du kun oprettet dig med henblik at få hjælp til katten ????????????
    Er du i tvivl om evt. sygdom,så RING TIL DYRLÆGEN !!!!!!!!
    Der går kostbar tid med først at oprette sig som bruger,især når der er mistanke om noget så livstruende som en forgiftning.....

• #6   15. nov 2009 Tag til dyrelægen selv om det er weekend og det koster dobbelt op. Du vil jo ikke midste den stakkels kat og det lyder som om den har brug for et tjek...

• #7   15. nov 2009 Det er de færreste katteejere, der har penge nok, men i en situation som denne her nytter det ikke at skele til den tomme pengepung, for katten SKAL til dyrlægen.

Ring evt. til den dyrlæge, der skal have hende på tirsdag.

Det er sjældent, at en kat klager sig højlydt, når den har ondt, og når den først gør det, er det ofte for sent.

Katten har (som andre også skriver) muligvis spist noget ætsende eller har noget siddende fast i halsen, men at den kaster lyserødt slim op, tyder nu nærmest på noget ætsende.

At hun bed dig, tyder i hvert fald på, at hun har ondt, så glem evt. alt om tirsdagens udgifter og ring til dyrlægen NU.

Håber på en tilbagemelding - Held og lykke!

• #8   15. nov 2009 Nej, det lyder bestemt ikke godt!! Prøv jeres dyrlæge, men hvis vedkommende nægter lade katten komme før betalingen, så prøv nogle flere indtil i finder en, der vil, og så krydser vi for, at katten holder ud! Heldigvis er det langtfra alle dyrlæger, der er så pengegriske!

• #10   15. nov 2009 Lotte, det er ikke helt rigtigt.

Tudserne er først på vej i dvale nu.

Men det der lyder bestemt ikke som tudse problemer.

jeg har utroligt mange tudser og frøer i haven, og killingerne kommer dagligt slæbende med dem, og så skummer de helt vildt.

Men alligevel er de dumme nok til at gøre det dagen efter igen.

Hilsen Dorte der også mener katten skal til dyrlæge med det samme, for det lyder som om der sidder noget i hals eller spiserør og irriterer eller ætser.

• #11   15. nov 2009 Fra Lov om dyrlægegerning:

Kap. 4 §7, stk 2
    Enhver praktiserende dyrlæge er forpligtet til på begæring at yde den første fornødne hjælp til alvorligt tilskadekomne dyr eller dyr med smertevoldende sygdomme eller fødselshindringer, når hurtig hjælp efter de foreliggende oplysninger må anses for nødvendig.

Har dyrlægen gyldigt forfald, eller rettig hjælp ydes af en anden, som efter forholdene er nærmere dertil, er dyrlægen dog fritaget for den omhandlende forpligtelse.

• #12   15. nov 2009 jeg så en frøssebasse i går, så det kan være sådan en fætter katten har smagt på.

men opretteren af tråden har ikke været på siden ved 18 tiden, håber der kommer en tilbgemelding enten i aften eller i morgen, stakkels mis

• #13   15. nov 2009 hvis det er vagtdyrlæge kan man oftes ikke dele regningen op..

Så prøv at spørg naboer , familie og venner om de har nogle penge du lige kan låne indtil du får penge igen..

Det er vigtigere katten kommer til dyrlæge end om du skylder penge væk.. smiley

• #14   16. nov 2009 hvordan går det med den lille mis.....
    det ville være dejligt med en lille opdatering...

• Majbritt P
    Majbritt P Tilmeldt:
    nov 2009

#15   16. nov 2009 Hej alle!

Min mor og hendes kæreste tog til dyrlægen igår med den lille.
    Hun har fået en forgiftning, og de beholdte hende derinde, vi skal derind igen her til morgen ved en 10. tiden for at hører nærmere. De sagde derinde, at hun uden tvivl ikke havde det godt, hun kunne hverken spise eller drikke, og hun lagde sig i en vandskål, dog uden at kunne drikke.

Men tak for jeres råd, og bekymring.

• #16   16. nov 2009 Tak for opdateringen Majbritt og rigtig godt i tog til dyrlægen, jeg læste også denne i går og blev meget bekymret.
    Jeg håber det går fremad med hende, god bedring til hende
    smiley
    Pia

• #17   16. nov 2009 mange tak for opdateringen, godt i kom til dyrlægen med hende.
    god bedring til hende

• #18   16. nov 2009 godt i kom af sted med den lille...
    og mange tak for opdateringen...

• #20   16. nov 2009 Puha, det stakkels lille pus!! Rigtig god bedring herfra og jeg krydser også alle fingre for hende!! :o)

• #21   16. nov 2009 Jeg krydser både fingre og tæer!
    Hvad foretog dyrlægerne sig med hende i går - Så de hendes mund efter for ætsningsskader, og smertebehandlede de hende?

• #22   16. nov 2009 ønsker God Bedring til missen.....

Kommentér på:
Min kat savler og har fråde om munden. Hjælp!

Annonce