{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.076 visninger | Oprettet:

Jer med katte racen Perser.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige fået æren af at overtage min venindes og kærestes gamle perser han Lumpe. Man bliver godt nok overrasket over hvor herlig den race er. Lumpe er den mest stillefærdig han mis jeg har set. Han elsker os over hele jorden og vil gøre alt for at være nær os hele tiden. Han sover også i vores seng om natten oven på min hovedpude og så skifter han stille og rolig over på kæresten spude.. Ihhh hvor skøn en mis.. Del jeres erfaringer om racen!!?

Et minus er godt nok alt den pels pleje men skidt pyt ..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med katte racen Perser..
  • #2   10. nov 2009 Sover jeres perser også meget.!! Lumpe han sover meget selvfølelig er han også en gammel dreng på 10 år...

• #4   10. nov 2009 tillykke med Lumpe, ja det er en super dejlig race, også efter min mening

• #5   10. nov 2009 Tillykke med missen med det skønne navn! Men vi må da se vidunderet! ;o)

Min Felix er også den sødeste, mest kælne og herlige lille størrelse, fuld af fis og ballade, men han er også stadig kun 8 måneder! ;o)

Perle Puf er kun halvt perser, men hun har meget af perserens sind - meget blid og hengiven, og elsker at rode i alting, hvad Felix også gør! Og de er kommet til at elske hinanden højt, de to; de er bare pot og pande!

Og så elsker jeg virkelig også,hvordan de ligger og leger "skindtæpper" rundt omkring på gulvet og på ryggen af sofaerne! Man mangler jo helt en pejs! *GG*

• #7   10. nov 2009 Hi hi Lumpe er ikke hans rigtige navn. Ved ikke hvad det er da vi mangler at få hans stamtavle endnu. Så snart jeg får taget nogle billeder af ham så ryger de ind...

• #9   10. nov 2009 Jeg havde engang en blanding mellem perser og maine coon hold op han var kælen og rolig. Han sad på os konstant. Overfor maine coon kattene var han desværre nederst i hirakiet, så vi måtte hele tiden "redde ham":) Savner ham stadig meget. Han var nok mest perser vil jeg tro, for hans sind lignede ikke meget en maine coon.

• #10   10. nov 2009 Min wannabe perser, er utrolig god til at tigge. Hun kan sidde foran vores køleskab en hel dag og vente på at kaffefløden selv hopper ud af køleskabet for at lande i hendes madskål.
    Perle som hun hedder kan endda hoppe op i køleskabet for at lede efter hendes fløde, så de kan godt nok også være ihårdige.

Perle bor med 7 orientaler og det kan faktisk mærkes. For hun deltager i mange aktivitere med dem og hun er god til at tilpasse sig sine omgivelser.

Men jeg synes faktisk ikke at hendes pelspleje er slem. Jeg har i tiden brugt en alm. hårbørste til hendes pels og en kam når der er duller, men jeg børster hende kun 1 gang hver uge eller hver 14 dag. Vi vasker hende 1 gang i måneden, men jeg synes faktisk ikke pels plejen fylder mere end den kan gøre ved andre racer. Det eneste jeg tit gør min persers øjne rene, for hun har løbeøjne.

• #11   10. nov 2009 Lotte; det lyder meget som min Perle Puf! Hun er også kvart maine coon, og har da lidt af dens sind (og pels), i hvert fald når det angår vandpjask og at kradse på skålen inden man drikker!
    Men overfor huskatten Rumlemor er hun virkelig nederst i hierarkiet, og jeg må ofte redde hende! Heldigvis har Felix' ankomst hjulpet meget, da han ikke har den mindste smule respekt for gamle, sure tante, som jeg kalder Rumlemor (han jagter hende og giver hende nogle ordentlige gok i nødden fra tid til anden - men hun har godt af det, har hun!) og han elsker og ser sådan op til sin storesøster Perle Puf, hvad der virkelig har været godt for hende!

• #12   10. nov 2009 Ih altså, Line, du må da oprette alle dine misser, så man kan lure lidt!! ;o)

• #13   10. nov 2009 Therese ja de lyder meget ens:)
    Man kan ski ikke lade være med at elske alle de personligheder de har de katte:)

• #14   10. nov 2009 Jamen de er da bare pragtfulde.... tror aldrig jeg ku tænke mig en anden race en perser eller exo... men jeg har osse haft persere siden midten af 80´erne.... fik mit første kuld i 86 og de har bare været lige skønne allesammen.. :o)

• #15   11. nov 2009 Hvor er det dejligt at læse om andres oplevelser med denne skønne race smiley Det er nemlig en kat, man ikke kan andet end at elske, fordi den er så hengiven og kærlig. Jeg fornemmer desværre at mange afskriver dem pga deres udseende, hvilket jeg ikke forstår, for jeg synes jo det er den smukkeste kat der findes smiley Men jeg tror at har man oplevet dem, så falder man for dem.

Jeg har selv to styks (en perser og en exotic) og de er bare de dejligste katte. De er kælne, hengivne, kærlige og også lidt frække en gang imellem. Jeg har haft to andre udover dem, også skønne og kærlige katte. Jeg havde en creme exotic og alle som kom indenfor min dør, elskede ham bare, selv folk som ellers ikke kunne lide katte, fordi de blev så overraskede over hvor stille og rolig han var. Han bed aldrig fra sig eller hvæste eller noget, han var bare så sød og fredelig. Ligesom de to jeg nu har også er.

Pelspleje synes jeg ikke er så slemt, så længe man holder det ved lige og ikke venter til pelsen trænger. Perseren har jo en fantastisk smuk pels, hvis bare man gider holde den smiley

Kommentér på:
Jer med katte racen Perser..

Annonce