{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.179 visninger | Oprettet:

Lisette J
Lisette J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Velkommen til mig {{forumTopicSubject}}

Ja, nogle kender mig måske fra hundegalleri hvor jeg er den lykkelige ejer af den lille terrorist Joey (en blanding), på HG hedder jeg Amicus Fidelis Protectio Fortis....
Selvom jeg havde svoret jeg aldrig skulle have kat, men i forbindelse med at min morfar skal på plejehjem og derfor ikke kan have sine 2 katte med har kæresten og jeg sagt ja til at beholde dem.
pr. 1.december overtafer vi også hans gamle hus og starter en større renovering.
Jeg har aldrig haft kat før, og har derfor også en del begynderspørgsmål som jeg håber I måske kan hjælpe mig med at svare på:
1. money er en main coon blanding som han har fået fra et andet hjem, hun er 3 år gammel og er en super kat. hun elsker at kæle, men hun er helt bestemt sin egen... Her er spørgsmålet så - når man kæler med hende, lægger hun hovedet i ens hånd og hviler det og vil så gerne have nusset snuden, hun bliver helt salig og spinder og begynder så at savle EKSTREMT meget. jeg troede det skyldtes tandmangel, men jeg har kigget og der mangler ingen- er det normalt?
2. Banko er en alm. huskat, hans mor efterlod ham i min morfars garage og han tog den ind og flaskede den op mens hans hund tog sig af opdragelsen. banko er ca. 1 år.. Banko får UFATTELIG mange tæger og jeg har forsøgt at behandle med frontline både som spray og pipette, det virker også, men han tager dem jo stadig med ind - kan jeg gøre noget for at forhindrer dette?
3. som nævnt ovenfor har jeg en lille hund, den er mindre end begge katte både af vægt og af størrelse, Banko har ingen problemer med ham, men Money har tendens til at "slå ud" efter ham med kløer og det hele så Joey er blevet rigtig bange for hende - kan jeg gøre noget for at vende dem til hinanden?
4. ALLE vægge i hele huset er beklædt med hessian (indtilvidere) og det fungere jo alletiders som kradsebræt har kattene fundet ud af, hvordan får jeg vendet dem af med den dårlige vane? vil jo helst ikke have det er noget de bliver ved med når jeg engang får lavet nyt..

Ja det blev en lang og indviklet forklaring, men ja.. Hejsa fra mig til jer også håber jeg at møde til ligeså konstruktivt forum herinde som man gør på HG.. (HOST HOST)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Velkommen til mig
  • #1   6. nov 2009 Hej... og velkommen til... Jeg kan desværre ikke rigtig hjælpe så meget med dine spørgsmål, da det ikke er noget jeg selv har været ude for... det eneste jeg ved er ang din hund og money, det handler bare om at de skal vænne sig til hinanden... det kan godt tage tid... hvor længe har du haft de to missere?

• #2   6. nov 2009 så lige at der i en ande3n tråd er nævnt det med at katten nogle gange savler... du kan jo lige kigge derinde smiley der kan du helt sikkert få dit svar...

• Lisette J
    Lisette J Tilmeldt:
    nov 2009

#3   6. nov 2009 jamen jeg har jo kendt dem altid og joey har set dem løbende siden jeg fik ham for små 2 år siden.. Men det er jo lidt noget andet nu hvor de skal bo sammen fast =)
    Men vi har haft dem en lille måneds tid, så det er jo ingenting =)

• #4   6. nov 2009 Det med at savle, læs dette indlæg smiley
    http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=66854

• #5   6. nov 2009 1 det er helt nomalt katte savler, der er ikke noget at være bekymret for....

2 det med tægerne ved jeg ikke hvad du kan gøre ved andet end at blive ved med at behandle det...

3 hunden og katten skal nok blive gode venner eller lære at leve under samme tag, det komme nok bare til at tage lidt tid... forvent 2-4 uger...

4 du kan brøve at købe noget "gå væk kat" det virker ikke på alle katte med det kan jo være at det virker på jeres...

jeg ville lige sige til dig/jer at i skal passer på med at lave for meget om på en gang da det kan blive megt stressende for kattene som så kan vælger at gå sin vej eller blive urenlige. i må huske på at det er et stort tab for dem at din morfar ikke er der mere og nu skal de vænde sig til dig, din kæreste og din hund selvom de har set jer tit er det jo ikke det samme som at bo samen med jer...
    mit foreslag til hvordan i laver huset om er at i kun tager et rum af gange og søger for at kattene ikke kommer ind der til det er færdigt også venter i til de er klart til det næste rum bliver gjordt i stand...

håber det kommer til at gå godt i det nye hus sammen med kattene....
    og velkommen til...

• #6   6. nov 2009 hey og velkommen til dig
    jeg kender dig så ikk fra hg men er oz derinde ggg

vi har oz en hund der er mindre end kattene
    men de sku bare vænne sig til hinanden
    selvom de har mødt hinanden har de jo ikk boet sammen før
    så det ska de li se an men det kommer
    gi dem lov til at ku være hver for sig og sammen
    vores ville oz gerne kradse i sofa og vægge men vi købte en masse kradsetræer og det virkede her
    jeg ka jo ikk si med sikkerhed det virker hos dig oz men her gjorde det

• #7   6. nov 2009 Velkommen til:) Kender dig heller ikke fra HG da jeg ikke er der:)

• #8   6. nov 2009 griner jeg har så oz nogle meget store hunde

• #9   6. nov 2009 Velkommen - hvor er det dejligt at I overtager både hus og katte.

3. Overfalder katten hunden uden grund? Eller er det når hunden kommer for tæt på?
    Sørg for at kattene har muligheder for at søge i højden - højt kradsetræ, hylder, så de kan være i fred for hunden.

4. Hvis kattene har været vant til at bruge hessiantapetet til krads, så tror jeg ikke, du kan vænne dem af med det. Bedste løsning er nok glatte vægge / rå mur (og det er forresten også pænt, synes jeg :)).

Nye ting, du ikke vil have krads på, kan du spraye med Feliway. Katte hvæsser kløer på ting bl.a. for at afsætte deres egen duft der, og Feliway lugter - i nogle kattes næser - som om der allerede er afmærket.
    Og et godt kradsetræ er altid en god ide.

• Lisette J
    Lisette J Tilmeldt:
    nov 2009

#10   6. nov 2009 tinka: det er helt uprovokeret når hun gør det, vi kan fx sidde i hver sin ende af sofaen en med joey og en med katten og pluselig farer hun hen og lapper han en... hun har det også med at afspærre ham vejen, fx ud i haven, og vil han så igennem lapper hun ham også en...

væggene skal IKKE blive ved med at være hessian, det er simpelthen for grimt, men tænker bare om de fortsætter med det selvom væggene får gladvæv eller gips på...

• #11   6. nov 2009 Hvis I får glatte vægge (altså ikke tapet), så kan kløerne ikke få fat, og så bliver det nok uinteressant at kradse på. Hvis det er bestemte steder (fx ved hoveddør) kattene synes, det er vigtigt at sætte duftspor på, så sæt kradsebræt op der.

Ved desværre ikke, hvordan man løser problemet med kat, der overfalder hund. Håber nogen har råd - ellers er der adfærdspsykologer, der har forstand på både hunde og katte.
    ... Måske skal der bare gå noget tid, inden katten har accepteret, at hunden er kommet ind på dens territorie ... kan man håbe.

Kommentér på:
Velkommen til mig

Annonce