1.076 visninger
|
Oprettet:
Jer med katte racen Perser.. {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige fået æren af at overtage min venindes og kærestes gamle perser han Lumpe. Man bliver godt nok overrasket over hvor herlig den race er. Lumpe er den mest stillefærdig han mis jeg har set. Han elsker os over hele jorden og vil gøre alt for at være nær os hele tiden. Han sover også i vores seng om natten oven på min hovedpude og så skifter han stille og rolig over på kæresten spude.. Ihhh hvor skøn en mis.. Del jeres erfaringer om racen!!?
Et minus er godt nok alt den pels pleje men skidt pyt ..
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 5 Emner: 37 Svar: 141
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
Min Felix er også den sødeste, mest kælne og herlige lille størrelse, fuld af fis og ballade, men han er også stadig kun 8 måneder! ;o)
Perle Puf er kun halvt perser, men hun har meget af perserens sind - meget blid og hengiven, og elsker at rode i alting, hvad Felix også gør! Og de er kommet til at elske hinanden højt, de to; de er bare pot og pande!
Og så elsker jeg virkelig også,hvordan de ligger og leger "skindtæpper" rundt omkring på gulvet og på ryggen af sofaerne! Man mangler jo helt en pejs! *GG*
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 5 Emner: 37 Svar: 141
apr 2008
Følger: 91 Følgere: 85 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.602
aug 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 431
Perle som hun hedder kan endda hoppe op i køleskabet for at lede efter hendes fløde, så de kan godt nok også være ihårdige.
Perle bor med 7 orientaler og det kan faktisk mærkes. For hun deltager i mange aktivitere med dem og hun er god til at tilpasse sig sine omgivelser.
Men jeg synes faktisk ikke at hendes pelspleje er slem. Jeg har i tiden brugt en alm. hårbørste til hendes pels og en kam når der er duller, men jeg børster hende kun 1 gang hver uge eller hver 14 dag. Vi vasker hende 1 gang i måneden, men jeg synes faktisk ikke pels plejen fylder mere end den kan gøre ved andre racer. Det eneste jeg tit gør min persers øjne rene, for hun har løbeøjne.
aug 2006
Men overfor huskatten Rumlemor er hun virkelig nederst i hierarkiet, og jeg må ofte redde hende! Heldigvis har Felix' ankomst hjulpet meget, da han ikke har den mindste smule respekt for gamle, sure tante, som jeg kalder Rumlemor (han jagter hende og giver hende nogle ordentlige gok i nødden fra tid til anden - men hun har godt af det, har hun!) og han elsker og ser sådan op til sin storesøster Perle Puf, hvad der virkelig har været godt for hende!
aug 2006
apr 2008
Følger: 91 Følgere: 85 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.602
Man kan ski ikke lade være med at elske alle de personligheder de har de katte:)
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 357
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Jeg har selv to styks (en perser og en exotic) og de er bare de dejligste katte. De er kælne, hengivne, kærlige og også lidt frække en gang imellem. Jeg har haft to andre udover dem, også skønne og kærlige katte. Jeg havde en creme exotic og alle som kom indenfor min dør, elskede ham bare, selv folk som ellers ikke kunne lide katte, fordi de blev så overraskede over hvor stille og rolig han var. Han bed aldrig fra sig eller hvæste eller noget, han var bare så sød og fredelig. Ligesom de to jeg nu har også er.
Pelspleje synes jeg ikke er så slemt, så længe man holder det ved lige og ikke venter til pelsen trænger. Perseren har jo en fantastisk smuk pels, hvis bare man gider holde den
Jer med katte racen Perser..