{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
849 visninger | Oprettet:

Min dejlige dreng skal opereres i dag. {{forumTopicSubject}}

Klokken ca. 12:15 skal min kat, <b>Lion Heart</b> ( http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=5554 ), være hos dyrlægen for at blive opereret for tandkødsbetændelse.
Han har for nogen tid siden fået <i>Metacam 0,5 mg</i> mod betændelsen, som han drak via en sprøjte u. nål, hvilket hjalp. Nu er det så blusset op igen, og har derfor fået en tid hos dyrlægen. Det skal bare overståes!
Maden er blevet fjernet, da dyrlægen forlangte at han faster, og vandet skal væk kl. ca. 07:00.
Jeg er så bange for om han skal aflives. Jeg ved egentlig ikke hvorfor..... Det er bare en intens frygt jeg har.....
Har nogle af jer derude erfaring med tandkøds-/mundhulebetændelse?
Jeg vil betale hvad det end koster for at han skal blive rask, hvis bare han har en god livskvalitet derefter!!!!!
Er I andre også nervøse, når jeres katte skal under narkose? Er der noget at være nervøs for overhovedet?
Han har været under narkose før, da han blev kastreret, hvilket gik fint.

Potekram herfra.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min dejlige dreng skal opereres i dag.
  • #1   11. nov 2009 Nåh...stakkels misling,håber at det går godt...:-)
    Men ved du godt at Metacam er smertestillende og ikke har nogen effekt på tandproblemer,udover at tage smerterne ??
    Det har dyrlægen forhåbentlig sagt...?

• #3   11. nov 2009 det er ikke så længe siden min kat også skulle ind og ha ordnet sin mund da han også havde tandkødsbetændelse og dr dyr mente at det nok var fordi han havde meget tandsten...
    den dag jeg var oppe og aflever ham ved dr dyr græd jeg hele vejen hjem og sad klistra op af min telefon for jeg havde aftalt med dr dyr at de skulle ringe når de var færdige med ham og igen når jeg kunne hente ham.... min man grinede af mig og sagde "slap nu af, det er bare en kat" men min kat er ikke BARE en kat, han er en del af mit liv...

hvis ikke du var bekymret ville jeg mene der ville være noget galt... men det er så simpel et indgreb så det skal nok gå....

• #4   11. nov 2009 Simpelt og simpelt - det afhænger af havd der gøres. Katten er noget groggy efter - især hvis der trækkes tænder ud.

Jeg går og lurer på noget - om der er en sammenhæng. hvilken vaccine har katten fået ved de to basis, altså som killing, og i hvilken alder?

• #5   11. nov 2009 Ifølge min dyrlæge er det ikke ualmindeligt at Maine Coon lider af tandkødsbetændelse og at de får trukket tænder ud pga. selvsamme.
    Står selv med én som er/har været igennem det samme - betændelse i hele munden samt svælget. 3 x antibiotika hver 14 dag samt metacam. Og så må tiden vise om det blusser op igen og hun så skal have trukket tænder ud.

• #6   11. nov 2009 Anja,

Præcis det samme hørte jeg fra min dyrlæge i går - at MCO'en især er hårdt ramt.

Det er simpelthen så synd for kattene - og også for ejerens pengepung

• #7   11. nov 2009 Hej igen.

Han er hos dyrlægen nu, og regner så småt med at han er ved at være færdig, eller er færdig.....
    Dyrlægen sagde at det var slemt, men at hun ville give det en chance, samt derefter en antibiotikakur, og hvis det blusser op igen, henvise mig til en specialklinik for tandplejning på dyr. Men skal holde øje med ham.
    Klokken 16:00 skal jeg ind og vaccineres for H1N1, og derefter tager min veninde og jeg direkte ind og henter min lille (store) dreng.
    Lille stakkel - han var så bange i sin transportkasse i taxaen, at han sad og hyperventilerede.

Potekram herfra.

• #8   11. nov 2009 Hmmm, jeg har en ide om problemet ligger andetsteds ind indavl.

Men det er så nemt at give indavl, uden man iøvrigt ved noget om det, skylden for alt.

• #9   11. nov 2009 Jeg har en norsk skovkat/M.C
    Kan man gøre noget for at formindske chancen for tandproblemer?

• #10   11. nov 2009 stolt ejer af ægte MCO u.stamtavle
    Hvad skrev jeg det måske kunne være? mig bekendt ikke noget! kun at årsagerne kunne være andet end det du nævnte.

• #11   11. nov 2009 God bedring til missen

• #12   11. nov 2009 Mange tak for alle jeres velmenende lykønskninger! ((c: )
    Så er han kommet hjem igen.
    Han har fået fjernet nogle tænder. Han fik taget blodprøver for at teste for FIV og leukæmi, og så har han fået undersøgt sine nyrer. Alt ser fint ud, pånær denne tandkødsbetændelse. Han har nu fået smertestillende hos dyrlægen, og går nu groggy rundt i lejligheden. Jeg skal i morgen ned og hente hans antibiotika samt mere <i>Metacam</i>.
    Dyrlægen sagde også at det kunne være racerelateret, da hun så mange MCO'er med samme problemer.
    Endnu engang mange tusinde tak for jeres hilsener! De varmer!
    Nu logger jeg af for i dag, for at nusse om min løve..... Ha' en god aften alle.....

Poteknus herfra.

• #13   11. nov 2009 Johanna,
    5 dage på vådmad - han er sikkert syet, så der skal passes på stingene (der bruges normalt selv opløselig tråd). Derefter kan du opbløde tørkost i vand et par dage - og så tilbage til normalen.

Du vil sikkert først i morgen aften se ham mere normal. pøj, pøj ... Hold ham varm.

• #14   12. nov 2009 Tak <b>Lis</b>.
    Jeg har allerede købt vådfoder til ham: <b>Royal Canin Recovery</b>.
    Han blev ikke syet, da dyrlægen sagde at det bare skal hele af sig selv. Stakkel lille pus!
    Men mange tak. smiley

Poteknus herfra.

Kommentér på:
Min dejlige dreng skal opereres i dag.

Annonce