Gode råd og idéer modtages {{forumTopicSubject}}
Jeg er kommet i et dilemma med min kat Toffe.
Han er en skøn kat, - men lidt af en prøvelse....
det startede med at han skulle være indekat... men han splittede det hele ad... vores vægge trænger til at få nyt tapet efter han har været inde kat i et halvt år... vores vinduer er også kradset helt op i træet rundt i kanten og vores mægler har sagt at hvis vi skal sælge huset så skulle vi nok overveje et par nye vinduer...
gummilisten rundt om vores terrassedør er også total ødelagt, men den kan da købes for penge...
vi valgte at bruge en uge og 4000 kr på at hegne vores have inde, så misserne kunne komme ud... dette var også fantastisk de første 14 dage. men så begyndte Toffe at stikke af.. så vi satte noget ekstra tråd på.. så nu ligner vores have efterhånden en rocker borg.. men pyt med det...
Toffe accepterede det højere tråd så nu er hegnet 220 cm og han blev i haven..... men i går er han begyndt at te sig underligt igen.. det er som om han knurrer af os.. og i går kravlede han over hegnet 2 gange, så vi måtte ud og lede efter ham....
mit dilema er om jeg bare skal lade ham løbe og så håbe på han kan finde hjem igen..jeg ved ikke om han kan finde ud af at kravle tilbage til haven igen....... eller om jeg skal finde en ny familie til ham hvor han kan få lov at rende frit.... Han vil under ingen omstændigheder trives i en lukket løbegård.... han går frem og tilbage og brokker sig højlydt...
Jeg har allermest lyst til at lukke ham ud, så han kan få lov til at være den frie kat som han har et stort behov for at være... men hvad så med de 2 andre katte, vil de forsøge på at følge efter...
Jeg har også overvejet strøm på hegnet.. men min venindes kat kravlede over deres.. og det er jeg sikker på han også vil gøre....
HJÆLP - jeg har virkelig brug for et godt råd til hvad jeg skal gøre ved min lille udbryder konge......
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Det kan være hun har sat hegnet forkert så katten har mulighed for at komme over det uden at få et mærkbart stød
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
Miko og Tiger er ikke noget problem, de bliver i haven....
aug 2008
jeg er ikke opdrætter - har bare købt tavlekatte til kæl... men når man køber en tavlekat til kæl så vil de fleste opdrætter have at man garanterer for at de ikke render frit.....
Ja har også overvejet at lukke han ud af hoveddøren.... dog skal han lige en tur forbi dyrlægen og have en øre tato hvis det bliver den løsning.....
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
maj 2007
Hvad katten ikke ved har katten ikke ondt af
maj 2007
aug 2008
ja han er kastereret - så jeg kan ikke forstå hvorfor han har så stor trang til at skulle ud og løbe... men han har altid været en kat med krudt i enden, og det var det jeg faldt for ved ham... men han er godt nok lidt af en prøvelse for tiden...
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
det ville helt klart være en god ide at får ham mærket...
(jeg mener personligt at alle katte skal mærkes så alle kan se den har en ejer og ikke kun folk med chip-scanner, hvis den er chippet... det var lige min mening)
hvordan ser hegnet ud foroven...
jeg går ud fra at henget går lige op, men har i den overste ½ meter til at gå skråt op ad og endnu bedre en meter til at gå lige ud.... det bliver meget svært for ham at kommer over det...
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Prøv at melde dig ind i "Os med kattegård", så skal der nok være en der kan hjælpe dig, eller et link du kan bruge *S*
http://www.kattegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=905
aug 2008
Det er desværre ikke muligt at lave tag på.. da det er hele haven der er hegnet ind.. (der skal jo også gerne være plads til menneskerne i dette cirkus )
Anne R:
tak.. jeg vil prøve at melde mig ind i den gruppe.
Vi har 600 m til en traffikeret vej - og 200 m til skoven... så jeg kunne da håbe på han valgte at gå den rigtige vej... men jeg er også bare hamrende træt af hvis han skal til at komme rendende hjem hver dag med mus.. og tæger i pelsen.... og sår og bylder efter slåskampe... det var derfor jeg valgte at de skulle være inde katte til at starte med....
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
(link fjernet)
aug 2008
Vi har ikke noget træ han kan kravle i... jeg har stået og kigget på ham når han gør det.... han kravler op og over hegnet og så kravler han lige så fint ned på den anden side.....
aug 2008
Tror lige jeg skal vise min mand hvordan i har gjort det..... det ser effektivt ud.
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Du kan også søge på "løbegård" oppe i fotoalbum, der kommer nogle sider *S*
aug 2008
Toffe er igen stukket af og denne gang nåede vi ikke at fange ham i naboens have... han har nu været væk siden middag.... jeg har kaldt og kaldt, men han reagerer ikke.
Håber han kan finde hjem igen..... tankerne kredser hele tiden rundt om ham... jeg har efterlyst ham på katteregister.dk - er der andre steder jeg kan efterlyse ham???????????
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 9 Svar: 45
aug 2008
Gode råd og idéer modtages